Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar!
Den plockades upp på auktion i Sundsvall.
Blev ett par tusenlappar, så jag vet inte om det var något jättefynd - men jag gillar den!
Visarna är förresten lite mer ”rätt” numera.
Ja, i förhållande till båda dessa siffror är den ett fynd!Matchar ju fint med visarna nu!
Tycker ändå det känns som ett fyndpris. Visserligen är ebaypriserna riktiga fantasier för säljarna, men har sett dylika från 6 ända upp till 11k...
Haha, goding! återkopplar när den lämnar.Glömde är närmre sanningen!
...men vi kan väl säga att jag lät dig få den!
Fina! Polhemen var ju toppenDublé i vattentäta svenska ståltanks. En med skruvat baklock, en med en tvärspejsad glasanordning.
Edit: Hittade ett perfekt hem till din favoritlänk @Psykel
Tack! Ja, den blev riktigt fin efter lite TLC och @Fadershan s kreativa lösningarFina! Polhemen var ju toppen
Tack! Just denna kommer ju från en trattenlot - men där finns utan tvekan många kul länkar på bukten.Galet bra! Jag måste nog våga mig på att börja handla på ebay... Finns en hel del skoj flex där!
Dagens tank, för övrigt:
Tack! Just denna kommer ju från en trattenlot - men där finns utan tvekan många kul länkar på bukten.
Edit: Kör också tank idag.
Tack! Nej, först är du inte - vi har en medlem som tjatat sen jag postade den första gången här, men den kommer nog aldrig lämna.Sjukt fin. Hör av dig om den mot förmodan skulle få lämna någon gång Står säkert inte först i kön där
Kan tyvärr inte lägga ut en annons, vet inte varför.Lägg ut en köpesannons istället, ska inte annonseras i trådarna
Du har för få inlägg. Behöver 20 st för att kunna lägga ut annonser.Kan tyvärr inte lägga ut en annons, vet inte varför.
Vad menar de med 20 inlägg? Ska jag skriva här minst 20 gånger eller?Du har för få inlägg. Behöver 20 st för att kunna lägga ut annonser.
Vad menar de med 20 inlägg? Ska jag skriva här minst 20 gånger eller?
Du behöver minst tjugo inlägg totalt.
Du har åtta.
Tack! Då förstår jag.
Försök ge dem lite mening. Dra inte bara av tolv snabba ”Snygg!” i olika trådar.
Det brukar vara sådär lagom uppskattat.
Den där är svinbra, det enda som hindrar mig från ett köp är loggan. Gillsr man den är det en verklig fullträff!
Oris B7460, pointerdate med månfas. Tror det är en nittiotalare, har bett Oris om mer info. Min första Oris och första tank. Mycket nöjd, tavlan är spektakulär . Kom på ett riktigt trevligt, avsmalnande och tunnt band av ödleskinn. Synnerligen gubbig, vilket jag gillar just nu.
Med tanke på all den andra härligheten är det lätt att stå ut med att loggan är lite trist. Det finns så mycket annat att titta påDen där är svinbra, det enda som hindrar mig från ett köp är loggan. Gillsr man den är det en verklig fullträff!
Oris B7460, pointerdate med månfas. Tror det är en nittiotalare, har bett Oris om mer info. Min första Oris och första tank. Mycket nöjd, tavlan är spektakulär . Kom på ett riktigt trevligt, avsmalnande och tunnt band av ödleskinn. Synnerligen gubbig, vilket jag gillar just nu.
Sett slutpriser från 2,8tkr och uppåt på EBay. På Chrono24 mellan 3,4tkr över 6tkr. Beroende på variant o skick osv. De finns med orginallänk, då är de ofta dyrare.Vad ligger priset på en sådan klocka?
Du kan ju använda den här informationen när du förhandlar om pris. Uppenbarligen har liknande sålts för under 2500kr tidigare.Jag är verkligen sugen på en vintage-tank, har hittat denna som tilltalar mig mycket:
Påstås vara NOS och helt original. Det går ju att hitta dylika tanks i varierande mögligt skick från några hundralappar och uppåt, känns det spontant för saftigt med ~3k för denna? Några andra inputs? Tycker modellen är väldigt trevlig och NOS är ju kul!
edit: såg nu att den inte är helt i stål, bara boettlocket. Framsidan är kromad (fulmetall då antar jag), kanske är lite dyrt iaf. Vore kul att höra vad vintage tank-experterna tänker
Du kan ju använda den här informationen när du förhandlar om pris. Uppenbarligen har liknande sålts för under 2500kr tidigare.
Bilden kommer från ”sold” på eBay, ursäkta spanskan...
Kromade boetter brukar vara i mässing. Slits fult med tiden. Jag hade definitivt inte lagt så mycket pengar på den. Du kan nog få en liknande i stål för samma pris.Tack! Funderar bara på om det är värt det även om jag får ner priset lite. Minns inte alls varför, men delvis kromade boetter har inte så bra rykte här har jag för mig (för att det troligen gömmer sig någon fulmetall under antar jag. Kanske inte är lika hållbart över tid eller nåt).
Kromade boetter brukar vara i mässing. Slits fult med tiden. Jag hade definitivt inte lagt så mycket pengar på den. Du kan nog få en liknande i stål för samma pris.
Jag är verkligen sugen på en vintage-tank, har hittat denna som tilltalar mig mycket:
Påstås vara NOS och helt original. Det går ju att hitta dylika tanks i varierande mögligt skick från några hundralappar och uppåt, känns det spontant för saftigt med ~3k för denna? Några andra inputs? Tycker modellen är väldigt trevlig och NOS är ju kul!
edit: såg nu att den inte är helt i stål, bara boettlocket. Framsidan är kromad (fulmetall då antar jag), kanske är lite dyrt iaf. Vore kul att höra vad vintage tank-experterna tänker
Jag pröjsade under strax över 3kkr för dessa, tutti, då är en i solitt guld - så 3k för ett kromat skrälle, om än NOS, smäller inte högt för mig.
Lägg lite tid på att jaga något roligare, istället. Tratten är bra för sånt.
Nej, separata tillfällen.Köpte du alla i samma auktion för 3kkr? Låter ju helt sjukt På tradera alltså? Vet knappt vad jag ska söka på, de beskrivs ju sällan med ordet "tank" heller...
Köpte du alla för 3' totalt?Nej, separata tillfällen.
”Klockor, begagnat, senast inlagda” - all the filters you need. Sen är det bara att sålla.