• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

100 sidor! 😍😘🤩

ACC5F076-EE10-4CBD-B40F-406B51285546.jpeg

Någon i tråden som titat på C63 sealander elite - den i titan?
Med länk känns den prisvärd så det stänker.
En sak jag undrar är bandhornen?
De ser ut att peka rejält nedåt?

1624987832798.png
1624988054168.png
Ja, den är galet läcker och känns precis som du säger prisvärd sett till vad man får och det enda jag är skeptisk till är storleken som kan vara ett par mm för mycket.

Vad gäller bandhornen så är de visserligen lite böjda men jag tror att det mest är en synvilla p.g.a. deras boettform. Samma sak gäller bl.a. C60 som ser ut att ha rätt skarpa bandhorn men som i själva verket bärs rätt platt och kramar handleden perfekt.

Känns ju seriöst.
- Vad kan gå fel?
Antingen gillas den eller så skickar jag tillbaka.
Undrar bara hur krångligt det är efter Brexit?

1624995703311.png

Känns ju seriöst.
- Vad kan gå fel?
Antingen gillas den eller så skickar jag tillbaka.
Undrar bara hur krångligt det är efter Brexit?

1624995703311.png
Det ska inte vara några problem. De är momsregistrerade i Sverige så det blir i praktiken som att handla från vilket svenskt företag som helst, moms tas ut direkt vid köp osv. Retur sker via DHL som antingen hämtar klockan hemma hos dig eller om du hellre vill lämna in hos ett ombud på egen hand med förbetald retursedel från CW.

Det enda man skulle kunna "åka dit" på är om växelkursen skiljer sig mellan köptillfället och återbetalningstillfället då det sker i €/£ men det är väl en parentes i sammanhanget med tanke på hur generös returpolicyn är och att varken de eller du kan påverka växelkursen (samt att det i bästa fall ändras till din fördel). 😊

Du får handla och skriva en liten recension i tråden så kanske fler hakar på. 😁

Det ska inte vara några problem. De är momsregistrerade i Sverige så det blir i praktiken som att handla från vilket svenskt företag som helst, moms tas ut direkt vid köp osv. Retur sker via DHL som antingen hämtar klockan hos dig eller om du hellre vill lämna in hos ett ombud på egen hand med färdigifylld retursedel.

Det enda man skulle kunna "åka dit" på är om växelkursen skiljer sig mellan köptillfället och återbetalningstillfället då det sker i €/£ men det är väl en parentes i sammanhanget med tanke på hur generös returpolicyn är och att varken de eller du kan påverka växelkursen (samt att det i bästa fall ändras till din fördel). 😊

Du får handla och skriva en liten recension i tråden så kanske fler hakar på. 😁

Tack!
Hehe jo vi får se vad som händer.

100 sidor! Det är verkligen inte illa. Egentligen är trådnamnet ganska ovärdigt. Lite charmigt kanske men borde det inte korrigeras nu i samband med 100-sidors firandet!? Vad säger trådrävarna?
Vi får inte ha officiella trådar längre så den får kanske heta "stora tråden om Christopher Ward"? Trist att märket känns så underskattat, de slåss en bra bit över sin prisklass, har många innovativa designer som supercompressorn, glastavlor och är otroligt prisvärda.

Som tidigare sagt så är de momsreggade i Sverige. Dock måste det ändå gå genom tullen. Min låg på Arlandas tull i en vecka innan de släppte igenom den. Allt gick bra utöver en liten extra väntan.
Det handlar om stickprov och de flesta försändelser går rakt igenom tullen för direktleverans. Tråkigt oavsett så klart men det kan ju hända var man än beställer ifrån menar jag så det är inget som är specifikt för CW. 😊

Det handlar om stickprov och de flesta försändelser går rakt igenom tullen för direktleverans. Tråkigt oavsett så klart men det kan ju hända var man än beställer ifrån menar jag så det är inget som är specifikt för CW. 😊
Helt riktigt. Men hur är det med leveranser om det är inom EU. Jag tänker att de ska komma lättare/snabbare innan landet.

Vi får inte ha officiella trådar längre så den får kanske heta "stora tråden om Christopher Ward"? Trist att märket känns så underskattat, de slåss en bra bit över sin prisklass, har många innovativa designer som supercompressorn, glastavlor och är otroligt prisvärda.

Absolut! ”Stora tråden om Christopher Ward” eller något annat vore på sin plats vid det här laget :)
Okej! Härligt. Då klättrar vi upp på barrikaderna och kräver vår rätt! ☺️ Är det TS eller Admin som kan hjälpa oss med detta?

Min klocka kom nästan en månad innan det stod på hemsidan. Beställde i slutet av maj. Kom i andra hälften av juni men skulle kommit först i mitten av Juli.
Hur lång tid tog det för dig innan du kunde se den i spårningen? (Om du kollade dvs)

EDIT.
Fick meddelande nu att förväntad leverans av DHL var imorgon.

Senast ändrad:
1 av 150! Fett. Bra köp, grattis! Ser fram emot bilder. Och under morgondagen hoppas vi få se lite schyssta bilder från @jacoby

På tal om bilder var det ett tag sen vi plågades av @Anatta 😉

Fan vad nära det var att jag tryckte på köpknappen idag på en C63 svart GMT. Hade den i korgen men 100LOUPE21 gick ut igår så det blev inget. Kan förmodligen mejla och få en kod men jag avvaktar lite till. Eller vet någon en fungerande kod?

1 av 150! Fett. Bra köp, grattis! Ser fram emot bilder. Och under morgondagen hoppas vi få se lite schyssta bilder från @jacoby

Fan vad nära det var att jag tryckte på köpknappen idag på en C63 svart GMT. Hade den i korgen men 100LOUPE21 gick ut igår så det blev inget. Kan förmodligen mejla och få en kod men jag avvaktar lite till. Eller vet någon en fungerande kod?
Ja det var inget att tveka på! Grymt pris och gillar verkligen tavlan. Sen kan man ju bara älska C65 boett😍 angående koder så är det bara att googla.. Jag hittade en snabbt som gav 10% kändes ok! Hade den inte varit så limiterad hade jag säkert letat mer😂

Absolut :hungry:
Ser nu att vanliga svarta med gummi både svart och svart/röd är tillfälligt slut dom också, dock står det "Pre-order for mid July 2021"
Kändes verkligen som att man knep de sista tillgängliga exemplaren, och perfekt lagom innan rabattkupongen gick ut, fick för mig den gällde till Oktober.

Ska bli intressant att se om de går så pass fort med leverans tills imorgon(tveksamt), senaste ikväll var kl 19:00ish avgång på Heathrow.

Tillbaka
Topp