• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Är det någon mer i tråden som sportar New Balance? Jag har försökt gå in mina nya 991 nu i snart två veckor men det är lögn på vänsterfoten.

Hur upplever ni skillnaden mellan Made in USA, Made in England och övriga? Detta är mina första Made in England och de känns märkbart smalare över hela foten.
Har inga 991 men hört att de har mindre dämpning fram i jämförelse med tex 992 som är löjligt bra. 2002 är också grymt trevliga och underbar komfort, 2002 skulle jag gå upp en halvstorlek mot tex 992…

kan inte säga så mkt om made in skillnad men har tex ett par m2002rda som är grymt trevliga i finish o de är tillverkade i vietnam så man skall nog mer gå efter modell och hur finishen är på specifik modell…

Vab idag, då blev det touch upp av sulan till denna kith x clarks sko, kan konstatera att clarks sulor är fan det svåraste du kan göra rent… jäkla premium känsla på denna sko ändå!
B4700773-1619-47E2-AD1C-B6628D3F7D9B.jpeg

Nä, nu är våren här och nu kan alla bära sneakers fram till mitten av oktober iaf.
Jag drog igång dagen med ett par Saucony Jazz Vintage i en färg som kanske inte är för alla.
ACC8DF53-FEFC-4CD8-9D3B-EF914A568AFE.jpeg
Oavsett vad man tycker om färgen så är modellen en som man borde ha. Har inte hört om nån som inte tycker att dom är sjukt bekväma.

J

Nä, nu är våren här och nu kan alla bära sneakers fram till mitten av oktober iaf.
Jag drog igång dagen med ett par Saucony Jazz Vintage i en färg som kanske inte är för alla.
ACC8DF53-FEFC-4CD8-9D3B-EF914A568AFE.jpeg
Oavsett vad man tycker om färgen så är modellen en som man borde ha. Har inte hört om nån som inte tycker att dom är sjukt bekväma.

J
Om man vill testa Jazz, ska man då välja Vintage, 4000 eller 81? Tror att det är de olika modellerna jag har sett.

Om man vill testa Jazz, ska man då välja Vintage, 4000 eller 81? Tror att det är de olika modellerna jag har sett.
Jag upplever 81orna marginellt bekvämare än Vintage så det är nog hugget som stucket.
4000 har jag inte testat än.
Jag har ett par som heter Jazz Peak som är ytterligare en variant av Jazz.
D3785AFD-E989-458A-8D9A-4FD40F091E1D.jpeg

Här är tre varianter i typ samma färg;
Överst: 81 och Vintage
Under: Jazz Peak
6FFF6021-772E-47BD-875C-F4A73BD9D68F.jpeg

Och här är ett gruppfoto på alla mina Jazz (hittills). Om du har nån fråga om nåt specifikt par så ska jag svara i den mån jag kan.

J

Edit: Glöm inte att gå upp en halv strl när/om du köper ett par Saucony.

Senast ändrad:
Måndag, får bli nåt grått och halvkul.
9ED752B4-EEC2-450A-B7C4-442A65450EE6.jpeg

Beckenbauer Allround fr 2019. Blir inte så mkt mer vardagssneaker än så här. Fan va trista dom är!

J

Edit: Om nån vill ha dom så säg till. Strl 42.
använda ett par, tre veckor totalt. Behöver dom inte längre kände jag idag.

Senast ändrad:
Jag kommer att tänka på Psaltaren 51; Herre, förlåt mig.

Jag erkänner mitt felsteg och tanken på det förföljer mig dag och natt. Osv bla, bla, bla.

84B2F0A1-EF4B-42ED-A00F-BFAA90E43A23.jpeg

Dessa dök upp i min korg när jag surfade runt. Årets sommarpojke har härmed skodon!
Saucony Grid SD ’No Chill Pack’ från 2015. BNIB! Upphämtas hos en av mina kranar imorgon. Lycklig är fel ord.

J

Jag kommer att tänka på Psaltaren 51; Herre, förlåt mig.

Jag erkänner mitt felsteg och tanken på det förföljer mig dag och natt. Osv bla, bla, bla.

84B2F0A1-EF4B-42ED-A00F-BFAA90E43A23.jpeg

Dessa dök upp i min korg när jag surfade runt. Årets sommarpojke har härmed skodon!
Saucony Grid SD ’No Chill Pack’ från 2015. BNIB! Upphämtas hos en av mina kranar imorgon. Lycklig är fel ord.

J
Haha :) ;) karaktären är grym, från 3 mars:
"Din jävel!
Men, det spelar ingen roll. Jag har lugnat ner mig nu och tänker inte tankar som ”Dom där måste jag ha” osv.
53 par adidas, Diadora så att det räcker till ett fotbollslag och antagligen fler par Saucony än nån annan i landet.

Det är nu karaktären kommer fram! Den som har hjälpt mig att sluta snusa så många gånger. Skönt att den finns."

Haha :) ;) karaktären är grym, från 3 mars:
"Din jävel!
Men, det spelar ingen roll. Jag har lugnat ner mig nu och tänker inte tankar som ”Dom där måste jag ha” osv.
53 par adidas, Diadora så att det räcker till ett fotbollslag och antagligen fler par Saucony än nån annan i landet.

Det är nu karaktären kommer fram! Den som har hjälpt mig att sluta snusa så många gånger. Skönt att den finns."
Ja, den där karaktären…
På’t igen..skam den som ger sig!

J

Hur bärs yeezy jämfört med andra adidas? Varit sugen på ett par ett tag.

Har 42 till 42 2/3 vanligtvis. (42 i spezial, 42 /23 i campus som exempel).

alltid en halv storlek upp från din normala på yeezys. alternativt kör du din vanliga storlek men plockar ut innesulan. är det desert boot 1,5 storlek upp från din normala

om det inte finns ”halv” storlekar gå upp en hel storlek. detta kommer du stöta på om du försöker köpa slides eller foam runners främst

Jag skulle säga att en halv storlek upp borde bli perfekt :)

alltid en halv storlek upp från din normala på yeezys. alternativt kör du din vanliga storlek men plockar ut innesulan. är det desert boot 1,5 storlek upp från din normala

om det inte finns ”halv” storlekar gå upp en hel storlek. detta kommer du stöta på om du försöker köpa slides eller foam runners främst
Tackar båda! 🙏

Tillbaka
Topp