Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför "piffa", något fel på den gamla kronan?Kör denna snygga Eterna jag köpte nyligen. Har piffat till den med en cabochon-krona, kanske helgerån för vissa att "modda", men jag tyckte det blev najs!
Nej inte egentligen, men jag ville ha en sån krona, tyckte det passade bättre en en stor platt.Varför "piffa", något fel på den gamla kronan?
Jag är inte övertygadNej inte egentligen, men jag ville ha en sån krona, tyckte det passade bättre en en stor platt.
Tur att det är jag som ska bära den Vet inte, men det kändes spontant inte som det. Ingen märkning, ser modern ut och den har ett "för stort" utrymme för krontuben, som var lite snedslipad och stack ut underligt från boetten. Då den var sned filade jag ner den lite så att den blev rak(are) och inte sticker ut lika mycket från boetten. Förmodligen har den haft en bättre anpassad krona förr som passat tuben, men den har nog blivit reparerad någon gång efter kronan försvunnit.Jag är inte övertygad
Var det en originalkrona som satt på innan?
Är det en stålkrona? Isf tycker jag du ska fuskslita den lite.Kör denna snygga Eterna jag köpte nyligen. Har piffat till den med en cabochon-krona, kanske helgerån för vissa att "modda", men jag tyckte det blev najs!
Fin modell. Någon som "rengjort" tavlan med sån där polerborste som ofta används till länkar?Ny tank i samlingen från det obskyra bolaget Zerosa. Underbart art deco hus och galet kupat glas, me like.
Ser väl ut så? Ser dessutom ut som att det är gjort när klockan gått, med tanke på de orörda områdena kring visarna. Ball i övrigt.Fin modell. Någon som "rengjort" tavlan med sån där polerborste som ofta används till länkar?
De bör vara typ 40 mm långa med bandhornen tycker jag, hur breda är mer en fråga om smak.Vilka storlekar bör man rikta in sig på? Lite svårt att bilda sig en uppfattning om storlekarna på ett fyrkantigt ur.
Länken är nästan bättre än uret, är den märkt? En klassiker som är väldigt bekväm. Har ett par GF i låran som jag borde börja använda igen.Fick hem denna idag! Funkar tyvärr inte för tillfället. Tänkte jag ska försöka fixa denna själv
Självklart måste den ruskiga länken bort
Kan hålla med om att den är riktigt bekväm och lätt att ta av och på! Men diggar den inte alls tyvärr, kanske funkar till nån annan klockaLänken är nästan bättre än uret, är den märkt? En klassiker som är väldigt bekväm. Har ett par GF i låran som jag borde börja använda igen.
Då är det bara att plocka av och hitta ett fint svinläder. Spara länken på ett bra ställe och testa om en tid, ibland ändrar man sig.Kan hålla med om att den är riktigt bekväm och lätt att ta av och på! Men diggar den inte alls tyvärr, kanske funkar till nån annan klocka
Klockan ligger kvar i bilen, kan ta lite fler bilder på länken imorgon!
Har ett par läder som ligger och väntar på att användas!Då är det bara att plocka av och hitta ett fint svinläder. Spara länken på ett bra ställe och testa om en tid, ibland ändrar man sig.
Kollade inzoomat och tyckte inte den såg ut som gf, men jag kan iofs ha felLänken är nästan bättre än uret, är den märkt? En klassiker som är väldigt bekväm. Har ett par GF i låran som jag borde börja använda igen.
Tyckte inte jag heller spontant, men det fanns inte så många fullänkar förr. Med många års naturligt slitage blir de lite bättre!Kollade inzoomat och tyckte inte den såg ut som gf, men jag kan iofs ha fel
Superhärlig boettgravyr. Ball!Denna anlände idag! Vet inte om det är en damklocka, men jag gillar den i alla fall och den är lagom stor
Till min stora förvåning så var det 16mm mellan hornen.. Var nästan säker på att det stod 18mm i annonsen . Fasta bandstift och länken sitter där den sitter, vill nog inte ha sönder den. Så det blir nog att länken får sitta kvar tyvärr..
Det går nog säkert, länken får sitta tills jag får hem ett 16mm band nångångDet borde väl gå att skonsamt försöka bända upp länken? Den har ju klämts dit nån gång i tiden så stålet borde ju vara mjukt nog att arbeta med.
Varför skulle det vara en damklocka?Denna anlände idag! Vet inte om det är en damklocka, men jag gillar den i alla fall och den är lagom stor
Säger inte att det ÄR en damklocka, fick bara feelingen att det skulle kunna vara en damklockaVarför skulle det vara en damklocka?