• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Bra pris på New Balance 991. Beställde själv ett par.
1642666443392.png

Där blev min order makulerad, utan förklaring.

Fick lära mig en sak idag. Footpatrol, JD Sport och Size? är samma företag. Alla delar samma lagersaldo, vilket innebär ett saldo som i princip uppdateras en gång per dag. Att JD Sport raderar order utan att meddela kunder visste jag om sedan tidigare, det är alltid en chansning att beställa därifrån. Men att de andra företagen jag listade gör samma sak var en överraskning. Tråkigt.

Tips för er som gillar New Balance.
Skärmavbild 2022-01-30 kl. 14.30.18.png

Skärmavbild 2022-01-30 kl. 14.29.57.png

2E7BD656-413B-460E-8178-1239F26D5B8B.jpeg

Årets andra köp blev ett par Adidas Quesence från för några år sen. Älskar modellen och målet är att ha alla färgvarianter som producerats på skohyllan.
Nedan mina vinröda sedan tidigare.

3C762E82-C25E-453A-815E-021514D96385.jpeg

Over and out. Vet redan nu att årets tredje par är ett par Saucony, mer om dom inom kort

J

Jaha, inte KS mest aktiva tråd men vi kan ju skylla på årstiden kanske?

Jag har svart bälte i att göra i princip allt i sista sekunden eller lite för sent och har varit likadan så länge jag minns. Men, jag tog tag i en grej för nån vecka sen… nämligen ett par lite somrigare sneakers!
Min hovleverantör, Saucony, har nåt för varje årstid. Dessa från Neon Nights Pack i färgen ”Wine”. Heter Saucony G9 Control. Inte mitt förstahandsval färgmässigt, men dom är väldigt mkt bättre på än väntat.
Fanns tre färger till i Neon Nights Pack när dom släpptes för ett par år sen och känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna sova förrän jag har alla.
22D2626C-726D-4A56-AE55-FBACD3EBC010.jpeg

Satt och kollade i spåkulan tidigare idag och jag tyckte mig se ett par Adidas i nåt samarbete med ett japanskt märke. Om det slår in blir det mitt tredje par Adidas x 🇯🇵
Kul!

J

”Recouture” är en, vad dom kallar, experimentell skomakare:ish i Tokyo som renoverar och gör om sneakers.
Adidas har gjort nåt tidigare samarbete med grundaren Shun Hirose och nu var det dags igen.
Fan va glad jag blev när jag såg kvaliteten på skorna! Jag har många Adidas, men sällan ser jag så här välsydda skor från dom. Uppskattar kvalitet och ser det alltid hos Diadora och ofta hos Saucony.

Adidas släppte sina Spezial för lite sen, något dom gör två ggr per år, och dom flesta tar slut första timmen. Många fans som flaxar som gamar runt släppen. Jag brukar skita i dom där då jag bara blir sur om jag inte får dom jag eventuellt vill ha.
Nu fick jag dessa ist! Högre kvalitet på material och välsydda som få! Årets Spezial-släpp får se sig slagna av dessa skönheter som dessutom säljs med 50% rabatt på Sneakersnstuff. Köp om ni gillar modellen.
Fan va bra som är!

7C4364D5-9D84-4749-AAA0-B42C75DC6D86.jpeg

9BE7ABE3-5016-4103-909C-BA3A9AEB7BD3.jpeg

C1C03C6D-9232-4ACF-A08D-39250711B0A0.jpeg

Dessutom fem par extra snören, finns ingen hejd på generositeten! Det verkar inte hoppa några halta löss på gången där för att citera @Davvan

Japp, det var det… eller? Kan tillägga att detta var mitt tredje par Adidas som gjorts i samarbete med ett japanskt modemärke/företag. Har sen tidigare ett par från White Mountaineering och ett par från Moussy Japan och nu dessa. Återkommer med gruppfoto på mina japaner i svart!

J

”Recouture” är en, vad dom kallar, experimentell skomakare:ish i Tokyo som renoverar och gör om sneakers.
Adidas har gjort nåt tidigare samarbete med grundaren Shun Hirose och nu var det dags igen.
Fan va glad jag blev när jag såg kvaliteten på skorna! Jag har många Adidas, men sällan ser jag så här välsydda skor från dom. Uppskattar kvalitet och ser det alltid hos Diadora och ofta hos Saucony.

Adidas släppte sina Spezial för lite sen, något dom gör två ggr per år, och dom flesta tar slut första timmen. Många fans som flaxar som gamar runt släppen. Jag brukar skita i dom där då jag bara blir sur om jag inte får dom jag eventuellt vill ha.
Nu fick jag dessa ist! Högre kvalitet på material och välsydda som få! Årets Spezial-släpp får se sig slagna av dessa skönheter som dessutom säljs med 50% rabatt på Sneakersnstuff. Köp om ni gillar modellen.
Fan va bra som är!

7C4364D5-9D84-4749-AAA0-B42C75DC6D86.jpeg

9BE7ABE3-5016-4103-909C-BA3A9AEB7BD3.jpeg

C1C03C6D-9232-4ACF-A08D-39250711B0A0.jpeg

Dessutom fem par extra snören, finns ingen hejd på generositeten! Det verkar inte hoppa några halta löss på gången där för att citera @Davvan

Japp, det var det… eller? Kan tillägga att detta var mitt tredje par Adidas som gjorts i samarbete med ett japanskt modemärke/företag. Har sen tidigare ett par från White Mountaineering och ett par från Moussy Japan och nu dessa. Återkommer med gruppfoto på mina japaner i svart!

J
Snygga!
Blev sugen på att beställ ett par. Är storlekarna samma som Stan Smith?

Tack för tipset.
Kunde inte bestämma mig om jag skulle ha de svarta eller ljusa så jag tog båda.
Det blev ju ändå 2 för 1 :)
Bra! Släng upp ett par bilder när dom landat.
Sjukt bra pris för den kvalitet man får. Om jag jämför med mina andra Campus så är det betydligt högre kvalitet på mockan på dom nya och dessutom skinn på insidan plus att dom är mer välsydda.

J

Bra! Släng upp ett par bilder när dom landat.
Sjukt bra pris för den kvalitet man får. Om jag jämför med mina andra Campus så är det betydligt högre kvalitet på mockan på dom nya och dessutom skinn på insidan plus att dom är mer välsydda.

J
Absolut, slänger upp ett par bilder när dem anländer.
Ja jag tyckte dem såg riktigt schyssta ut och speciellt för de priset.
Hade riktigt svårt att välja om jag skulle ha de svarta eller ljusa så det blev båda och känns de lika bra som de ser ut så får båda stanna.

Råkade visst köpa ett par Adidas Raf Simons Detroit Runner i lite udda färg på det däringa Tradera för 505kr med frakten.
Spännande att se (när dom kommer) om dom är kvalitetsmässigt bättre än vanliga Adidas eller bara dyrt hypade.
Nån som har erfarenhet?

Råkade visst köpa ett par Adidas Raf Simons Detroit Runner i lite udda färg på det däringa Tradera för 505kr med frakten.
Spännande att se (när dom kommer) om dom är kvalitetsmässigt bättre än vanliga Adidas eller bara dyrt hypade.
Nån som har erfarenhet?

Allt jag känner till om Raf Simons Adidas är den udda designen. Hoppas dom funkar för dig!

J

Gjorde en tråkig upptäckt förra veckan. Alla raffles man vunnit under pandemin, alla färgglada sneakers som såg så bra ut på bild - inga av dem passar när det är väl är dags att klä sig propert och gå tillbaka till kontoret.

Nåväl, jag har åtminstone mina "dad shoes" NB 990. De är motsatsen till att sticka ut.

Nån som har erfarenhet?

De där såg lite lustiga ut…..men kör om du gillart!! Har ett par RS som jag är helt frälst i…..

91E2C0D2-F163-4D46-8494-D5F5FBF31F30.jpeg

Kul att tråden vaknade till liv. När vädret blir bättre och vi kan använda sneakersen lite oftare kanske vi kan få upp "dagens sneaker" eller något liknande kul :)

Kul att tråden vaknade till liv. När vädret blir bättre och vi kan använda sneakersen lite oftare kanske vi kan få upp "dagens sneaker" eller något liknande kul :)
Lite oftare för mig blir isf när jag sover!
Kör året runt #alwayssneakers
Nu när Sthlm är blött blir det ofta:
7E52216B-ACDF-4597-B409-BEA35ADF8500.jpeg
Adidas Tokio Low i GoreTex. Blir aldig blöt i dom!
Jag är inte dummare än att jag fattar att inte alla är som jag! Är redo för dagens sneaker när övriga är. Bra initiativ!

J

Nu har mina nya Adidas x Raf kommit, helt nya men märks att den högra skon vart provdojja då den är ok medan den vänstra är stenhård inuti runt den neongröna randen.
Blir att gå in dom inomhus fram till sommaren.
Lite clownvarning men för 505kr var det helt klart värt en chansning att slippa ha samma/lika skor som alla andra.

Dessutom matchar min G-shock.

16450232930177937173508770274736.jpg

16450233236411560250802426443498.jpg

16450233382158699064266794028206.jpg

Nu har mina nya Adidas x Raf kommit, helt nya men märks att den högra skon vart provdojja då den är ok medan den vänstra är stenhård inuti runt den neongröna randen.
Blir att gå in dom inomhus fram till sommaren.
Lite clownvarning men för 505kr var det helt klart värt en chansning att slippa ha samma/lika skor som alla andra.

Dessutom matchar min G-shock.

16450232930177937173508770274736.jpg

16450233236411560250802426443498.jpg

16450233382158699064266794028206.jpg

Raf Simons är kung i det mesta han gör :)

Tillbaka
Topp