Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte exakt den frågan har ställts. Det jag vet många inklusive jag har gjort är att köpa med band och sedan köpa länken senare.Ni som köpt sealander nu. Är det dyrare att köpa länken separat vid senare tillfälle? Har någon frågat om man kan göra köpet nu inkl länk, få klockan först och sedan länken när den kommer?
Ni som köpt sealander nu. Är det dyrare att köpa länken separat vid senare tillfälle? Har någon frågat om man kan göra köpet nu inkl länk, få klockan först och sedan länken när den kommer?
Jag köpte min direkt på länk i början av juni med samma rabattkod i GBP och för mig blev det drygt 7200 SEK. Så inte så mycket dyrare då. Med reservation för förändrad växelkurs såklart.Tror inte exakt den frågan har ställts. Det jag vet många inklusive jag har gjort är att köpa med band och sedan köpa länken senare.
Om det blir billigare eller dyrare vet jag inte.
Har räknat på det och för mig skulle det totala bli ca 7500 med band och länk. Då hade jag en 100 gpb rabattkod vid första köpet.
Hm det var inte så farligt. Vet inte om det är bara jag som tänker så här men säg att man skulle köpa ett av deras rubber/tide band, då blir de ca 700 SEK utöver de 7200, så knappt 8000 SEK.Jag köpte min direkt på länk i början av juni med samma rabattkod i GBP och för mig blev det drygt 7200 SEK. Så inte så mycket dyrare då. Med reservation för förändrad växelkurs såklart.
Är det gratis frakt när man bara beställer länken?Hm det var inte så farligt. Vet inte om det är bara jag som tänker så här men säg att man skulle köpa ett av deras rubber/tide band, då blir de ca 700 SEK utöver de 7200, så knappt 8000 SEK.
I mitt fall(och andra som gjorde lika) blir det totala 7500(och då med deras länk + rubberband) inräknat. Eller räknar jag fel?
5800(hybrid-rubber modellen) + 1700(länk) = 7500
Sen är pengarna inte jätte betydande såklart. Ser ut som man får något mer för pengarna om man köper länken separat.
JajjemenÄr det gratis frakt när man bara beställer länken?
Så tjusig. Vilket band är det?Sandhursten luftades idag.
Tack! The WatchStewart - deras MN-typ av band. Det är är Minimalist versionen, dvs ingen textil alls mellan handled och klocka. Tror det var en neutral-grå färg, verkar vara slut på deras site just nu. Kan inte se nån bild på just den när jag kollar.Så tjusig. Vilket band är det?
Härligt att se denna i tråden. Riktigt bra!Sandhursten luftades idag.
Snyggt! feskarn, är det watchwear?Jag har en grej för elastiska NATOs (OH the comfort!) och var så lycklig när jag hittade detta som jag tyckte skulle bli så fint till min vita Sealander:
Utan att tveka slängde jag iväg en beställning i början av juli nån gång. Det fick vara värt moms och tullavgift och hela faderullan tänkte jag. Men att man är villig att betala för sig spelar ingen större roll när PostNord och Royal Mail två gånger om lyckas fucka upp tullhanteringen sinsemellan och returnerar det till avsändaren, så jag fick ge upp.
Idag är jag glad för det. För efter lite ytterligare grävande hittade jag ett ännu finare på närmare håll hos @Feskarn som passar som en dröm
Jajjemen! Bilden är också en länk till produktsidanSnyggt! feskarn, är det watchwear?
Snyggt. Sökte på sajten men kunde inte hitta. Har aldrig köpt något därifrån men elastiska naton är ju drömmiga på handleden. Jag är dock fruktansvärt nöjd med hybridbandet från CW. Osar verkligen kvalitet och är grymt bekvämt.Jajjemen! Bilden är också en länk till produktsidan
Tänkte skämma bort min Trident med en service och lite uppfräschning och skickade in klockan till CW för genomgång. Ang. polering gör de inte det utan de byter ut hela boetten !!??! Helt klart till en rimlig peng men ändå. Ett företag i CWs storlek måste väl kunna ta in en klocka för polering, eller?
Precis, de ville ha £142 för om jag fattar det rätt en full genomgång av urverk och byte av boett så pengamässigt känns det inte som några konstigheter, bara det att byta boett och grejer då är det inte min ”gamla” klocka jag får tillbaksOj!
Låter ju…som ett resursslöseri
Vad går en genomgång och byte av boett på?
Undrar om de servar urverket eller byter ut det också. Ett 2824 är väl gränsfall om det är värt att serva? Eller? Förhoppningsvis samma tavla.Precis, de ville ha £142 för om jag fattar det rätt en full genomgång av urverk och byte av boett så pengamässigt känns det inte som några konstigheter, bara det att byta boett och grejer då är det inte min ”gamla” klocka jag får tillbaks
Polerar de inte boett byter de säkert ut urverk och länk också, skulle inte förvåna mig. Känner mig en aning besviken om jag ska vara ärlig. Ska höra om länken, var egentligen den jag ville ha lite snygg och prydlig från början.Undrar om de servar urverket eller byter ut det också. Ett 2824 är väl gränsfall om det är värt att serva? Eller? Förhoppningsvis samma tavla.
Vad gäller för polering av länk? Får man ny länk då också eller?
Precis, de ville ha £142 för om jag fattar det rätt en full genomgång av urverk och byte av boett så pengamässigt känns det inte som några konstigheter, bara det att byta boett och grejer då är det inte min ”gamla” klocka jag får tillbaks
Haha, sånt som får en WIS att ligga sömnlösBra pris ändå!
Men som sagt. Byter du ut alla plankor på Wasa under 20 år. Är det då Wasa fortfarande efter 20 år?
Battle scars och små skavanker är också det som gör klockan ”personlig”.
Svårt. Och lite filosofiskt.
Får en att fundera lite generellt på undra vad tillverkningskostnaden är på en klocka, känns som vi snackar om 100-tals % i påslag mot ”msrp”.Undrar om de servar urverket eller byter ut det också. Ett 2824 är väl gränsfall om det är värt att serva? Eller? Förhoppningsvis samma tavla.
Vad gäller för polering av länk? Får man ny länk då också eller?
Tänkte skämma bort min Trident med en service och lite uppfräschning och skickade in klockan till CW för genomgång. Ang. polering gör de inte det utan de byter ut hela boetten !!??! Helt klart till en rimlig peng men ändå. Ett företag i CWs storlek måste väl kunna ta in en klocka för polering, eller?
Ja verkligen. Men man betalar ju inte bara för klockans tillverkning. Marknadsföring, Produktutveckling, Overhead, yada yada yada... Den står du också för.Får en att fundera lite generellt på undra vad tillverkningskostnaden är på en klocka, känns som vi snackar om 100-tals % i påslag mot ”msrp”.
Plutarchos skepp Theseus. Ett begrepp man stöter på i filosofin och på klockforumBra pris ändå!
Men som sagt. Byter du ut alla plankor på Wasa under 20 år. Är det då Wasa fortfarande efter 20 år?
Battle scars och små skavanker är också det som gör klockan ”personlig”.
Svårt. Och lite filosofiskt.
Plutarchos skepp Theseus. Ett begrepp man stöter på i filosofin och på klockforum
Ja verkligen. Men man betalar ju inte bara för klockans tillverkning. Marknadsföring, Produktutveckling, Overhead, yada yada yada... Den står du också för.
Nått jag funderar över är dock hur länge de håller lager på utgångna modeller. Ett nytt urverk skakar de ju fram lätt men en ny boett till en modell som inte längre tillverkas. Hur löser dom det? Då måste dom ju kunna erbjuda polering? Eller någon annan lösning?
Meddela gärna i tråden om du pratar med CW. Och upp med en bild!Jag funderar på samma sak då jag har en C60 trident mk1 som skulle behöva lite kärlek. Frågan är om de ens har delar till den eftersom jag har den gröna bezeln som inte verkar ha varit så populär (förutom hos mig då ).
Jag hojtar till om jag pratar med dem. Har tyvärr ingen ny bild men här är den i alla fall .Meddela gärna i tråden om du pratar med CW. Och upp med en bild!