• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden med (vintage) tanks

Wizzo

Panerai
Nya kläder!
40839AF7-176E-4810-8429-32EBF6A67D84.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hmmm... Funderar på om jag kanske ska försöka klicka hem denna på Kaplans första december... Vad tycker tankgänget?
Sjukt porrig i 18k och med tavla i lapiz lazuli! "Skadad urtavla", men alltid lika svårt att förstå vad Kaplans menar med det. Ser ju bra ut på bild iallafall!
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3493/vara/1496912
0

1
Ingen personlig favorit och jag hade dubbelkollat två ggr om det verkligen är lapis. Tycker inte riktigt det ser ut så och JLC körde mycket fusklapis vid denna tid.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hmmm... Funderar på om jag kanske ska försöka klicka hem denna på Kaplans första december... Vad tycker tankgänget?
Sjukt porrig i 18k och med tavla i lapiz lazuli! "Skadad urtavla", men alltid lika svårt att förstå vad Kaplans menar med det. Ser ju bra ut på bild iallafall!
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3493/vara/1496912
0

1
Har väldigt svårt för fyrkantiga boetter där bandhornen sitter en bit in på boetten. Tavlan är kool, dock - men inte lika kul om det som @Aurum säger är fusklapis :p
 

Psykel

Patek
Ingen personlig favorit och jag hade dubbelkollat två ggr om det verkligen är lapis. Tycker inte riktigt det ser ut så och JLC körde mycket fusklapis vid denna tid.
Har väldigt svårt för fyrkantiga boetter där bandhornen sitter en bit in på boetten. Tavlan är kool, dock - men inte lika kul om det som @Aurum säger är fusklapis :p
Tack för synpunkterna! Får dra ditt och kika på den när det börjar dra ihop sig. Har span på en annan klocka på samma auktion som jag är mer sugen på, så om inte den drar iväg allt för mycket så får JLC’n vänta.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Hmmm... Funderar på om jag kanske ska försöka klicka hem denna på Kaplans första december... Vad tycker tankgänget?
Sjukt porrig i 18k och med tavla i lapiz lazuli! "Skadad urtavla", men alltid lika svårt att förstå vad Kaplans menar med det. Ser ju bra ut på bild iallafall!
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3493/vara/1496912
0

1

Ingen personlig favorit och jag hade dubbelkollat två ggr om det verkligen är lapis. Tycker inte riktigt det ser ut så och JLC körde mycket fusklapis vid denna tid.

Har väldigt svårt för fyrkantiga boetter där bandhornen sitter en bit in på boetten. Tavlan är kool, dock - men inte lika kul om det som @Aurum säger är fusklapis :p
Kollade lite på den där tidigare, ...och igen. Jag håller helt med Aurum, kan inte tro att det är någon naturlapis i den urtavlan. I bästa fall är det sintrad lapis men det kan också vara färgad jaspis eller howlit. Lite andra blå alternativ finns också. ...Men klockan är fin.
 
Topp