• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Sorry att jag kapat tråden på sistone med mina inlägg. 😅

Har bestämt mig för att få in ett lagringsskåp så snart som möjligt. Det står mellan Artevino Oxygen (230 flaskor) samt mQuvée WineStore (226 flaskor). Har någon testat båda och kan säga om den ena är bättre än den andra? 😊
Läs lite på finewines.se.

Typ här.

Franska vinlistan var snabba på att leverera!
Glasen var snyggare i verkligheten än på bild, och de är snygga på bild. Inte riktigt lika tunna som Zalto, men alldeles tillräckligt!
PXL_20230803_151647295.jpg

Trevlig, inte speciellt komplex men fräsch ändå.
Kan tänka mig att inhandla denna igen.
DDDBD741-BC18-4BD2-9391-BA205E4E20C9.jpeg

Slänger med en klockbild också, det är ju ändå ett sådant forum. 😅
A8524AC2-150C-4640-86C2-1EDDB4886E3C.jpeg

Uppdatering:
Vi öppnade precis upp denna som har många liknande toner som den ovanstående.
Trevlig, inget speciellt avancerat.
Men klart drickbar. 😅

6DFBD80E-D60D-413F-BD8E-EAFE9A691B40.jpeg

Senast ändrad:
PXL_20230804_140728953.jpg
PXL_20230802_152221685.jpg

Bereche deg juli -22 & Vilmart deg april -22.
Två riktigt bra skumpor. Bereche sticker ut med enormt bra koncentration. Vilmart med grym syra. Skulle säga att Berechen är bättre nu men att Vilmart, som bedömt kan lagras 10 år utan problem, kommer köra om med lagring.

Hur länge kan man lagra NV-buteljer? Läst lite olika, men 3-5 år nämns ofta. Är det värt att lagra dem längre?

PS. Vet ej om det är emot reglerna att fråga, men har vi någon i Hovås-trakten som åker till Stockholm då och då? Finns en flaska på det lokala Systembolaget som jag gärna vill ha. Tyvärr skickar Systemet inte flaskor mellan butiker sedan ett år tillbaka. Känner tyvärr inte heller någon i närheten. :)

Hur länge kan man lagra NV-buteljer? Läst lite olika, men 3-5 år nämns ofta. Är det värt att lagra dem längre?

PS. Vet ej om det är emot reglerna att fråga, men har vi någon i Hovås-trakten som åker till Stockholm då och då? Finns en flaska på det lokala Systembolaget som jag gärna vill ha. Tyvärr skickar Systemet inte flaskor mellan butiker sedan ett år tillbaka. Känner tyvärr inte heller någon i närheten. :)
"råkade" lagra en NV Bollinger i 7-8 år och den var fantastisk när jag till slut drack den. Sen om alla klarar det vet jag inte, men tror absolut att det går bra uppåt 10 år.

Är saldot bara 1 st så är det allt som oftast fel, så kan vara bra att dubbel kolla med dem först innan du arrangerar en road trip.

Åker inte till Hovås, men om Halmstad är nära nog så kan jag nog hjälpa till.

Om man gillar Bollinger - vad rekommenderar ni att man testar då? Kanske något som är lite mer ”premium” (alltså snäppet över, behöver inte vara prestige). :)

Om man gillar Bollinger - vad rekommenderar ni att man testar då? Kanske något som är lite mer ”premium” (alltså snäppet över, behöver inte vara prestige). :)
La Grande Année är ju prismässigt mellan den vanliga och R.D.
Har dock inte provat. Däremot har jag druckit 2007 års R.D och igår hade jag turen att få smaka samma, men från -96.
Makalösa båda två men såklart är ju 96-an i en annan liga.

La Grande Année är ju prismässigt mellan den vanliga och R.D.
Har dock inte provat. Däremot har jag druckit 2007 års R.D och igår hade jag turen att få smaka samma, men från -96.
Makalösa båda två men såklart är ju 96-an i en annan liga.
Tack. Tänkte mig dock något annat än just Bollinger. :)

Hade RD:n inte kostat så mycket så… 😅

Tillbaka
Topp