• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Grymt snygga de där mocka-Adidas
@speffy @Jens jag kör normalt stl US10.5 utom Nike då det är US11 tror ni det är 10.5 även på dessa Adidas då?
Jag kör US 9,5 i Nike air och samma i dessa. De är inte stora i storlekarna och skulle säga att de är nog aningen mindre än mina Nike men sen är de alltid lite hårda i början. Har märkt att Nike storlekarna skiljer sig rätt mkt i olika modeller också.

dessa ser riktigt udda ut, verkar riktigt bekväma?

1DBF807B-91AE-4A2B-A045-F87E6E6EED4D.png

@Jens vet att du också uppskattar Saucony. Tycker dessa är löjligt läckra

S70605-4_sivasdescalzo-Saucony-JAZZ_81_CARNIVAL_BLACK_-_CARNIVAL_BLACK-1642523050-2.jpg S70605-4_sivasdescalzo-Saucony-JAZZ_81_CARNIVAL_BLACK_-_CARNIVAL_BLACK-1642523008-4.jpg S70605-4_sivasdescalzo-Saucony-JAZZ_81_CARNIVAL_BLACK_-_CARNIVAL_BLACK-1642522996-6.jpg
Jag har noterat dom i flödet på insta och jag är beredd att skriva under på din åsikt.
Tyvärr är det alldeles för få butiker som säljer Saucony i Sverige så jag tror inte att dom kommer kunna köpas inrikes. Skorna är ett samarbete med Hommewrk och det innebär att dom inte kommer finnas i ordinarie sortiment
Möjligt att det blir nån större europeisk sneakers-butik som kan skeppa till Sverige. Det blir dyrt att ta från USA. Köpte ett par därifrån förra året så jag vet.
Kul att du uppmärksammat dom!

J

Jag har noterat dom i flödet på insta och jag är beredd att skriva under på din åsikt.
Tyvärr är det alldeles för få butiker som säljer Saucony i Sverige så jag tror inte att dom kommer kunna köpas inrikes. Skorna är ett samarbete med Hommewrk och det innebär att dom inte kommer finnas i ordinarie sortiment
Möjligt att det blir nån större europeisk sneakers-butik som kan skeppa till Sverige. Det blir dyrt att ta från USA. Köpte ett par därifrån förra året så jag vet.
Kul att du uppmärksammat dom!

J
Jag har sparat följande sidor bland mina bokmärken inom Saucony för lite roliga släpp. Sedan finns alltid Zalando och massa andra sidor för mer standard.

https://www.footpatrol.se/brand/saucony/

Jag har sparat följande sidor bland mina bokmärken inom Saucony för lite roliga släpp. Sedan finns alltid Zalando och massa andra sidor för mer standard.

https://www.footpatrol.se/brand/saucony/
Ja, jag tycker att Insta har bra koll på släppen och jag tycker att jag följer så pass många att jag inte bör missa nåt släpp.
Om jag ska va ärlig så vet jag inte vad som krävs för att t.ex SNS ska ta in en särskild modell. Dom har ju i princip alltid några modeller av Saucony, men känner till flera släpp när dom inte funnits där.
Finns säkert nåt klok förklaring, nån här kanske?

J

8FE605B1-05C4-4C81-A7DF-AA5EC35FAC65.jpeg

För övrigt sportade jag mina Adidas ZX850 idag. Ett samarbete med Moussy, ett japanskt premiummärke inom denim. Dom designade och släppte dessa för fem år sen ish.
Jag är så sjukt nöjd med dessa och dom ligger väldigt högt upp på min lista över sneakers som aldrig kommer säljas.
Tycker att resultaten av sneakers genom samarbeten ofta blir riktigt bra!

J

Ibland krävs det inte så mkt. Köpte dessa efter en Sneakersnstuff-raffle som jag vann. Kort heter dom SNS GT London.
9C18505E-B1AF-40BD-A2E4-979E4FBBD1F2.jpeg
Kul att vinna, visst?! Men, det är nåt som jag stört mig på. Tycker att dom sett bättre ut på bild. Först släppte SNS en Stockholmsvariant, sen dessa, sen Paris och nu senast Berlin. Tanken är väl att dom ska släppa ett par för varje stad dom har öppnat butik i. Skit samma, det var ett sidospår.
Det var tydligen ett byte av skosnören som gjorde dom bättre. Har letat efter rätt blå färg ett tag,
366B3EED-E2A9-4680-A805-1CAE6BC1BE3E.jpeg
1C0684DA-224B-41A2-A020-CEEF99F3CEF7.jpeg

Tycker dock att dom gula är bättre på bild, märker jag nu. Skit samma, kör på blåa ett tag och ska köpa mig ett par bättre gula än de som satt på fr början så kanske…

Helt plötsligt blev hela inlägget rörigt och onödigt. Håll till godo!

J

Ibland krävs det inte så mkt. Köpte dessa efter en Sneakersnstuff-raffle som jag vann. Kort heter dom SNS GT London.
Kul att vinna, visst?! Men, det är nåt som jag stört mig på. Tycker att dom sett bättre ut på bild. Först släppte SNS en Stockholmsvariant, sen dessa, sen Paris och nu senast Berlin. Tanken är väl att dom ska släppa ett par för varje stad dom har öppnat butik i. Skit samma, det var ett sidospår.
Det var tydligen ett byte av skosnören som gjorde dom bättre. Har letat efter rätt blå färg ett tag,

Tycker dock att dom gula är bättre på bild, märker jag nu. Skit samma, kör på blåa ett tag och ska köpa mig ett par bättre gula än de som satt på fr början så kanske…

J

mycket bättre efter att du bytte snören!

J
Snyggt med båda färgerna men den gula kanske skulle matchas lite bättre med skon. Det gula snöret ser lite för gult ut på min skärm.

Är på jakt efter ett par stilrena sneakers att ge tjejen i pressent då hon uttryckt ett sug efter detta. Hon är inne på helvita sneakers likt helvita Common project. Har själv aldrig haft några men misstänker att de är ok men lite väl dyra för ett par sneakers och har därav kollat lite på Skolyx och Myrqvist. Är det något att ha/bättre än Common project?

Det är inte pengen i sig som är problemet men jag har läst en del och hört att CP kanske inte riktigt har den kvalité priset motsvarar.

Hon är inne på någon modell från Ecco och de är säkert bra men va fan? Pensionärsstämpeln är ju ruskigt hög och då måste det ju finnas såväl mer fashinabla och bättre alternativ att ge i gåva. (tas det, i mina ögon bättre förslaget inte väl emots, då är det ju alltid möjligt att byta = Happy wife - Happy life).

Är på jakt efter ett par stilrena sneakers att ge tjejen i pressent då hon uttryckt ett sug efter detta. Hon är inne på helvita sneakers likt helvita Common project. Har själv aldrig haft några men misstänker att de är ok men lite väl dyra för ett par sneakers och har därav kollat lite på Skolyx och Myrqvist. Är det något att ha/bättre än Common project?

Det är inte pengen i sig som är problemet men jag har läst en del och hört att CP kanske inte riktigt har den kvalité priset motsvarar.

Hon är inne på någon modell från Ecco och de är säkert bra men va fan? Pensionärsstämpeln är ju ruskigt hög och då måste det ju finnas såväl mer fashinabla och bättre alternativ att ge i gåva. (tas det, i mina ögon bättre förslaget inte väl emots, då är det ju alltid möjligt att byta = Happy wife - Happy life).
Kan man överleva smärtan att gå in ett par Buttero så håller de väldigt hög kvalitet, om nu inte priset var problemet :) Har aldrig provat CP så vet inte hur dessa är i jämförelse.

Stan smith eller superstar. job done :)

Kan man överleva smärtan att gå in ett par Buttero så håller de väldigt hög kvalitet, om nu inte priset var problemet :) Har aldrig provat CP så vet inte hur dessa är i jämförelse.

Vet sedan tidigare gåva att "behöva gå in" är en plåga. Tror jag skulle bli lynchad om hon skulle behöva gå in ett par sneakers.. :D
Ska dock överväga dom!

Har tre par Stan Smith själv och har föreslagit dessa men hon säger nej. Likaså Superstar och Gazelle. Svårt det där att hitta dom perfekta sneakersen bara som kille. Att då vara kille och köpa dom till en tjej, nu snackar vi närapå omöjligt. Jag tycker dock att i min tjejs fall så måste hon höja ribban och då får jag göra det åt henne. Det har slagit väl ut förr (RMW och Bally kängor) men det har även gått åt andra hållet (Adidas Gazelle) och det har inte handlat om priset då hon tidigare kört converse och även sneakers från din sko som hon gillat.

Vet sedan tidigare gåva att "behöva gå in" är en plåga. Tror jag skulle bli lynchad om hon skulle behöva gå in ett par sneakers.. :D
Ska dock överväga dom!
Det var flera år sedan jag köpte mina och de har mest stått på hyllan men nu har jag gett mig an på att gå in dem ordentligt och de börjar faktiskt ge med sig. Kan ha dem en hel dag utan någon smärta om man inte går allt för mycket :)

Kolla Veja, finns på SNS bl a. Frun har ett par som hon är nöjd med.

Tillbaka
Topp