• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Jag har inte sett CWn irl men jag var väldigt nära på att köpa en 556 för en tid sedan, finishen är ju dock en hel nivå under baserat på bilder jag sett, framförallt på länken (cws fördel)
Jag gillar designen på 556 och har funderat på att köpa en själv men tycker ärligt talat att priset är aningen högt sett till vad man får med lite halvdan finish osv.
Om jag ska säga något negativt om den svarta sealandern så är det de röda detaljerna, tycker man hade kunnat skippa det.

Ni som sett den irl, är den lika glansigt svart som 556an?
Jag antar att du menar 556i för 556a har matt tavla? Jag har inte klämt på någon C63 men antar att det är samma typ av tavla som på C60 och i så fall är den riktigt högblank och läcker! :hungry:

Är du osäker så erbjuder CW alltid 60 dagars fri retur så du har egentligen ingenting att förlora på att klicka hem en. 😉
 
Någon som stått o velat mellan en Sinn 556 och en c63 svart?

Sealandern har ju bättre länk och bättre finish på caset, applied indices ( vad det nu heter på svenska ).

556an är en klassiker å andra sidan med ikonisk urtavla, men den kostar också ca 4.000 mer.

Samma urverk ...🤔
Jag kan förresten tillägga att jag ägt både en 556i och en C60 MK3 och CWn slog Sinnen lätt på de flesta punkterna.
 
Supernöjd med Sealander GMT:n. ☺️
78B42463-DFC5-4AFE-BBAC-3A12E84B5B86.jpeg
7369D894-5088-4C20-A56D-BCF4D2CB6AB8.jpeg
 
Jag minns inte vem men det var någon i tråden som beställde på läder och fick leverans flera månader tidigare så det går absolut att göra så. 😊
Jag beställde min GMT på länk först, såg att den skulle komma i oktober. Kollade på klockan sedan med ett annat band och då stod det Juli. Tog kontakt med CW och frågade om jag bara kunde lägga till ett till band till min beställning och att de skickade klockan på det bandet i juli och så länken i oktober. Det gick inte att höra så, utan jag fick avbeställa min första klocka, sen göra en ny beställning med band och sedan beställa länken på en separat beställning. Men allt detta strulade (strulade med rabatten på den nya beställningen) och vi hade kontakt fram och tillbaka och det slutade med att jag tror de lessnade på mig och skickade en klocka med länk som kom i slutet av juni. 😅😂 Det måste vara en klocka som kommit tillbaka från en kund eller något liknande eftersom de helt plötsligt fick tag i en med länk.
 
Jag kan förresten tillägga att jag ägt både en 556i och en C60 MK3 och CWn slog Sinnen lätt på de flesta punkterna.

Samma här!
Haft en 556i en Trident MK3 och nu svarta C63 GMT.

Det är inte i samma liga när det kommer till detalj och finishen. CW är den absolut bästa klocka finish ~> pengar ratio jag ägt.

Jag bara väntar på att de ska fixa loggan på dykarna så blir det en sådan igen 🤩
 
Samma här!
Haft en 556i en Trident MK3 och nu svarta C63 GMT.

Det är inte i samma liga när det kommer till detalj och finishen. CW är den absolut bästa klocka finish ~> pengar ratio jag ägt.

Jag bara väntar på att de ska fixa loggan på dykarna så blir det en sådan igen 🤩
Hade aldrig något större problem med loggan, även om symmetrin på C63 är klart bättre.

Ett problem jag har nu är dock om jag ska slå till på svarta eller vita GMTn. Väntar på en rabattkod och sen slår jag till, men måste bestämma mig. Lutar åt vita just nu, trots att jag var nära att köpa svarta för ett par dagar sedan 🤯
 
Tack för svar grabbar. Känns lite som att det är hjärta Sinn men hjärna CW!
Läste just deras historia och om deras idé att endast sälja direkt till konsumenten.
Samma idé hade Helmut Sinn.
När han sålde bolaget i början av 90-talet övergavs idén.Helmut Sinn köpte ju sedan Guinand och som idag har samma idé som CW; sälja direkt.
Verkar ju däremot som att CW har lyft sin fsg till en nivå som ligger betydligt högre än Guinand. Snygga klockor och duktiga på sociala medier och marknadsföring!
Vet ngn hur många klockor de tillverkar/år?
Edit;
hittade en siffra på 22000 klockor (2018)
 
Senast ändrad:
Någon som stått o velat mellan en Sinn 556 och en c63 svart?

Sealandern har ju bättre länk och bättre finish på caset, applied indices ( vad det nu heter på svenska ).

556an är en klassiker å andra sidan med ikonisk urtavla, men den kostar också ca 4.000 mer.

Samma urverk ...🤔

jag köpte nyss en 556i, så jag tänkte ge mig på den med vit tavla istället.

Hade jag inte haft Sinnen och en SARB033:a hade jag nog också siktat på den svarta tavlan här.
 
Är det någon som har fyndat på rean? 😊 Jag läste att de tydligen brukar fylla på utbudet under eftermiddagarna så det kan vara en god idé att hålla sig uppdaterad om det är något särskilt man söker.
 
Vad tänker vi om Lympstone? Jag vet inte varför men jag fick ett plötsligt sug efter en och det lutar åt beställning så fort den där j-la rean är över och de skickar ut en ny rabattkod.

christopher-ward-c60-lympstone-03.jpg
christopher-ward-c60-lympstone-07.jpg


Väldigt unik och stenhård design, officiellt godkänd av MOD, väldigt prisvärd (£1000, COSC-verk, forged carbon-tavla osv.). Ser vid en första anblick rätt bitig ut men verkar bäras betydligt mindre än måtten antyder, här i jmf med 41mm till vänster och 43mm till höger.

IMG_8740.jpg
 
Annars kanske man skulle köpa en sån här? Jag kände inte till det men tydligen så kan CW hjälpa till med diverse modifieringar om man ber snällt (och slantar upp så klart 😉).

Tänk vilken skillnad färgen på vridringen kan göra! Den finns bara i svart som originalutförande vilket är hur tråkigt och ointressant som helst men den här däremot... :hungry:

FB_IMG_1625950269093.jpg
 
Vad tänker vi om Lympstone? Jag vet inte varför men jag fick ett plötsligt sug efter en och det lutar åt beställning så fort den där j-la rean är över och de skickar ut en ny rabattkod.

christopher-ward-c60-lympstone-03.jpg
christopher-ward-c60-lympstone-07.jpg


Väldigt unik och stenhård design, officiellt godkänd av MOD, väldigt prisvärd (£1000, COSC-verk, forged carbon-tavla osv.). Ser vid en första anblick rätt bitig ut men verkar bäras betydligt mindre än måtten antyder, här i jmf med 41mm till vänster och 43mm till höger.

IMG_8740.jpg
Intressant i jämförelse med de andra. Vad har den för mått? Jag hade fått för mig att den var väldigt stor. Jag säger köp, tycker den är riktigt grym! Meddela när ni ser att det dyker upp en rabattkod. Suget efter C63 GMT avtar inte på något sätt.
 
Vad tänker vi om Lympstone? Jag vet inte varför men jag fick ett plötsligt sug efter en och det lutar åt beställning så fort den där j-la rean är över och de skickar ut en ny rabattkod.

christopher-ward-c60-lympstone-03.jpg
christopher-ward-c60-lympstone-07.jpg


Väldigt unik och stenhård design, officiellt godkänd av MOD, väldigt prisvärd (£1000, COSC-verk, forged carbon-tavla osv.). Ser vid en första anblick rätt bitig ut men verkar bäras betydligt mindre än måtten antyder, här i jmf med 41mm till vänster och 43mm till höger.

IMG_8740.jpg

Intressant i jämförelse med de andra. Vad har den för mått? Jag hade fått för mig att den var väldigt stor. Jag säger köp, tycker den är riktigt grym! Meddela när ni ser att det dyker upp en rabattkod. Suget efter C63 GMT avtar inte på något sätt.
Testa MOD10, då borde det bli 10% rabatt.
 
Vad tänker vi om Lympstone? Jag vet inte varför men jag fick ett plötsligt sug efter en och det lutar åt beställning så fort den där j-la rean är över och de skickar ut en ny rabattkod.

christopher-ward-c60-lympstone-03.jpg
christopher-ward-c60-lympstone-07.jpg


Väldigt unik och stenhård design, officiellt godkänd av MOD, väldigt prisvärd (£1000, COSC-verk, forged carbon-tavla osv.). Ser vid en första anblick rätt bitig ut men verkar bäras betydligt mindre än måtten antyder, här i jmf med 41mm till vänster och 43mm till höger.

IMG_8740.jpg
Den gillar vi👍

Lite roligt du tar upp Lympstone då jag ägnat en stor del av helgen att forska fram ännu mera info inför ett eventuellt köp. Har varit en favorit för mig allt sedan den släpptes.
Den inbyggda kompassen är ochså en trevlig detalj tycker jag, inte bara estetiskt utan även lite användbart i nödfall.
Bra bilder du bifoga med hur den upplevs storleksmässigt då det har varit lite fundering på det.
 
Intressant i jämförelse med de andra. Vad har den för mått? Jag hade fått för mig att den var väldigt stor. Jag säger köp, tycker den är riktigt grym! Meddela när ni ser att det dyker upp en rabattkod. Suget efter C63 GMT avtar inte på något sätt.
42mm x 14mm men bärs betydligt mindre enligt kommentar, mer som en 40mm C60 och på jämförelsebilden så upplevs 41mm som mycket större visuellt. Det har förmodligen att göra med storleken på urtavlan där den i GMTns fall fyller ut i stort sett hela diametern medan den på Lympstone är betydligt mindre. Ungefär som Seiko tuna som på papper har en galen diameter på 48mm men bärs som typ 42 för att en stor del av diametern utgörs av vridringen och det yttre skalet.
Testa MOD10, då borde det bli 10% rabatt.
Perfekt! Jag visste att de erbjuder rabatt till miltär- och sjukvårdspersonal men tänkte att man var tvungen att bevisa det på något sätt eller att det kanske bara gällde UK men då var det bara en vanlig kod då. Tack! 😊
Den gillar vi👍

Lite roligt du tar upp Lympstone då jag ägnat en stor del av helgen att forska fram ännu mera info inför ett eventuellt köp. Har varit en favorit för mig allt sedan den släpptes.
Den inbyggda kompassen är ochså en trevlig detalj tycker jag, inte bara estetiskt utan även lite användbart i nödfall.
Bra bilder du bifoga med hur den upplevs storleksmässigt då det har varit lite fundering på det.
Jag visste inte ens om att den existerade förrän i helgen då jag klickade runt lite på hemsidan och den verkar både vara ovanlig och få oförtjänt lite uppmärksamhet. Otroligt prisvärd sett till specifikationerna, materialval osv. och jämför man med samma stil hos andra tillverkare (t.ex. Sinn) så får man räkna med minst det dubbla.

Det enda jag har lite svårt för är färgen på boetten som är i stål men har någon slags gunmetalbeläggning. Länken ser för jävlig ut men det spelar ingen roll för min del då jag aldrig använder länk ändå men frågan är om man stör sig på nyansen på boetten?
Exakt, köper man något för under 1’ pund så är det värt att vänta :)
Just nu är det bara ointressant skåpmat som ingen vill ha på rean men det verkar uppdateras varje eftermiddag så det kan vara en god idé att kika in där med jämna mellanrum. Vem vet, det kanske till och med dyker upp en Lympstone till halva priset? :woot:
 
Perfekt! Jag visste att de erbjuder rabatt till miltär- och sjukvårdspersonal men tänkte att man var tvungen att bevisa det på något sätt eller att det kanske bara gällde UK men då var det bara en vanlig kod då. Tack! 😊
Visste inte att rabattkoden var specifikt till de två yrkesgrupperna. Jag beställde med den rabattkoden i höstas och då behövde jag inte visa upp något bevis på att jag är verksam miltär/sjukvårdare (vilket var tur 😁).
 
42mm x 14mm men bärs betydligt mindre enligt kommentar, mer som en 40mm C60 och på jämförelsebilden så upplevs 41mm som mycket större visuellt. Det har förmodligen att göra med storleken på urtavlan där den i GMTns fall fyller ut i stort sett hela diametern medan den på Lympstone är betydligt mindre.

Perfekt! Jag visste att de erbjuder rabatt till miltär- och sjukvårdspersonal men tänkte att man var tvungen att bevisa det på något sätt eller att det kanske bara gällde UK men då var det bara en vanlig kod då. Tack! 😊

Jag visste inte ens om att den existerade förrän i helgen då jag klickade runt lite på hemsidan och den verkar både vara ovanlig och få oförtjänt lite uppmärksamhet. Otroligt prisvärd sett till specifikationerna, materialval osv. och jämför man med samma stil hos andra tillverkare (t.ex. Sinn) så får man räkna med minst det dubbla.

Det enda jag har lite svårt för är färgen på boetten som är i stål men har någon slags gunmetalbeläggning. Länken ser för jävlig ut men det spelar ingen roll för min del då jag aldrig använder länk ändå men frågan är om man stör sig på nyansen på boetten?

Just nu är det bara ointressant skåpmat som ingen vill ha på rean men det verkar uppdateras varje eftermiddag så det kan vara en god idé att kika in där med jämna mellanrum. Vem vet, det kanske till och med dyker upp en Lympstone till halva priset? :woot:
Hade den funnits med på rean hade den legat på Arlanda nu i ett paket på väg hem till mig😁
Just gunmetal beläggningen tilltalar mig, tycker det blir lite trevliga skiftningar mellan grå tavla, svart bezel och gunmetal boett.
Sedan äger jag redan för många klockor i enbart pvd/dlc utförande så lite annorlunda detta ändå.
 
Har lurkat i tråden lite till och från och CW bara växer. Många rätt på många modeller! Någon som har erfarenhet av C65? Tänker mig denna på ett slitet brunt bund😍.
C65 Sandhurst | Christopher Ward
1626085053773.png
Jag har varit sugen på den där men jag gillar datum på mina klockor så den går tyvärr bort. Ingen som gett sig tillkänna i tråden som ägare av den där men jag tror den är helt perfekt med sina 38mm. Om du köper rekommenderar jag att du köper med länk. CWs länkar är grymma.
 
Jag har varit sugen på den där men jag gillar datum på mina klockor så den går tyvärr bort. Ingen som gett sig tillkänna i tråden som ägare av den där men jag tror den är helt perfekt med sina 38mm. Om du köper rekommenderar jag att du köper med länk. CWs länkar är grymma.
För mig är det ett plus att den är utan datum. Hittar inga fel på denna! Har jag designat den själv??
 
För mig är det ett plus att den är utan datum.
Du är inte ensam om den saken. Designmässigt kan jag hålla med om att det är rätt val. Men när jag bär klocka utan datum och behöver veta vilket datum det är blir jag alltid lite besviken när jag inte får hjälp av klockan för att få reda på det. Mest en fix idé, men ska vi vara ärliga kryllar väl den här hobbyn av märkliga fix idéer 😁
 
Tillbaka
Topp