Henrik.Sanborn
Silver
Nyårsklockan på! Gott nytt år!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool Jaeger. Nytt in?
Nästan...Cool Jaeger. Nytt in?
Tank you very much!Tanks var det...
Min mest burna klocka senaste veckorna. Movado Chronometre.
Hehe, ja, något för en ruinromantikerKänns som något man grävt fram ur ett tempel från antikens Grekland, färgerna är ju helt underbara!
Cool med det facetterade glaset och applicerade indexen!oj, vilket utbud av fina Tanks! Drömmer egentligen av en JLC Reverso eller en Cartier Louis men tills dess får jag nöja mig med min 14k Bulova President "G".
Ja, ett slags "pyramid" glas med facetter åt alla håll. Har också sett varianter där glaset är som en "sadeltak" åt två håll. Gillar också applicerade indexen i en smal art-nouveau typ-snitt. Personligen en preferens över tjocka breguet numerals (Ok, på en rymlig Vacheron Historiques American kan de vara snygga)Cool med det facetterade glaset och applicerade indexen!
Ja, ett slags "pyramid" glas med facetter åt alla håll. Har också sett varianter där glaset är som en "sadeltak" åt två håll. Gillar också applicerade indexen i en smal art-nouveau typ-snitt. Personligen en preferens över tjocka breguet numerals (Ok, på en rymlig Vacheron Historiques American kan de vara snygga)
Om du med puts menar att göra silvret blankt hade jag väntat ett tag med det. Tar många år att bygga upp den där patinan.Dubbelpostar tank som är ny för dagen. 26x41mm i silver med en härligt patinerad tavla med "exploderande" siffror. Stämplar indikerar produktion före 1933 och urverket är med stor sannolikhet ett AS 340, som verkar vara ett relativt vanligt verk i tanks och liknande ur från 1920-30-talen. Ska få lite puts!
Tack för bra input! Glaset ska absolut putsas, men jag tvekar lite om boetten. Jag kör på din linje och låter den vara patinerad så länge!Om du med puts menar att göra silvret blankt hade jag väntat ett tag med det. Tar många år att bygga upp den där patinan.
Samma ställe som runda vintageklockor. Ovanligare boettform, så givet att det finns färre att hitta. Bara att ha span på vanliga ställena, typ Tradera, Kaplans, Bukowskis osv.Hej alla!
Vart kan man hitta schyssta vintage tank klockor, tycker det är rätt svårt. Har ni även tips på bra modeller runt 3k och nedåt uppskattas det!
Mycket vacker !! Utsökt gravyr !Trevlig guldtank.
Tack för svar! Får kika på men svårt att hitta bra exemplar tyvärr.Samma ställe som runda vintageklockor. Ovanligare boettform, så givet att det finns färre att hitta. Bara att ha span på vanliga ställena, typ Tradera, Kaplans, Bukowskis osv.
Det är som allt annat när man jagar vintage. Testat att lägga ut en köpesannons här på KS?Tack för svar! Får kika på men svårt att hitta bra exemplar tyvärr.