Vet inte om den räknas som vintage eller fin men här är min.Någon som hade kunnat tänka sig bjuda på lite bilder på någon fin tank i gulguld?
(även i Cartier-tråden)
/B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte om den räknas som vintage eller fin men här är min.Någon som hade kunnat tänka sig bjuda på lite bilder på någon fin tank i gulguld?
Jo, den var absolut fin, har börjat bli sugen på guldare, hur uppfattar du storleken på denna, ganska liten är den inte det?Vet inte om den räknas som vintage eller fin men här är min.
(även i Cartier-tråden)
/B
Jag trivs med storleken, men det är ju så klart en smaksak. Den är 23*30 på 16,5 cm handled.Jo, den var absolut fin, har börjat bli sugen på guldare, hur uppfattar du storleken på denna, ganska liten är den inte det?
är det samma boett som cartier:en?Personligen tycker jag att denna är minst lika bra som en Cartier och nu när de stuckit iväg i pris på senare tid kanske det kan vara ett alternativ? Tyvärr verkar de flesta äldre likt min (fruns) ha problem med att guldbeläggningen på visarna släppt.
ska kolla hur liten min mista tank är, kanske funkar ändåJag trivs med storleken, men det är ju så klart en smaksak. Den är 23*30 på 16,5 cm handled.
/B
Nja, känns mer som en lite tråkig kopia. Däremot jättefina klockor och samma verk som vissa Tanks. Du har däremot rätt i att man nu verkar kunna få guldur från AP, VC och JLC för samma peng så det kan vara värt att kolla på.Personligen tycker jag att denna är minst lika bra som en Cartier och nu när de stuckit iväg i pris på senare tid kanske det kan vara ett alternativ? Tyvärr verkar de flesta äldre likt min (fruns) ha problem med att guldbeläggningen på visarna släppt.
Visst finns det likheter men det är väll inte mycket mer än att valfri dykare med vridning skulle vara en kopia av en Rolex?Nja, känns mer som en lite tråkig kopia. Däremot jättefina klockor och samma verk som vissa Tanks. Du har däremot rätt i att man nu verkar kunna få guldur från AP, VC och JLC för samma peng så det kan vara värt att kolla på.
Rätt uppenbart vad man tittat på om du tänker efter. Rolex uppfann inte vridringen så förstår inte den liknelsen. Cartier har aldrig delat boett med Piaget vad jag vet. Däremot haft deras verk. Vet inte riktigt hur tunn den tunnaste Tanken är.Visst finns det likheter men det är väll inte mycket mer än att valfri dykare med vridning skulle vara en kopia av en Rolex?
Boetten är väll både smalare och tunnare eller finns det någon 70-tals Cartier som jag inte känner till som den a delar boett med?
Vad jag vet finns det ingen Cartier med denna boett. Har tyvärr inte fler bilder tillgängliga på den och lyckades bara hitta en överprissatt med samma tavla på nätet.är det samma boett som cartier:en?
Visst finns det stora likheter men det finns ex. mängder av vintage tank med arabiska siffror, rektangulär subsekund nertill och likvärdig boettform.Rätt uppenbart vad man tittat på om du tänker efter. Rolex uppfann inte vridringen så förstår inte den liknelsen. Cartier har aldrig delat boett med Piaget vad jag vet. Däremot haft deras verk. Vet inte riktigt hur tunn den tunnaste Tanken är.
Absolut vintage! Vad jag förstår bör ”Paris”-tavla indikera sjuttiotal. Referensen kom 1973 och hängde med långt in på 1980. Dock hade Paris-tavlorna försvunnit till förmån för Swiss efter att versamheterns i Paris, New York och London slagits ihop. Från Cartiers tidiga år drev de tre brödern Louis, Pierre och yngste brodern, ????, separata verksamhet som iofs samarbetade. Bl a sattes klockor ihop i NY.Vet inte om den räknas som vintage eller fin men här är min.
(även i Cartier-tråden)
/B
Tack. Det är ett rätt brett spann och frågan är så klart då även var gränsen för vintage går, hur långt ett snöre är osv. Och nej, jag vill inte ta upp det temat igen.Absolut vintage! Vad jag förstår bör ”Paris”-tavla indikera sjuttiotal. Referensen kom 1973 och hängde med långt in på 1980. Dock hade Paris-tavlorna försvunnit till förmån för Swiss efter att versamheterns i Paris, New York och London slagits ihop. Från Cartiers tidiga år drev de tre brödern Louis, Pierre och yngste brodern, ????, separata verksamhet som iofs samarbetade. Bl a sattes klockor ihop i NY.[...]
Jacques förresten.[...] Från Cartiers tidiga år drev de tre brödern Louis, Pierre och yngste brodern, ????[...]
Precis, så hette han nog!. Man får gräva rätt så djupt för att hitta bra (korrekt) information på nätet om Cartier generellt och Tank Louis Cartier speciellt. Vet du om tavlan är en emaljtavla? Har sett flera bilder med det som på rolexspråk kallas "spiderdials" (vilket iofs är en reaction av färgen)Jacques förresten.
/B
Inte emalj men emaljfärg. Ger samma effekt dock.Precis, så hette han nog!. Man får gräva rätt så djupt för att hitta bra (korrekt) information på nätet om Cartier generellt och Tank Louis Cartier speciellt. Vet du om tavlan är en emaljtavla? Har sett flera bilder med det som på rolexspråk kallas "spiderdials" (vilket iofs är en reaction av färgen)
Precis, så hette han nog!. Man får gräva rätt så djupt för att hitta bra (korrekt) information på nätet om Cartier generellt och Tank Louis Cartier speciellt. Vet du om tavlan är en emaljtavla? Har sett flera bilder med det som på rolexspråk kallas "spiderdials" (vilket iofs är en reaction av färgen)
Är nog emaljfärg, men ingen "spiderdial" (än?).Inte emalj men emaljfärg. Ger samma effekt dock.
Förstår inte riktigt? Finns många Cartiers med krackelerad tavellack.Är nog emaljfärg, men ingen "spiderdial" (än?).
/B
Ville bara säga att min inte är krackelerad. Om min har emalj- eller tavellack eller något annat är jag inte kompetent nog att uttala mig om.Förstår inte riktigt? Finns många Cartiers med krackelerad tavellack.
Sorry, tappade sammanhanget lite där. Klart du syftade på din egen fina Paris-tank. Den har vit emaljlack eller vad man vill kalla den, blank och lättstädad men kan också skavas lite fult där den ligger mot boetten. Hade en likadan tidigare.Ville bara säga att min inte är krackelerad. Om min har emalj- eller tavellack eller något annat är jag inte kompetent nog att uttala mig om.
/B
Tack, jag trivs mycket bra med den. Det var när jag missade att köpa din som jag insåg att den var en sån jag "behövde", så tack inspirationen.Sorry, tappade sammanhanget lite där. Klart du syftade på din egen fina Paris-tank. Den har vit emaljlack eller vad man vill kalla den, blank och lättstädad men kan också skavas lite fult där den ligger mot boetten. Hade en likadan tidigare.
Dom två vänstra är ju helgalna!Lite fler tanks har tillkommit
Har sagt det innan och säger det igen, de där med olika storlekar på siffrorna är ju så jäkla coolaTänkte ta en vintagetrippelbild men låg lite fler och skräpade här...
Godis, mycket fin!
Jävlar. Denna är riktigt snygg! Vad heter modellen?Tyckte det såg bra ut på ditt wristshot, tror eriksson850 är nåt på spåren att det är en sorts mental blockering... Tycker det funkar fint om jag bara får på mig en skjorta till
No-name tank från trettiotalet.Jävlar. Denna är riktigt snygg! Vad heter modellen?