Vonlind
Silver
Storlek? Mernis Bajra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snabel-a före nätalias.Vet ej hur man taggar någon så jag kör på följande sätt.
Vonlind: 24 gånger 31 mm
Fick hem den här idag. Urtavlan och boetten är anfrätt på sina ställen men verket ser ut att vara i bra skick. Blånerade originalvisare är alltid ett plus
Boetten mäter 23x40 mm. Skulle gärna ge den en spa-behandling à la eriksson850 men jag inser att jag inte har samma talang. Ska börja med att leta reda på ett armband som passar de fasta bandstiften (18 mm).
Kul!
Fint verk också, hur ser tavlan ut utan glaset?
Edit: Jag menar inte att du ska ta bort glaset, utan bara lyfta ut verket med tavla
Nu får jag också posta här Gick förbi Kaplans idag och hämtade upp denna charmiga lilla sak från 1935. Tavlan är inte i superskick men det är å andra sidan inte jag heller. Fin boett, gamla blå visare och en sladdrig GF-länk till priset av en finpizza och några bira.
Nu får jag också posta här Gick förbi Kaplans idag och hämtade upp denna charmiga lilla sak från 1935. Tavlan är inte i superskick men det är å andra sidan inte jag heller. Fin boett, gamla blå visare och en sladdrig GF-länk till priset av en finpizza och några bira.
Wow verkligen, vilket fynd! Visste inte det gick att göra så bra kap på Kaplans! Grattis
Jag var inne idag och kollade på "restförsäljningen" men tyvärr var det inte något speciellt intressant. Köpte du på auktion?Tack! Riktigt gamla saker utan välkänt namn tydligt mitt på tavlan kan gå under radarn. Denna med boett i silver kosta 90kr :
Auktion. Det är där det händerJag var inne idag och kollade på "restförsäljningen" men tyvärr var det inte något speciellt intressant. Köpte du på auktion?
Slänger in den lilla Tissoten här med.
Med betoning på liten, tavlan är bara 18x20 mm.
Håll tillgodo.
Stilig!!!
Tackar, gillar den skarpt men tyvärr är den på gränsen till för liten på handleden.
Tyckte det såg bra ut på ditt wristshot, tror eriksson850 är nåt på spåren att det är en sorts mental blockering... Tycker det funkar fint om jag bara får på mig en skjorta tillTackar, gillar den skarpt men tyvärr är den på gränsen till för liten på handleden.
Tyckte det såg bra ut på ditt wristshot, tror eriksson850 är nåt på spåren att det är en sorts mental blockering... Tycker det funkar fint om jag bara får på mig en skjorta till
Det sitter bara i ditt huvud!
Edit: snygg förresten, liknande design som min tissot-tank. Vad är det för årtal på den?
Tyckte det såg bra ut på ditt wristshot, tror eriksson850 är nåt på spåren att det är en sorts mental blockering... Tycker det funkar fint om jag bara får på mig en skjorta till
min Stowa 22 x 43mm...... men inte så nöjd just nu tappade sekundvisaren i samband med fotograferingen av verket idag...
...fattar nu hur det känns att tappa en liten urdel och sen gå bet på att hitta den,, har ju läst om det tidigare men inte drullat själv, om någon ligger på en liknande sekundvisare så pm:a gärna.
Avis! Var har du fått de här ifrån?Bumpar med några tillskott
Denna Oristank har ni säkert kollat in här redan... https://klocksnack.se/threads/uppackning-anonym-tank-eller.23932/
Så kör lite bilder bara
Och en Eiger som jag inte vet så mycket om... Ni får gärna ge input och info gällande vad vi snackar för urverk, årtal mm.
Orisen köptes av en forummedlem och Eigern plockades upp hos en butik Tyvärr kommer de sällan till användning, men jag tycker vintagetanks är eleganta på något sättAvis! Var har du fått de här ifrån?