Kan nog stämma? Tack!Raketgatan?
Fin bild.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan nog stämma? Tack!Raketgatan?
Fin bild.
Nyligen inropad
"GRUEN, "gilt dial", herrur, 17 x 27,5 (33,5) mm, Cal 835, Verk nr. 1824450, Boett nr. 92339, stål, manuell, plexiglas (skadat), skadad urtavla, formverk, boett signerad Alpina, fasta bandstift, ca 1945."
Kan nog bli fin efter lite rengöring, polering glas och bandbyte. Byta krona kanske?
Nice! Spanade på den själv!Nyligen inropad
"GRUEN, "gilt dial", herrur, 17 x 27,5 (33,5) mm, Cal 835, Verk nr. 1824450, Boett nr. 92339, stål, manuell, plexiglas (skadat), skadad urtavla, formverk, boett signerad Alpina, fasta bandstift, ca 1945."
Kan nog bli fin efter lite rengöring, polering glas och bandbyte. Byta krona kanske?
Så jäkla bra! En Omega-tank har jag på önskelistan! Alla fyra är fullpottare!Omega cal. T17 fra 1937-1939
Omega cal. T17 fra 1937-1939
Riktigt cool! Hur ser den ut idag efter rengöring och glas-och bandbyte?Nyligen inropad
Vart köper ni open-ended straps ifrån? Tycker det vart ett mycket small utbud av de jag hittat tyvärr.
Till denna jag letar, förslag?
Plöjt ebay? Föredrar iofs klistrade vanliga band man öppnar upp själv med värme eller kniv.Vart köper ni open-ended straps ifrån? Tycker det vart ett mycket small utbud av de jag hittat tyvärr.
Tack för tipset! Hittar jag inget så får nog en av våra lädergurus fixa ettHar använt mig en av forumets skinnslöjdare. @Anders W
Rekommenderas varmt.
De open-ended straps jag har hittat har varigt riktigt tråkiga och oftast till damklockor med mycket små spännen. Men att värma upp vanliga band lät klokt! Värt att testa, tack!Plöjt ebay? Föredrar iofs klistrade vanliga band man öppnar upp själv med värme eller kniv.
Här finns en del. Både open end och clips typ. Köpte clips till min och det fungerar bättre än förväntat.Vart köper ni open-ended straps ifrån? Tycker det vart ett mycket small utbud av de jag hittat tyvärr.
Putsa? Du borde ju för böfvelen inte ens byta bandet på den där läckerbiten!Snart får jag börja putsa på denna, längtar.. Min första tank och direktörsklocka
Hahaha, patina extraordinaire!Putsa? Du borde ju för böfvelen inte ens byta bandet på den där läckerbiten!
Ser ut att kunna vara en cool länk.Rpade in denna på Ebay . men säljaren hade dålig feedback. Får se om den kommer. Tanken med tanken är att fixa den å sälja den. På en plats när dig.