• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden med (vintage) tanks

Psykel

Patek
Äntligen är jag fullt behörig att posta i den här tråden! Det blir väl inte mer tank än Cartier Tank i klassiska måttet 23,5x31 mm? Även fast min är en Must de Cartier från 1980...
Manuellt verk utan märkbar tidsavvikelse dom senaste 12+ timmarna, fin blå tavla som blivit något av en gilt stjärnhimmel (ser mycket finare ut i verkligheten) och guldpläteringen är i okej skick. Som extra bonus, originalspänne (på band av damlängd, så sitter just nu på yttersta hålet tyvärr) och cert + hållare och broschyrer i nyskick! Supernöjd! Nu måste jag bara hitta ett blått läderband som är 17 vid luggarna och 16 vid spännet...
snapseed-jpg.637262
 

Rolfen

Rolex
Äntligen är jag fullt behörig att posta i den här tråden! Det blir väl inte mer tank än Cartier Tank i klassiska måttet 23,5x31 mm? Även fast min är en Must de Cartier från 1980...
Manuellt verk utan märkbar tidsavvikelse dom senaste 12+ timmarna, fin blå tavla som blivit något av en gilt stjärnhimmel (ser mycket finare ut i verkligheten) och guldpläteringen är i okej skick. Som extra bonus, originalspänne (på band av damlängd, så sitter just nu på yttersta hålet tyvärr) och cert + hållare och broschyrer i nyskick! Supernöjd! Nu måste jag bara hitta ett blått läderband som är 17 vid luggarna och 16 vid spännet...
snapseed-jpg.637262
Riktigt läcker! Här har du ett lämpligt band http://www.ebay.com/itm/17mm-DeBeer...670343?hash=item5d66346d07:g:FE8AAOSw7aBVJWIp
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Berätta gärna lite mer. Vart kan man hitta en sådan?
Inhandlade klockan via Dalarnas auktionsverk för ett tag sedan, då i ett rätt risigt skick så behövdes en service. Om du är sugen på en själv så skulle jag kolla nätauktioner framför typ Chrono24 där det mesta i min mening är dyrt och eller oärligt skick.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Banan såklart! Bra tips! Drömmen är ju att ha tillräckligt många tanks för att kunna invadera en mindre nation. :D
Rolex tillverkade en och annan kul tank på 30-talet. Nån sån kanske vore kul också!
Jo en randig prince med lite midja skulle inte vara helt fel. Jump hour måste också vara såklart.
 
Topp