Konsumerar en trevlig "budgetchampagne" idag .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig hört talas om någon av dem förut - spännande!Kvällens provning….
5 st från 00-talet…..
Serge Pierlot gillade jag verkligen. Mycket fyllig från ca 50% PN. Även Elodie D från 2000 var fyllig och mogen, även om en flaska jag drack för några veckor sedan var ännu fylligare. Dyraste flaskan, Empreinte (1100kr) var en besvikelse. Riktigt ”tunn” Meunier, även om den tog sig något när den blivit varm….Aldrig hört talas om någon av dem förut - spännande!
Hur var de?
Kul med -07 -08 -09 även om det inte är samma skumpa.
Jag håller med. För att jag verkligen ska gilla en champagne behövs oftast en rejäl skvätt PN i, även om en del riktigt gamla BdB också kan vara okej. Men exempelvis Roche-Bocart:en från 2007 som var 100% CH hade ännu inte blivit tillräckligt rund o fyllig för att få högsta betyg av mig…Jag har hittils inte stött på någon 100% meuneir som haft ett existensberättigande. De har inte nödvändigtvis varit dålig men hade troligen blivit bättre med en skvätt ch och/eller pn.
Någon som testat Clos des Bergeronneau?
Jag tycker som du, fast skulle vilja tillägga att BdB kan fungera riktigt fint till mat. Stand alone är den ofta lite för vass för min smak.Jag håller med. För att jag verkligen ska gilla en champagne behövs oftast en rejäl skvätt PN i, även om en del riktigt gamla BdB också kan vara okej. Men exempelvis Roche-Bocart:en från 2007 som var 100% CH hade ännu inte blivit tillräckligt rund o fyllig för att få högsta betyg av mig…
Och 100% Meunier passar inte alls min smak. Samma sak med Brut nature/Zero dosage. Det tycker jag sällan smakar gott tyvärr….
Riktigt fin den där.Gillar denna.
Maxime, Vinum Dei och Caroline de Chestillion tycker jag är bäst utöver standard bdb. Vet inte om alla finns i beställningssortimentet dock…Har ni testat något från Launois bredare sortiment? Deras vanliga BdB är ytterst trevlig, men såg att de har flertalet andra flaskor att erbjuda. Något ni rekommenderar att man klickar hem?
Dessa är de jag får fram på Systemets hemsida (plus deras 2015-vintage som jag inte fick med på bild).Maxime, Vinum Dei och Caroline de Chestillion tycker jag är bäst utöver standard bdb. Vet inte om alla finns i beställningssortimentet dock…
Testa deras vintage 2015 (Maxime). Grymt tycker jag!Dessa är de jag får fram på Systemets hemsida (plus deras 2015-vintage som jag inte fick med på bild).
Deras BdN tycker jag är riktigt bra och prisvärd. Har jämfört den side by side med BdB och tycker båda håller hög klass.Dessa är de jag får fram på Systemets hemsida (plus deras 2015-vintage som jag inte fick med på bild).
Deras BdN tycker jag är riktigt bra och prisvärd. Har jämfört den side by side med BdB och tycker båda håller hög klass.
Tack! Har ni provat Launois Rosé?Testa deras vintage 2015 (Maxime). Grymt tycker jag!
Provade den i somras. Ingen speciellt i min mening, men samtidigt är jag inget fan av rose överlag. Alltid kul att prova nytt dockTack! Har ni provat Launois Rosé?
Kanske lite OT, men har ni märkt av att alla webbeställningar nu måste förhandsbetalas (fr.o.m. i måndags infördes det i hela Stockholm)? Gillar inte det personligen. Antar att det beror på att somliga inte hämtar ut sina beställningar. Jag hämtar ut praktiskt taget 99% av alla beställningar jag lägger (händer ibland att man råkar ångra sig och låter flaskan vara, men det händer typ en gång om året) och föredrar att betala vid hämtning...
Nej, men den är säkert värd att prova en flaska av (det är det mesta i min bok)Tack! Har ni provat Launois Rosé?
Kanske lite OT, men har ni märkt av att alla webbeställningar nu måste förhandsbetalas (fr.o.m. i måndags infördes det i hela Stockholm)? Gillar inte det personligen. Antar att det beror på att somliga inte hämtar ut sina beställningar. Jag hämtar ut praktiskt taget 99% av alla beställningar jag lägger (händer ibland att man råkar ångra sig och låter flaskan vara, men det händer typ en gång om året) och föredrar att betala vid hämtning...
Köpte en av varje, glädjande att du gillade den.
Tog denna igår och idag, en Cremant BdB som jag tyckte var riktigt skaplig/bra, helt klart prisvärd och ett fullgott alternativ.