• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Gillar LP men tycker det är synd att de höjde priset 30% på den.
Smakmässigt domineras den av äpple, mandelmassa, och där finns även en brödighet i den. Tycker den nästan helt saknar citrusfrukter men är ändå väldigt frisk och väldigt smakrik och smakerna finns där länge.
Tror dock du hittar lika goda viner för ->600 så att lägga över 900 kan jag tycka är lite onödigt. Vill du däremot köpa för att ligga till sig 10-15 år så tror jag det inte är dumt
Hade precis som @MasterLink bara 08-or. Hade för mig det var fler årgångar, men måste blandat ihop med Pol Roger, märkligt nog.
Prisjusteringen är nog anledningen till att inte fler hittade ner i källaren.

Senaste skörden får leta sig ned i källaren några år…

IMG_1652.jpeg

https://www.krug.com/champagne/krug-grande-cuvee

Senast ändrad:
Kul! 2008 Elisabeth rosén ska vara grymt bra…
Enligt CellarTracker har Nicolas ett drickfönster f.r.o.m nu tills 2038.
Ja, enligt Billecart själv så släpps ju deras skumpa drickfärdig, men den allmänna uppfattningen är väl oftast att 08 behöver 10+ år för att nå max potential.

Med det sagt tänker jag definitivt testa en av varje side by side ngn gng under kommande år.

Stackare!! Svårt att se vad man har, eller…? 😉
Bara trevligt att gå igenom:) har varit för dålig och uppdatera CellarTracker och när jag tyvärr inte kan förvara vinerna på samma plats är det lite kul att ha koll på vad man har så lilla kylen fick också en genomgång även om det var de som förvaras i lådor som hade störst behov då det inte är jättesmidigt att gräva i :)

Senast ändrad:
Bara trevligt att gå igenom:) har varit för dålig och uppdatera CellarTracker och när jag tyvärr inte kan förvara vinerna på samma plats är det lite kul att ha koll på vad man har så lilla kylen fick också en genomgång även om det var de som förvaras i lådor som hade störst behov då det inte är jättesmidigt att gräva i :)
Jag känner igen problematiken….😉
IMG_2898.jpeg

Fast jag har nog inte lika tätt staplat som du…..

Har funderat på att köpa något bättre från -14 och -17 (kidsens födelseår) och sen skåla med dem på deras respektive 18-års dagar. Tips på vad från de årgångarna man kan köpa nu och lagra 8-10 år?

Har funderat på att köpa något bättre från -14 och -17 (kidsens födelseår) och sen skåla med dem på deras respektive 18-års dagar. Tips på vad från de årgångarna man kan köpa nu och lagra 8-10 år?
Jag har själv en från årgång -17, och då det inte var ett så bra år i Champagne så är utbudet rätt skralt.
Förhoppningsvis kommer det dyka upp mer eftersom, men det enda jag hittade tidigare var Nicolas Feuillatte och nu har Palmers BdB kommit med ser jag.
Blir några Palmers med, men sen väntar och hoppas jag på att det kommer roligare saker framöver.

Tillbaka
Topp