• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Har tre par Stan Smith själv och har föreslagit dessa men hon säger nej. Likaså Superstar och Gazelle. Svårt det där att hitta dom perfekta sneakersen bara som kille. Att då vara kille och köpa dom till en tjej, nu snackar vi närapå omöjligt. Jag tycker dock att i min tjejs fall så måste hon höja ribban och då får jag göra det åt henne. Det har slagit väl ut förr (RMW och Bally kängor) men det har även gått åt andra hållet (Adidas Gazelle) och det har inte handlat om priset då hon tidigare kört converse och även sneakers från din sko som hon gillat.
Adidas Continental 80?
Gillar själv Stan Smith men föredrar nästan dessa framför Stans!
Continental_80_Shoes_Vit_G27706_04_standard.jpg

Är på jakt efter ett par stilrena sneakers att ge tjejen i pressent då hon uttryckt ett sug efter detta. Hon är inne på helvita sneakers likt helvita Common project. Har själv aldrig haft några men misstänker att de är ok men lite väl dyra för ett par sneakers och har därav kollat lite på Skolyx och Myrqvist. Är det något att ha/bättre än Common project?

Det är inte pengen i sig som är problemet men jag har läst en del och hört att CP kanske inte riktigt har den kvalité priset motsvarar.

Hon är inne på någon modell från Ecco och de är säkert bra men va fan? Pensionärsstämpeln är ju ruskigt hög och då måste det ju finnas såväl mer fashinabla och bättre alternativ att ge i gåva. (tas det, i mina ögon bättre förslaget inte väl emots, då är det ju alltid möjligt att byta = Happy wife - Happy life).
Adidas Superstar som nån innan nämnde är en klassiker som knappast kan bli fel Finns ju en uppsjö färgvarianter dessutom. Hade nog föredragit dom framför Stan Smith.
Om du vill lägga lite till så tycker jag Diadora
har riktigt schyssta alternativ som dessutom inte varenda jävel har:

J

Blev ett par New Balance när jag var runt i secondhand butikerna nere på stan.
Blir att gå in dom inomhus tills sneakersvädret kommer.

16457262330992561263502277981013.jpg

Senast ändrad:
Mindre slask/snöblask och mera torr och fin asfalt, hoppas jag på iallafall
Håller med. Jag har ett gäng sneakers som endast används när det är torrt ute. Hur mkt man än impregnerar och håller efter så ger snö och slask en tråkig eftersmak.
Kör, som jag skrivit tidigare, mina GoreTex-Adidas vid taskigt väder.
Hittade ett par i Cordura som kommer nästa vecka som jag också hoppas kunna variera med. Dom heter Adidas Tech Super och ”min” variant gjordes i samarbete med SNS.
Släpptes hösten 2014 och jag lyckades med bedriften att hitta ett par som var mint!
FA601C1B-161F-4C25-AD25-824DE400DEEC.jpeg

Jag är inte helt vän med modellen, har aldrig sneglat åt det hållet. Materialet avgjorde här och jag får möjlighet att testa om dom är nåt för mig.

J

Är på jakt efter ett par stilrena sneakers att ge tjejen i pressent då hon uttryckt ett sug efter detta. Hon är inne på helvita sneakers likt helvita Common project. Har själv aldrig haft några men misstänker att de är ok men lite väl dyra för ett par sneakers och har därav kollat lite på Skolyx och Myrqvist. Är det något att ha/bättre än Common project?

Det är inte pengen i sig som är problemet men jag har läst en del och hört att CP kanske inte riktigt har den kvalité priset motsvarar.

Hon är inne på någon modell från Ecco och de är säkert bra men va fan? Pensionärsstämpeln är ju ruskigt hög och då måste det ju finnas såväl mer fashinabla och bättre alternativ att ge i gåva. (tas det, i mina ögon bättre förslaget inte väl emots, då är det ju alltid möjligt att byta = Happy wife - Happy life).

Superga.

Se god dag då!
Jag är sjuk, jag vet, men dom här har jag varit ute efter länge (lam ursäkt).
Är lite torsk på helsvarta sneakers. Bla, bla, bla..
181A9CC8-2C4E-4BB2-80C5-1CEBE9087055.jpeg

Tror att det är mitt 53:e par Adidas för tillfället.
Nu ska jag dock lugna ner mig lite.

J

Hörde jag nåt om helsvart, cordura och Adidas? :)
20220303_205226.JPG
Din jävel!
Men, det spelar ingen roll. Jag har lugnat ner mig nu och tänker inte tankar som ”Dom där måste jag ha” osv.
53 par adidas, Diadora så att det räcker till ett fotbollslag och antagligen fler par Saucony än nån annan i landet.

Det är nu karaktären kommer fram! Den som har hjälpt mig att sluta snusa så många gånger. Skönt att den finns.

J

Om nån har strl 42, bor i Sthlmsområdet (då det står endast avhämtning) och vill ha ett par Adidas, som tog slut på en gång, till ett grymt pris.

J

Jag har upptäckt en, enligt mig, märklig grej. Har nu köpt 3 par skor på SNS hemsida som jag ej vunnit i raffle. Jag har signat upp mig på dessa, dragningen har gjorts, jag blev ej utvald, sen ligger dom på hemsidan ändå i min storlek. Helskumt.

Jag har upptäckt en, enligt mig, märklig grej. Har nu köpt 3 par skor på SNS hemsida som jag ej vunnit i raffle. Jag har signat upp mig på dessa, dragningen har gjorts, jag blev ej utvald, sen ligger dom på hemsidan ändå i min storlek. Helskumt.
Skulle behöva lite mer info för att göra en kvalificerad gissning. Märke/modell? Var det bara din strl som fanns tillgänglig efter dragningen el flera?

J

Gick bet på dessa sköningar veckan som var, ingen som plockade?
Screenshot_20220307-130753__01.jpg

Försöker även hitta schyssta, cleana, blå/gula sneakers samt vit/röda. Ser ni nått så hojta!
De du länkade till tidigare idag @Jens var schyssta men dessvärre för små. Kul å se att KS inte tappat dig helt även om du själv tappat det 😘

Gick bet på dessa sköningar veckan som var, ingen som plockade?
Screenshot_20220307-130753__01.jpg

Försöker även hitta schyssta, cleana, blå/gula sneakers samt vit/röda. Ser ni nått så hojta!
De du länkade till tidigare idag @Jens var schyssta men dessvärre för små. Kul å se att KS inte tappat dig helt även om du själv tappat det 😘
😘Tappat det? Har inte köpt nåt på en vecka snart!
Vad ska du ha för strl? Är det bara Adidas som är aktuellt?

J

Schysst av dig men i första hand intresserad av skor jag kan köpa hem å testa å i de fall det behövs skicka tbx. Hojta om du ser nått på nån hemsida när du letar skor till dig själv tex :)
Aha, beställ hem några olika modeller och prova storlek o passform från adidas.se, gratis retur. Hittar du en modell som du gillar leta reda på "rätt färg" på ebay eller liknande

Är det någon mer i tråden som sportar New Balance? Jag har försökt gå in mina nya 991 nu i snart två veckor men det är lögn på vänsterfoten.

Hur upplever ni skillnaden mellan Made in USA, Made in England och övriga? Detta är mina första Made in England och de känns märkbart smalare över hela foten.

Tillbaka
Topp