• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

New Balance hypeas ju stenhårt senaste tiden men ser inte så mycket i denna tråd. Tänkte först att det kanske blivit för mainstream men ser inte mycket från tidigare heller då de inte var så hypeade.
Hur ställer sig panelen till new balance? Själv är jag sugen på att prova ett par 990v1.
Jag älskar NB, daddy shoe passar en pappa i sina bästa dagar 😂 måste tipsa om m2002r sjukt skön sko o relativ billig… en som jag trånar efter just nu är en sko som börjar släppas men inget i Sverige än. Ref m2002rho, sjukt snygg i min värld 😍

DCE46EF8-840D-4FC6-A831-E3CF23D4D006.jpeg

vad har han för storlek, kanske finns billigare på stockx? Du gör som du vill men personligen tycker jag det är vansinne att betala 2,8k för ett par mids som hade general release
Vansinne är ordet. Skulle gärna hitta dom billigare nånstans. Han har strl 39 just nu men sannolikt typ 42 om ett år

Vansinne är ordet. Skulle gärna hitta dom billigare nånstans. Han har strl 39 just nu men sannolikt typ 42 om ett år

om du inte vill köpa på cancer sidan #1, dvs blocket, kan du alltid lägga bud på stockx på storleken du vill ha, 6,5 och 7 US. Vem vet, någon säljare kanske nappar på ett lägre bud

Kan han nöja sig med ett par liknande? Finns till retailpris hos Nike
9F813ACE-39E3-415E-8D59-59B02424505E.png

om du inte vill köpa på cancer sidan #1, dvs blocket, kan du alltid lägga bud på stockx på storleken du vill ha, 6,5 och 7 US. Vem vet, någon säljare kanske nappar på ett lägre bud
Tack för hjälpen, uppskattas 😀

Hittade dessa UB’s av en slump i Adidas Confirmed appen så beställde ett par. Tänkte om någon annan gillar UB’s, tyvärr är större storlekar slutsålda.

5803FD7F-2555-4B43-97DF-01E9804D13FC.png

Någon som har ett par Casa Fagliano Buenos Aires sneakers? Jag kan inte hitta någon åf i Sverige.
Kanske har någon dessa sneakers och även Adidas Stan Smith? om ja, hur är de i storlekar? och är du nöjd med skorna?

Jag har levt ett halvt liv i standard sneakers, mestadels Adidas.

Nu är jag trött på det, och skulle vilja hitta nån annan standardsneaker som framförallt är bekväm.

Lite mer specifikt så tycker jag många skor är för trånga i tåboxen, plus att jag är allmänt gnällig på passform o uppskattar när dom formar sig gott runt foten. Typ mesh är ju väldigt bekvämt, men är inte stilen jag önskar. Vill ha skinn.

Jag söker modeller som är företrädesvis enfärgade, t.ex vita. Hittar jag rätt modell så kan ju även bruna skinn/mocka vara intressant. Inte stilen med sula som påminner om löparsko, utan mer flat sula. Alltså bas sneakers som inte sticker ut, utan ska kunna kombineras med jeans, chinos eller mer dressad byxa utan att hamna fel eller ge för mkt intryck.

Jag tänker väl inte spendera många tusen, utan gissar att med rätt varumärke/modell så finns dom nog i deras standard sortiment.

Har såklart provat runt en massa, men hittar inte riktigt rätt.

Vad har ni kunniga för förslag?

Tack

AA84CD7B-CE84-44DC-9D82-C6B6A77719AE.jpeg

adidas SNS GT London idag!

SNS släpper ju en modell, el snarare en version, för varje stad dom har öppnat butik i.
Nu kan man kanske tro att det här är modellen som skulle få representera Sthlm, men det är det inte. Detta är London och en karta över staden finns att beskåda på innersulan.
Först ut va Stockholm följt av London, Berlin, Paris och L.A. Tror jag fick med alla, lite osäker på ordningen.
Väntar på Tokyo nu och hoppas på ett par helsvarta isf. Tycker dom övriga har varit sådär och jag äger bara dom på bilden.

J

Nu är jag trött på det, och skulle vilja hitta nån annan standardsneaker som framförallt är bekväm.

Lite mer specifikt så tycker jag många skor är för trånga i tåboxen, plus att jag är allmänt gnällig på passform o uppskattar när dom formar sig gott runt foten. Typ mesh är ju väldigt bekvämt, men är inte stilen jag önskar. Vill ha skinn.

Jag söker modeller som är företrädesvis enfärgade, t.ex vita. Hittar jag rätt modell så kan ju även bruna skinn/mocka vara intressant. Inte stilen med sula som påminner om löparsko, utan mer flat sula. Alltså bas sneakers som inte sticker ut, utan ska kunna kombineras med jeans, chinos eller mer dressad byxa utan att hamna fel eller ge för mkt intryck.

Jag tänker väl inte spendera många tusen, utan gissar att med rätt varumärke/modell så finns dom nog i deras standard sortiment.

Tack
Jag vet inte vad du har provat för adidas-modeller och de kanske är helt uteslutna, men jag slår ett slag för adidas Superstar.
Finns ingen modell som man blir så lurad av utseendemässigt. Den ser rätt oskön ut, men är sjukt bekväma. Upplever dom som ganska rymliga där fram, men det måste provas fram.

Om du redan avverkat Superstar så ber jag om ursäkt. Dom finns ju i en uppsjö färger och varianter allt från helvita, diskreta till färgglatt värre.

J

Tack
Jag har breda fötter och höga fotvalv. Kör typ uteslutande adidas zx750. Sist beställde jag från JD sports

Har märkt att vissa Jordan-släpp i SNKRS-appen finns tillgängliga för köp efter raffle. Börjar hypen dö ut?

Jag vet inte vad du har provat för adidas-modeller och de kanske är helt uteslutna, men jag slår ett slag för adidas Superstar.
Finns ingen modell som man blir så lurad av utseendemässigt. Den ser rätt oskön ut, men är sjukt bekväma. Upplever dom som ganska rymliga där fram, men det måste provas fram.

Om du redan avverkat Superstar så ber jag om ursäkt. Dom finns ju i en uppsjö färger och varianter allt från helvita, diskreta till färgglatt värre.

J
Tack för ett bra svar.

Alltså jag har knappt brytt mig om olika modeller innan, handlat och varit ”nöjd” typ. Med stigande ålder så blir jag mer intresserad av detaljer osv, typ passform. 😉 Tror jag har ägt Superstar nån gång men minns inte vad jag tyckt.

Jag ska absolut ge dom en chans till o testa nu när jag får dom rekommenderade. 👍🏽

Nån som vet hur/om Stan Smith skiljer sig jämfört med Superstar?

Tack för ett bra svar.

Alltså jag har knappt brytt mig om olika modeller innan, handlat och varit ”nöjd” typ. Med stigande ålder så blir jag mer intresserad av detaljer osv, typ passform. 😉 Tror jag har ägt Superstar nån gång men minns inte vad jag tyckt.

Jag ska absolut ge dom en chans till o testa nu när jag får dom rekommenderade. 👍🏽

Nån som vet hur/om Stan Smith skiljer sig jämfört med Superstar?
Förutom det att Stan Smith är grymt tråkiga och Superstar är ett roligare och bekvämare alternativ?!

Gå in på adidas hemsida beställ ett gäng till din närmsta adidas Store. Efter ett par dar är dom på plats och dags för dig att gå dit och prova ut den/dom du vill ha. Gratis leverans till butik så utnyttja den möjligheten. Släng med ett par Stan Smith också, finns en uppsjö av färgvarianter att välja på.

J

Tack
Ta en titt på Saucony Jazz Court. Jag upplever dem som rymliga i tåbox och mycket högre komfort än i Stans. Beroende på vad du har för storlek så finns vita till ett attraktivt pris på caliroots just nu

169D70DC-C36B-4E41-B239-FCD9C2532F01.jpeg

Mina gamla trotjänare dagen till ära! ZX10000c Overkill. Ni som har varit med sen forntiden känner kanske igen färgerna från första Nintendo Game Boy som släpptes?
Dom här kan va det par som fått flest timmar på fötterna senaste två åren.
Hittade en bild när jag letat fram mitt gamla Game Boy tsm skorna. Ni får försöka bortse från mitt taffliga försök till konstverk😛 då bilden endast är i utbildningssyfte!
EB59F453-CC3C-4956-A9DC-07C15E38DD53.jpeg

Det var allt för ikväll folks. Verkar som att jag va ensam om att bära sneakers idag då övriga medlemsbilder lyser med sin frånvaro!

J

Tillbaka
Topp