• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Absolut :hungry:
Ser nu att vanliga svarta med gummi både svart och svart/röd är tillfälligt slut dom också, dock står det "Pre-order for mid July 2021"
Kändes verkligen som att man knep de sista tillgängliga exemplaren, och perfekt lagom innan rabattkupongen gick ut, fick för mig den gällde till Oktober.

Ska bli intressant att se om de går så pass fort med leverans tills imorgon(tveksamt), senaste ikväll var kl 19:00ish avgång på Heathrow.
Leverans dagen efter är inga konstigheter så du kan nog räkna med leverans imorgon så länge du inte bor i nordligaste Norrland. 😊
 
Gooood morgon! ☀️

D1547F8A-A26C-4B8E-B3A1-E85C5C3290CF.jpeg



1 av 150! Fett. Bra köp, grattis! Ser fram emot bilder. Och under morgondagen hoppas vi få se lite schyssta bilder från @jacoby

På tal om bilder var det ett tag sen vi plågades av @Anatta 😉

Fan vad nära det var att jag tryckte på köpknappen idag på en C63 svart GMT. Hade den i korgen men 100LOUPE21 gick ut igår så det blev inget. Kan förmodligen mejla och få en kod men jag avvaktar lite till. Eller vet någon en fungerande kod?
 
Får vänta tills måndag eller tisdag😅😁
12:19 - "Försändelse hålls kvar LEIPZIG - GERMANY" säkert hela helgen. Det är okej, kan räkna ner arbetstimmar innan semestern utan klocka 😂
 
Senast ändrad:
Måste säga att CW är mitt favoritmärke, så kom ”the rebranding” där loggan hoppade runt tavlan och jag blev tveksam. Compressorn var på rätt väg och C63 är helt rätt, måste bli en sån tänker jag 😎
4901D9C7-B411-467C-A208-39A9102C767F.jpeg

Får nöja mig än så länge med min Trident ❤️
945F5A28-CAF5-49BD-A7C2-A751158C9C65.jpeg
 
Vet inte om jag avundas mer på klockan eller platsen :angel:
Platsen är just utanför Älvsbyn. Är en bonde som har mark på en upphöjd udde vid en sjö. Långt ut på udden hyr bonden ut ett par hus. Från huset och altanen har man Panoramavy över sjön, ko och hästhage och en jordgubbsodling.
100 meter från huset råkar det ligga ett hembageri som även gör sin egen glass. 😍

Riktigt lugn och fin sommaråterhämtning. Fin plats för en smekmånad med C63:an
 
Är detta normalt?
Säkert inget konstigt då jag läst tidigare poster om till och att de måste gå igenom tullen. Jag vet att jag fick ett fullmakts SMS i fredags vilket jag accepterade och kryssade i
 

Bilagor

  • 7D926F0B-2873-44BF-B6AE-5757BCC268F8.jpeg
    7D926F0B-2873-44BF-B6AE-5757BCC268F8.jpeg
    167.7 KB · Visningar: 16
Är detta normalt?
Säkert inget konstigt då jag läst tidigare poster om till och att de måste gå igenom tullen. Jag vet att jag fick ett fullmakts SMS i fredags vilket jag accepterade och kryssade i
Jag fick också fullmakt och så blev det olika tulluppdateringar som jag inte förstod när jag var inne och kollade spårningen. Efter en vecka så släppte dom igenom den.
 
Är detta normalt?
Säkert inget konstigt då jag läst tidigare poster om till och att de måste gå igenom tullen. Jag vet att jag fick ett fullmakts SMS i fredags vilket jag accepterade och kryssade i

Jag fick också fullmakt och så blev det olika tulluppdateringar som jag inte förstod när jag var inne och kollade spårningen. Efter en vecka så släppte dom igenom den.
Väldigt märkligt. Kan det ha att göra med hur snabbt man godkänner fullmakten? Sedan 1/7 gäller även lite ändrade momsregler om det kanske är det som gör att man kikar närmare på en del paket den senaste tiden? 🤔
 
Jag fick också fullmakt och så blev det olika tulluppdateringar som jag inte förstod när jag var inne och kollade spårningen. Efter en vecka så släppte dom igenom den.
Haha😫😫
Får hoppas på den bästa möjliga tiden så fort som möjligt😇
Update:
Det var okej fara. Den är redan på väg bort Malmö. Verkade bara vara tullregistrering eller kontroll
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: L.D
Jössen vilken kvalite produktupplevelse måste jag säga :)
Kan inte säga mer än superprisvärd klocka man får med tanke på förpackningen och alla detaljer dom tänkt på .
T.o.m bättre än min andra klocka som låg i en något högre prisklass.
Och här är lite obligatoriska bilder :p
 

Bilagor

  • IMG_0617.JPEG
    IMG_0617.JPEG
    916.3 KB · Visningar: 17
  • IMG_0614.JPEG
    IMG_0614.JPEG
    839.8 KB · Visningar: 17
  • IMG_0615.JPEG
    IMG_0615.JPEG
    937.9 KB · Visningar: 14
  • IMG_0616.JPEG
    IMG_0616.JPEG
    958.7 KB · Visningar: 18
Jössen vilken kvalite produktupplevelse måste jag säga :)
Kan inte säga mer än superprisvärd klocka man får med tanke på förpackningen och alla detaljer dom tänkt på .
T.o.m bättre än min andra klocka som låg i en något högre prisklass.
Och här är lite obligatoriska bilder :p
Grattis! Kul att den kom fram. Jag mejlade CW kundservice och bad om en kod men det finns ingen aktiv. Får vänta 1-2 månader sa dom. Det var lika bra för min del. Kan behöva öva på tålamodet.

Kan du ge ett utlåtande om bandet? Tycker dom ser riktigt trevliga ut. Hade önskat att det fanns en kortare variant också. 80-124 tror jag jag läste mig till. Föredrar något kortare band än så.
 
Grattis! Kul att den kom fram. Jag mejlade CW kundservice och bad om en kod men det finns ingen aktiv. Får vänta 1-2 månader sa dom. Det var lika bra för min del. Kan behöva öva på tålamodet.

Kan du ge ett utlåtande om bandet? Tycker dom ser riktigt trevliga ut. Hade önskat att det fanns en kortare variant också. 80-124 tror jag jag läste mig till. Föredrar något kortare band än så.
Tack :) Känner direkt att detta köpet var helt rätt och kommer hålla ett starkt öga mot CW i framtiden och se vad dom kan tänkas erbjuda :p Förhoppningsvis inte den sista klockan av dom jag kommer köpa.

Längden var de första jag märkte, den var något längre än mitt läderband på SARBen så det kan nog stämma. Dock tillräckligt många hål för att få en bra fit utan problem, även 2 st höljen? som håller fast bandet finns så tycker det funkar bra.

Bandet är något av de styvare hållet, men ändå komfortabelt, riktigt shyst buckle och bra detaljer under.
Men har för mig att bandet är av "gummi" och inte silicon, så där är väl skillnaden :)
 
Jössen vilken kvalite produktupplevelse måste jag säga :)
Kan inte säga mer än superprisvärd klocka man får med tanke på förpackningen och alla detaljer dom tänkt på .
T.o.m bättre än min andra klocka som låg i en något högre prisklass.
Och här är lite obligatoriska bilder :p
Stort grattis, riktigt fin.
 
Har en fundering, hur ska man hantera att klockan är vattentät dvs upp till 150m.
Jag menar, jag har läst läst och hittat att tex C65 Trident GMT hade några användare rapporterat om att klockan tog in vatten vid lättare vatten-plask vid poolen.
Skulle ni om ni har möjligheten plocka av klockan om ni tex skulle bada istället för att utsätta klockan för en onödig risk, och se vattentätheten som en potentiell garanti för om ni någongång hamnar i vatten och ni kan inte plocka bort klockan?

Och om den skulle läcka in vatten, så måste det väl gå på garanti? (Så länge kronan är korrekt intryckt och inskruvad)
(Hoppas ni förstår hur jag menar)
 
Har en fundering, hur ska man hantera att klockan är vattentät dvs upp till 150m.
Jag menar, jag har läst läst och hittat att tex C65 Trident GMT hade några användare rapporterat om att klockan tog in vatten vid lättare vatten-plask vid poolen.
Skulle ni om ni har möjligheten plocka av klockan om ni tex skulle bada istället för att utsätta klockan för en onödig risk, och se vattentätheten som en potentiell garanti för om ni någongång hamnar i vatten och ni kan inte plocka bort klockan?

Och om den skulle läcka in vatten, så måste det väl gå på garanti? (Så länge kronan är korrekt intryckt och inskruvad)
(Hoppas ni förstår hur jag menar)
Jag hade inte oroat mig, men om du är osäker så tryck klockan hos en urmakare :)
 
Har en fundering, hur ska man hantera att klockan är vattentät dvs upp till 150m.
Jag menar, jag har läst läst och hittat att tex C65 Trident GMT hade några användare rapporterat om att klockan tog in vatten vid lättare vatten-plask vid poolen.
Skulle ni om ni har möjligheten plocka av klockan om ni tex skulle bada istället för att utsätta klockan för en onödig risk, och se vattentätheten som en potentiell garanti för om ni någongång hamnar i vatten och ni kan inte plocka bort klockan?

Och om den skulle läcka in vatten, så måste det väl gå på garanti? (Så länge kronan är korrekt intryckt och inskruvad)
(Hoppas ni förstår hur jag menar)

Jag oroar mig inte alls om det är en nyare klocka från ett seriöst märke (som jo CW är)
Badar/badade med alla min 100 och 150m klockor utan betänkligheter.
Däribland C65 och en 100m CW kronograf utan skruvade pushers
En C65 som läcker in vatten utan att någon öppnad den och inte skruvad på locket korrekt låter märkligt och absolut ett garantiärende,
Som @thewordfox säger, trycktesta om du är osäker.
 
Tillbaka
Topp