• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden med (vintage) tanks

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Och så här blev det med Bamboo. :cool:
Stenhårt. Vet inte om jag kan få till något bättre, men jag ska iallafall prova.:happyhappy:
IMG_20200601_153439.jpg

Hoppas att ni uppskattar backdropen i form av ett mögligt förtält. Classy.:pompus:
Hur har du satt ihop länken? Ser udda ut kl 6.
 

[Bobo]

Rolex
Hur har du satt ihop länken? Ser udda ut kl 6.
Den sitter säkert fel...
Den delen som jag antar ska haka i på baksidan är åt fel håll... Enda sättet jag kunde komma på för att få den rätt var att vända på länken och bära den upp och ner... Haka nerifrån på bandstiftet. Kändes fel.

Hade tänkt ställa frågan själv i någon lämplig tråd, men nu slapp jag ju den biten.:)

Kan du berätta hur det ska sitta?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den sitter säkert fel...
Den delen som jag antar ska haka i på baksidan är åt fel håll... Enda sättet jag kunde komma på för att få den rätt var att vända på länken och bära den upp och ner... Haka nerifrån på bandstiftet. Kändes fel.

Hade tänkt ställa frågan själv i någon lämplig tråd, men nu slapp jag ju den biten.:)

Kan du berätta hur det ska sitta?
Blir svårt att beskriva i text, men allt ser rätt ut förutom att änden med låset i änden skall träs igenom öglan på andra ändan.
 

[Bobo]

Rolex
Testat att bära tanken där den hör hemma, dvs ovanför knölen?
Jadå. Den sitter lite olika under dagen.;)
Upplever att det är lättare att läsa av klockan när den sitter lite lösare. Har lite strul med min vänsterarm och axel, så ju mindre jag behöver vrida, desto bättre. När jag har klockan lite lösare så hjälper den till genom att automatiskt tilta lite åt mitt håll när jag vrider på armen. Gör stor skillnad.:)
Fäster inte så mycket vikt vid vad som betraktas som rätt eller fel sätt att bära sin klocka men känner väl till den klassiska positionen.;)

I mitt fall handlar det mer om ergonomi än om estetik.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En bild på mina tanks. Har smygit med en nyare quartz som jag använder för tillfället då dom andra väntar på att göras i ordning så de går...
Pågår i liten diskussion om den högra om vad det är för märke i identifieringstråden...
https://klocksnack.se/threads/identifieringstråden.102033/page-46#post-3382092
Kommer behöva köpa lite nya snygga band med till de mekaniska.
Gillar klart utseendet på tanks, kommer definitivt bli fler :)
20200611_095900.jpg
 
Topp