• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Men sparka mig i pungen. 😍 Så jävla grym!

Ni som rockat era C63 på länk. Har "piggarna" i ändlänksbitarna, som är till för att plocka av länken, stört er när klockan suttit på? På mig kunde min C65 ibland sitta lite olustigt och liksom hugga sig in i handledsknölen. Tycker piggarna kunde varit lite rundade istället med så vassa kanter.
Har inte märkt av ”piggarna” på någon av mina tre CW’s
 
20210610_203328.jpg

Det blev ett Barton Elite till min Sealander istället för ett feskar-gummi 😳

Det är mitt första Barton och jag har inte hunnit ha det på i många minuter men första intrycket är att det är OERHÖRT bekvämt!
 
20210610_203328.jpg

Det blev ett Barton Elite till min Sealander istället för ett feskar-gummi 😳

Det är mitt första Barton och jag har inte hunnit ha det på i många minuter men första intrycket är att det är OERHÖRT bekvämt!
Barton Elite är tveklöst det skönaste gummit ever! 😊
 
Vad säger du om klockan då? Jag är sugen på en...
Jag är sjukt jävla nöjd med den 😃 Hade lite bråk med länken när den skulle kortas, men väl färdig är den riktigt bekväm och bra. Själva klockan har jag gillat sen minut 1 - perfekt storlek för en casual sportklocka på mig (knappt 17cm omkrets på handleden), älskar boetten och hur både den och tavlans index möter ljuset.

Urverket är tystgående och pålitligt - har ingen Timegrapher och har inte mätt så noggrant men uppskattar att den gått cirkus +5 s/d sen jag fick den i måndags.

Allt med klockan andas helt enkelt kvalitet tycker jag, och den lyckas balansera fint mellan sportig och elegant.
Jäklar vad bra det där blev 😁
Tackar! Riktigt nöjd 😊 Gillar den på länken (efter att man väl lyckats korta den), ljusa läder och gultonade NATOs också men jag tror nästan den här kombon är min favvo hittills 🤘
Dom är sköna, men det är silikon,inte gummi. Det är därför dom är så mjuka👍
Ja, slarvigt uttryckt av mig 😉 Brukar uppleva andra silikonband ungefär som gummi i känslan, men Barton var helt klart några klasser vassare!
 
Jag är sjukt jävla nöjd med den 😃 Hade lite bråk med länken när den skulle kortas, men väl färdig är den riktigt bekväm och bra. Själva klockan har jag gillat sen minut 1 - perfekt storlek för en casual sportklocka på mig (knappt 17cm omkrets på handleden), älskar boetten och hur både den och tavlans index möter ljuset.

Urverket är tystgående och pålitligt - har ingen Timegrapher och har inte mätt så noggrant men uppskattar att den gått cirkus +5 s/d sen jag fick den i måndags.

Allt med klockan andas helt enkelt kvalitet tycker jag, och den lyckas balansera fint mellan sportig och elegant.

Tackar! Riktigt nöjd 😊 Gillar den på länken (efter att man väl lyckats korta den), ljusa läder och gultonade NATOs också men jag tror nästan den här kombon är min favvo hittills 🤘

Ja, slarvigt uttryckt av mig 😉 Brukar uppleva andra silikonband ungefär som gummi i känslan, men Barton var helt klart några klasser vassare!
Jepp, kan bara hålla med! Men dom mörkare färgerna drar dock till sig damm🙄 eller ja...givetvis dom ljusa också... Men det syns ju inte på samma sätt.
Hade önskat att dom gjorde Elite banden i ett riktigt bra gummi också!
Hade lätt betalt det dubbla🙏
 
Nu är min vita C63 automatic skickad och står att den ska levereras imorgon. Kan de verkligen va så snabb leverans? Ni som köpt tidigare vad ör era erfarenheter?

På hemsidan stod det att beräknad lev mitten av juli. Detta blev en trevlig överraskning 😍🤤😄
 
Nu är min vita C63 automatic skickad och står att den ska levereras imorgon. Kan de verkligen va så snabb leverans? Ni som köpt tidigare vad ör era erfarenheter?

På hemsidan stod det att beräknad lev mitten av juli. Detta blev en trevlig överraskning 😍🤤😄
Min skickades fredag kväll och var i min hand på måndag eftermiddag så jag skulle inte bli helt chockad om det stämmer!
 
Ni som fått er skickad, när beställde/köpte ni?

Ser nu det står Oct 31 2021 om man beställer idag, fyfasiken. Vet personligen inte om jag orkar vänta så länge haha, skulle ju vara en sommarklocka liksom :pOch så pass mycket gillar jag nog inte den för att vänta så pass länge 😅

Btw, hittade på reddit, Promo code:

EU - 120LOUPE21, €120 off purchases of €600 or more
• Codes valid until midnight GMT June 30th, 2021.
 
Ni som fått er skickad, när beställde/köpte ni?

Ser nu det står Oct 31 2021 om man beställer idag, fyfasiken. Vet personligen inte om jag orkar vänta så länge haha, skulle ju vara en sommarklocka liksom :pOch så pass mycket gillar jag nog inte den för att vänta så pass länge 😅

Btw, hittade på reddit, Promo code:

EU - 120LOUPE21, €120 off purchases of €600 or more
• Codes valid until midnight GMT June 30th, 2021.
Jag tror att det bara är länken som inte finns i lager? Någon skrev tidigare i tråden att man fick leverans mycket snabbare om man köpte med annat band.
 
Jag tror att det bara är länken som inte finns i lager? Någon skrev tidigare i tråden att man fick leverans mycket snabbare om man köpte med annat band.
Jaha, ja det ser ut som det nu när jag kikar igen.
Går möjligtvis gå runt det nu om man använder promo koden och kör:


C63 Sealander Automatic
39mm Black Automatic Black Red Hybrid Rubber
€750.00
+
C60 Bracelet Trident Mk 3 38mm
20mm Silver Steel 316L Steel
€195.00


Subtotal
€945.00
Discount
- €120.00

Total
€825.00

TLDR:
Mer prisvärt än att bara köra länken direkt, samtidigt får man en extra rubber-strap 😅 Hade dock velat ha en mer färgglad strap som grön eller dylikt
 
  • Like
Reactions: L.D
Jaha, ja det ser ut som det nu när jag kikar igen.
Går möjligtvis gå runt det nu om man använder promo koden och kör:


C63 Sealander Automatic
39mm Black Automatic Black Red Hybrid Rubber
€750.00
+
C60 Bracelet Trident Mk 3 38mm
20mm Silver Steel 316L Steel
€195.00


Subtotal
€945.00
Discount
- €120.00

Total
€825.00

TLDR:
Mer prisvärt än att bara köra länken direkt, samtidigt får man en extra rubber-strap 😅 Hade dock velat ha en mer färgglad strap som grön eller dylikt
Handla i gbp, det är billigare. Koden brukar vara 100LOUPE21 då om jag inte missminner mig (du kan söka i tråden)
 
Jaha, ja det ser ut som det nu när jag kikar igen.
Går möjligtvis gå runt det nu om man använder promo koden och kör:


C63 Sealander Automatic
39mm Black Automatic Black Red Hybrid Rubber
€750.00
+
C60 Bracelet Trident Mk 3 38mm
20mm Silver Steel 316L Steel
€195.00


Subtotal
€945.00
Discount
- €120.00

Total
€825.00

TLDR:
Mer prisvärt än att bara köra länken direkt, samtidigt får man en extra rubber-strap 😅 Hade dock velat ha en mer färgglad strap som grön eller dylikt
Instämmer med @rambo_amadeus
Köp i pund med 100LOUPE21 koden, blir billigare. Jag köpte min vita C63 automatic på läderband så. 5913kr drogs från mitt konto i slutändan. Billigt.

Du kan se min uträkning längre bak i tråden.

Jag beställde min klocka 29 maj.
Det stod att den skulle komma i mitten av Juli men redan 14 Juni var den skickad.

Edit: och nu har den legat 3 dagar i tullen 😭
 
Instämmer med @rambo_amadeus
Köp i pund med 100LOUPE21 koden, blir billigare. Jag köpte min vita C63 automatic på läderband så. 5913kr drogs från mitt konto i slutändan. Billigt.

Du kan se min uträkning längre bak i tråden.

Jag beställde min klocka 29 maj.
Det stod att den skulle komma i mitten av Juli men redan 14 Juni var den skickad.

Edit: och nu har den legat 3 dagar i tullen 😭
Tack för info :) Ska söka runt lite och se vad ni skrivit.

Såg nu att jag skrev i min förra post "C60 Bracelet Trident Mk 3 38mm 20mm Silver Steel 316L Steel", såg att det var fel band, och tar man just bandet som heter C63 istället så är den som ni säger slut i lager, därav påverkar det stål-varienten av både vit och svart.

Undra vad skillnaden är mot dessa band för c60 och c63, bredden på 20mm ser ut att stämma och dom ser ut att vara lika på bilder, kanske de är ändlänkarna som skiljer må tro?
Har börjat funderar på att skippa länk-band och köra gummi under sommaren och eventuellt köpa metalllbandet till hösten istället.
Det skulle fungera helt klart.
 
  • Like
Reactions: L.D
Tack för info :) Ska söka runt lite och se vad ni skrivit.

Såg nu att jag skrev i min förra post "C60 Bracelet Trident Mk 3 38mm 20mm Silver Steel 316L Steel", såg att det var fel band, och tar man just bandet som heter C63 istället så är den som ni säger slut i lager, därav påverkar det stål-varienten av både vit och svart.

Undra vad skillnaden är mot dessa band för c60 och c63, bredden på 20mm ser ut att stämma och dom ser ut att vara lika på bilder, kanske de är ändlänkarna som skiljer må tro?
Har börjat funderar på att skippa länk-band och köra gummi under sommaren och eventuellt köpa metalllbandet till hösten istället.
Det skulle fungera helt klart.
Kan säkerligen vara ändlänkarna. C63 är inte lika tjock som C60. Plus att man får två halvlänkbitar till C63 länken vilket kan vara najs för att garanterat få möjligheten att utnyttja snabbjusteringen fullt ut.
 
Tillbaka
Topp