hedbrg
Silver
Avundsjuk på belle, min absoluta favorit all timeNär man festar festar man och då festar man rejält..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Avundsjuk på belle, min absoluta favorit all timeNär man festar festar man och då festar man rejält..?
Deggad oktober 2022 så gissar bas 2016. Första gången jag provar, grymt bra alltså…Vilken bas och deggad på Selossen?
Tycker generellt att den behöver något år efter släpp. Drack 2012 i somras och den var betydligt bättre, även om också var ett bättre år. 2014 väldigt bra också dock.Avundsjuk på belle, min absoluta favorit all time
Hur länge ska en sådan ligga till sig? Jag har en i vinkylen, men vill inte öppna den för tidigt…..Avundsjuk på belle, min absoluta favorit all time
Kommer den vinna på lite lagring eller är det bara att suga i sig?Drack denna ikväll, Veuve Clicquot Extra brut Extra old 4.
Gillade den, fyllig och brödig, långt avslut med trevliga mognadstoner.
Den här var inte alls så dum för 400 kr.
Len och mjuk men tyvärr inte så lång eftersmak…
Kommer den vinna på lite lagring eller är det bara att suga i sig?
Inte provat men om du ogillar rosé kan jag ju göra dig en tjänst och ta den och provaHittade denna i förrådet, helt glömt bort att jag hade den hemma. Någon som provat den?
Inget större fan av rosé champagne..
Inte provat rosé varianten, men den andra är bra!Hittade denna i förrådet, helt glömt bort att jag hade den hemma. Någon som provat den?
Inget större fan av rosé champagne..
Vet du mer om upplägget? Är det bara rebrandad Turgy? Googlade lite snabbt men hittade inget.Man vill ju stötta och Bernhard Smedbergs fantastiskt prisvärda skapelse.
Slut i SB’s beställningssortiment nu dock. Glad att man fick tag på en låda.
Nja, om jag fattat allt rätt så är Turgy mer en samarbetspartner. ”This wine is produced in collaboration with Michel Turgy. Selected and dosaged by Berivagus”.Vet du mer om upplägget? Är det bara rebrandad Turgy? Googlade lite snabbt men hittade inget.
Det låter ju sannerligen som en skönskrivning att köpa in druvor.Nja, om jag fattat allt rätt så är Turgy mer en samarbetspartner. ”This wine is produced in collaboration with Michel Turgy. Selected and dosaged by Berivagus”.
Fick möjligheten att prova 2018 för några månader sen och jag gillar den skarpt så det var en no-brainer att beställa en låda när den dök upp i SBs beställningssortiment.
Såhär skriver Juhlin om Berivagus:Det låter ju sannerligen som en skönskrivning att köpa in druvor.
Jag sätter mina pengar på druvor och producerat av Turgy.
Så exakt som jag trodde.Såhär skriver Juhlin om Berivagus:
Partly inspired by me and his father Ulf's passion for champagne, Bernhard Smedberg has long nurtured a dream of his own champagne brand. After many years of hard work with Michel Turgy and Hatt & Söner, Bernhard suddenly got the chance to test his wings when some fantastic vineyards in Le Mesnil, led by Les Carelles, suddenly became available for sale. Turgy presented five wines from its range that Bernhard had to reformat with a low dosage in contrast to the dosage-free wines that Turgy sells under its own label. Personally, I think it was a quality lift. The first own vintage will be 100 bottles of late-harvested grapes from 2022 that were fermented in steel tanks without malolactic fermentation and which were then stored in three-year-old barrels from Louis Jadot for six months. The still wine is rich like a Chablis Vaudesir and really promising with a small question mark around the low acidity.
Så han köper in sina egna druvor?Så exakt som jag trodde.