• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

169D70DC-C36B-4E41-B239-FCD9C2532F01.jpeg

Mina gamla trotjänare dagen till ära! ZX10000c Overkill. Ni som har varit med sen forntiden känner kanske igen färgerna från första Nintendo Game Boy som släpptes?
Dom här kan va det par som fått flest timmar på fötterna senaste två åren.
Hittade en bild när jag letat fram mitt gamla Game Boy tsm skorna. Ni får försöka bortse från mitt taffliga försök till konstverk😛 då bilden endast är i utbildningssyfte!
EB59F453-CC3C-4956-A9DC-07C15E38DD53.jpeg

Det var allt för ikväll folks. Verkar som att jag va ensam om att bära sneakers idag då övriga medlemsbilder lyser med sin frånvaro!

J
Kul!

Fick själv GameBoy när det kom 1989 så har tillbringat mycket tid vid detta färgschemat. 😎 Hade ett gäng spel o tillbehör o allt såldes i en klump i samband med förrådsrensning för typ 5 år sedan. Tror jag fick ungefär motsvarande nypriset eller nåt pga kultfaktorn. Intressant ju. 🎮

Lite generellt, hur håller ni era sneakers så rena? Här skriver du att du burit dom mkt senaste två åren, och på bilderna ser dom skitfina ut.

Vad är ”hemligheten”?

Och finns det nån helig gral hur man rengör effektivt o snabbt? Är det diskmedel, bakpulver o en gnutta vatten som gäller eller?

Ta en titt på Saucony Jazz Court. Jag upplever dem som rymliga i tåbox och mycket högre komfort än i Stans. Beroende på vad du har för storlek så finns vita till ett attraktivt pris på caliroots just nu

Tackar!

Jazz Court ser ju schysta ut. Lite kul också med ett varumärke o logga som inte är lika välkänt som typ Adidas, Nike osv.

Jag har beställt hem ett par av Jazz Court, Stan Smith o Superstar för o testa. 👟

Återkommer!

Kul!

Fick själv GameBoy när det kom 1989 så har tillbringat mycket tid vid detta färgschemat. 😎 Hade ett gäng spel o tillbehör o allt såldes i en klump i samband med förrådsrensning för typ 5 år sedan. Tror jag fick ungefär motsvarande nypriset eller nåt pga kultfaktorn. Intressant ju. 🎮

Lite generellt, hur håller ni era sneakers så rena? Här skriver du att du burit dom mkt senaste två åren, och på bilderna ser dom skitfina ut.

Vad är ”hemligheten”?

Och finns det nån helig gral hur man rengör effektivt o snabbt? Är det diskmedel, bakpulver o en gnutta vatten som gäller eller?
Detta är en hel vetenskap i sig, men jag ska försöka sammanfatta!
När jag säger att jag använt dom mest så ger det kanske en något skev bild då jag har runt 80 par. Det resulterar i att ”mest” inte behöver innebära så mycket.
Men, för all del, dom har burits en del och blivit lite skitiga.
Jag rengör med vatten, en skvätt jojobaolja, lite kokosolja och galltvål.
Nästan alla ”kända” sneakers-shampoon har jojobaolja och kokosolja i sig därför kopierar jag det rakt av. Galltvål är generellt bra mot fläckar så av den anledningen adderar jag det. Har slutat att betala dyra pengar för nåt man kan göra i ordning själv för 1/10 av priset.
Till det kör jag med tandborste och en större borste. Tvättar skosnörena separat i maskin. På vita läderskor använder jag en vit märkpenna på sömmarna då dom är omöjliga att få rena annars plus att helhetsintrycket blir mkt bättre.
Läderskor smörjer jag noga in och mocka, tyg etc impregnerar jag noga och ganska ofta.

J

Senast ändrad:
Man kan älska sånt som inte förtjänar kärlek!
Nädå, är du nöjd så är det fullt tillräckligt för mig. Utveckla gärna dina tankar ang kopplingen mellan dina skodon och denna tråd. Jag missar säkert nåt som är självklart här.

J
Jag tycker definitivt Yeezy Slides förtjänar att ta plats här. Här är mitt bidrag efter senaste scoret i Confirmed appen. Nu är det bara att hoppas på ett par YZY Foam RNR också den 28/5.
5DF58D55-0CB5-429D-8E3F-1FB334626435.jpeg

Kanske va fel av mig???
Men enligt mig hör dessa verkligen till denna tråd, men vad vet jag..
Jag tycker definitivt Yeezy Slides förtjänar att ta plats här. Här är mitt bidrag efter senaste scoret i Confirmed appen. Nu är det bara att hoppas på ett par YZY Foam RNR också den 28/5.
5DF58D55-0CB5-429D-8E3F-1FB334626435.jpeg
Det är jag som inte är insatt i Yeezy tillräckligt för att förstå att era skodon har en självklar plats i sneakers-tråden!

J

Crocs som sneakers? Nja jag är skeptisk. :)
Screenshot_20220525-142019.png
Har du 6000kr över så kan du investera i dessa.

28BF9AC9-A181-4A5A-8ACD-A8460CE6791D.jpeg

Crocs har ju för övrigt lyckats med konststycket att få extrem cred i många sneakerskretsar oavsett om man själv gillar de eller inte. I Sverige är de kanske synonymt med husvagnssemester men så är det inte överallt. Även om jag själv inte skulle köpa ett par måste man ge dem att de lyckas hitta bra samarbeten och collabs.

Har du 6000kr över så kan du investera i dessa.

28BF9AC9-A181-4A5A-8ACD-A8460CE6791D.jpeg

Crocs har ju för övrigt lyckats med konststycket att få extrem cred i många sneakerskretsar oavsett om man själv gillar de eller inte. I Sverige är de kanske synonymt med husvagnssemester men så är det inte överallt. Även om jag själv inte skulle köpa ett par måste man ge dem att de lyckas hitta bra samarbeten och collabs.

Trist att behöva förlora ytterligare lite hopp om mänskligheten så här inför 4 dagars ledighet.

J

Ja ge oss mer Stan Smith från Team Sportia rean i Ödeshög
Om den finns på rean i Ödeshög så lär det inte va pga att dom har svårt att bli av med skorna.
Modellen som släpptes första gången på 60-talet måste räknas som en ikon. Den om nån har väl bevisat att mycket skit kommer och går, men klassikerna består.

Om ditt inlägg var uttryck för nåt missnöje för vad som ska räknas till sneakers-tråden så kan jag bara beklaga.

J

Om den finns på rean i Ödeshög så lär det inte va pga att dom har svårt att bli av med skorna.
Modellen som släpptes första gången på 60-talet måste räknas som en ikon. Den om nån har väl bevisat att mycket skit kommer och går, men klassikerna består.

Om ditt inlägg var uttryck för nåt missnöje för vad som ska räknas till sneakers-tråden så kan jag bara beklaga.

J
Nu när man sätta egen prägel på Stan blir de ju lajbans……

Kan hålla med om att den andra färgen va lite bättre, men ovanstående kommer va snyggare i verkligheten än på bild.
F.ö föredrar jag den här ”hypen” framför mkt annat som folk ska envisas att ha på fötterna.

J
Håller tummarna! Får lägga upp en bild här sen när de sitter på fötterna. Längesedan jag hade ett par air max.

Förstår vad du menar, detta är ju fortfarande sneakers i dess rätta bemärkelse. Är dock personligen svag för Jordan 1s. Men föredrar nog hellre lows föra highs om man måste välja.

Är sugen på att köpa ett par air Max 90. Ska jag köra samma strl som i mina Nike metcon?

Körde på samma strl. 44

Senast ändrad:
F6AF1865-F478-4F30-BF45-2288C1DE205D.jpeg

Mina faluröda med vita knutar!

Vet inte varför, men 2011 så ville Ellesse kanske göra anspråk på en liten del av sneakers-marknaden och iom det drog dom igång ’Ellesse Fab Five’. Fem butiker, bl.a Sneakers n’ Stuff fick uppdraget att lägga sin personliga prägel på en befintlig modell fr Ellesse.
Vet inte hur fantasifullt det blev, men SNS körde på den klassiskt svenska faluröda färgen (med vita knutar), av modell Poli.
En målarpensel ingick i köpet och det var väl bra. Min är dock orörd. Det blir inte roligare än så här, förutom den lilla detaljen att endast 150 par av varje modell släpptes. Känn på den limited edition-runkare!
Ellesse har släppt flera klassiker sedan 70-talet och även om jag gillar deras sweatshirts och tracksuits så är detta enda paret sneakers i min blygsamma samling.

J

Tillbaka
Topp