MOL
Silver
Den Tissot:en...wowInget inlägg i tråden sen november
Det måste fixas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den Tissot:en...wowInget inlägg i tråden sen november
Det måste fixas
Ett helt underbart ur !! Vilken charmig tavla !Denne passer inn her. Mowy (Wyler)
Två av mina gamla!
Två av mina gamla!
Med mig som mellanägare på en..... Saknar Rotaryn faktiskt. Blev snygg på Croco.Två av mina gamla!
Släng iväg ett pm om du lessnar på den i mitten, var sugen på att testa när den kom ut men du hann före
Hej alla!
Försöker mig på mitt första inlägg här på forumet, hoppas det blir rätt!
Jag är helt ny inom klockvärlden och har förälskat mig i vintage tanks, men känner ännu inte till så många olika modeller och märken än exempelvis den klassiska Cartier tanken. Vilka är era favoriter som ni tycker man ska känna till?
Ja det finns ju så himla mycket fint så man vill ju inte missa något Ska kolla in dessa märken genast, tusen tack!Svårt att inte nämna Jaeger LeCoultre Reverso i tank-sammanhang. I övrigt finns det många trevliga vintagetanks från de flesta tillverkare. En del riktigt udda fåglar också. Några märken att spana in skulle kunna vara Eterna, Movado och Vulcain.
Bamboo är koolt, även tidiga oysterliknande länkar. Broblemet med stål är ju att det inte riktigt matchar i färgtonen. Naturfärgad gris är även det riktigt fint. Gillade inte ditt bund.Jag är ny husse till den här rackaren som tidigare varit uppe här i tråden. Den med Bilen på baksidan.
Vissa klockslag är lite svåra att se, så jag har jagat fram några nya diskar. I övrigt försöker jag hitta ett lämpligt band att bära den på.
Det som satt på vid köpet från @EHedin är lite för dressigt för mig.
Som jag ser det är det här en stenhård klocka som kräver ett grövre armband.
Håller på och testar lite med en bit läder. Tror att det kan bli bra med ett bund...
Någon som har ett Bamboo liggande förresten?
Det är ju en mer klassisk look...
Cool klocka! Håller med att den förtjänar ett ordentligt band, typ kalv eller gris.Jag är ny husse till den här rackaren som tidigare varit uppe här i tråden. Den med Bilen på baksidan.
Vissa klockslag är lite svåra att se, så jag har jagat fram några nya diskar. I övrigt försöker jag hitta ett lämpligt band att bära den på.
Håller på och testar lite med en bit läder. Tror att det kan bli bra med ett bund...
HahaBamboo är koolt, även tidiga oysterliknande länkar. Broblemet med stål är ju att det inte riktigt matchar i färgtonen. Naturfärgad gris är även det riktigt fint. Gillade inte ditt bund.
Har säkert en Bamboo-länk liggandes. Vad är det för bandbredd du ska ha?Jag är ny husse till den här rackaren som tidigare varit uppe här i tråden. Den med Bilen på baksidan.
Fläskiga 15mm!Har säkert en Bamboo-länk liggandes. Vad är det för bandbredd du ska ha?
Hade 3 GF-märkta (de tre första från vä) i ca 14,5mm samt en annan i ca 15,5mm, märkt "Roststahl SP import" med ett annat typ av lås.Fläskiga 15mm!
Är dom till salu?Hade 3 GF-märkta (de tre första från vä) i ca 14,5mm samt en annan i ca 15,5mm, märkt "Roststahl SP import" med ett annat typ av lås.
Visst, behöver inte 4 st Dra ett PM.Är dom till salu?