• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

R

Red Scream

Guest
ACEE1549-CCCB-4ED0-BA9A-C65A1F33EAF7.jpeg

Från champagneresan i september. Bollinger var tydligen inte så glada att vara med i showen!

4C74490E-1310-46CF-AC5F-863F80B200A2.jpeg

C5AC8321-CB83-4885-8AFA-050DE2B4A71C.jpeg
 

Spoon

Omega

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Hej alla bubbel älskande finsmakare!
Det börjar, vare sig man vill eller inte dra ihop sig till jul osv... tänkte försöka vara ute i lite god tid för att köpa en flaska bubbel till min arbetsledare på företaget. Min kunskap är förhållandevis novis kring Champange så jag skulle behöva lite goda tips på en bra Champange som jag kan ge bort som extra tack för året.
Personen i fråga är tämligen kunnig kring Champange och dricker i min mening goda flaskor. Så jag vill ha något som inte är helt vanligt. Helst ovanligt, men med ett pris på 1500-2000 kr. Har ni några bra tips?
Tack på förhand!
Mvh
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Hej alla bubbel älskande finsmakare!
Det börjar, vare sig man vill eller inte dra ihop sig till jul osv... tänkte försöka vara ute i lite god tid för att köpa en flaska bubbel till min arbetsledare på företaget. Min kunskap är förhållandevis novis kring Champange så jag skulle behöva lite goda tips på en bra Champange som jag kan ge bort som extra tack för året.
Personen i fråga är tämligen kunnig kring Champange och dricker i min mening goda flaskor. Så jag vill ha något som inte är helt vanligt. Helst ovanligt, men med ett pris på 1500-2000 kr. Har ni några bra tips?
Tack på förhand!
Mvh
1. Dom Pérignon, det kan aldrig aldrig gå fel.
2. Krug
3. Taittinger Comtes

Wildcard om du vill ge ett riktigt trevlig tack
Armand de Brignac
 

Zingo

Rolex
Exakt. Och kommer i en fantastisk låda. :)


champ_arm1.jpg
Hmm, kanske lite överskattad men troligen inget han köper annars. Kommer en del kul på småpartier innan jul.

Edit:
2 nov släpps Louis Roedrer 2012 på Magnum
16 nov släpps Seloss (ordentlig prishöjning men torde vara uppskattad).

Tror Sir WC 2008 ska släppas innan jul, finns annars att importera från UK.

Med mera.
 
Senast ändrad:
R

Red Scream

Guest
Hej alla bubbel älskande finsmakare!
Det börjar, vare sig man vill eller inte dra ihop sig till jul osv... tänkte försöka vara ute i lite god tid för att köpa en flaska bubbel till min arbetsledare på företaget. Min kunskap är förhållandevis novis kring Champange så jag skulle behöva lite goda tips på en bra Champange som jag kan ge bort som extra tack för året.
Personen i fråga är tämligen kunnig kring Champange och dricker i min mening goda flaskor. Så jag vill ha något som inte är helt vanligt. Helst ovanligt, men med ett pris på 1500-2000 kr. Har ni några bra tips?
Tack på förhand!
Mvh

Jag tror att han blir glad för Armand de Brignac. Det är viktigt att känna till bakgrunden: historiskt sett har det varit en helt ok standardskumpa som varit hutlöst överprissatt, något för nyrika ryssar och för folk som gillar bling-bling och show-off. Men enligt Decanter så har innehållet förbättrats. Lite som Hatt et Söner. Trots allt älskar vinnördar att få sina fördomar krossade (exempelvis vad som hänt med Hatt et Söner). Så kör!
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Hmm, kanske lite överskattad men troligen inget han köper annars. Kommer en del kul på småpartier innan jul.

Edit:
2 nov släpps Louis Roedrer 2012 på Magnum
16 nov släpps Seloss (ordentlig prishöjning men torde vara uppskattad).

Tror Sir WC 2008 ska släppas innan jul, finns annars att importera från UK.

Med mera.
Hej!
Då han konsumerar en del trevlig dryck så finns det alltid en risk att han druckit det. Men denna ligger inte i standard sortiment i alla fall, inte där jag bor i alla fall.

Ska se om jag inte ska ta och beställa Louis Roedrer när den släpps, tack för input!
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Jag tror att han blir glad för Armand de Brignac. Det är viktigt att känna till bakgrunden: historiskt sett har det varit en helt ok standardskumpa som varit hutlöst överprissatt, något för nyrika ryssar och för folk som gillar bling-bling och show-off. Men enligt Decanter så har innehållet förbättrats. Lite som Hatt et Söner. Trots allt älskar vinnördar att få sina fördomar krossade (exempelvis vad som hänt med Hatt et Söner). Så kör!
Det var lite kul information! Alltid kul med lite bakgrund!! Glad får vi hoppas att han blir i alla fall :) Själv så gillar jag Hatt et söner, har nog två lådor hemma. Tycker helt enkelt den är trevlig.
Inte bra att man nu vid 08:00 blir sugen på champagne ;)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Tack!!
På den lilla tiden så såg jag hur status på lagret ändrades från 30 till 3 och sedan fick jag vänta på att sidan skulle uppdateras... trodde inte jag fått någon men förvånade nog så fick jag antagligen de sista expemoaren. Väldigt kul :)
Är års champagne för min del så extra kul :)
 

matage

Omega
Det var lite kul information! Alltid kul med lite bakgrund!! Glad får vi hoppas att han blir i alla fall :) Själv så gillar jag Hatt et söner, har nog två lådor hemma. Tycker helt enkelt den är trevlig.
Inte bra att man nu vid 08:00 blir sugen på champagne ;)
Du kanske redan beställt och det är ju ingen dark horse direkt men Cve Winston -02 dyker upp i beställningssortimentet igen 5/12 och Henriot släpper sin "nya" prestige - Henriot Cve Hemera -05 - 7'e december i små släpp.

Eller så jagar du nåt obskyrt på senaste dryckesautktionen : https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D015/lots/department/champagne ;)
 
Topp