• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande favoritklockan!
20210904_180428-.jpg

Den är perfekt på alla plan utom ett...den svarta tavlan...tänk om Christoper hade haft den goda smaken att förse denna med en blå tavla...då hade jag faktiskt övervägt att bli OWG...:)
cwrp-jpg.1327142
 

D..S..

Panerai
Körde en chansning och frågade efter en 38mm dykare med loggan vid 12. Fick svar😁

Dear Mr Spolander,

Thank you for your email.

We cannot customise a single purchase however we do offer a bespoke service if you are interested who are cc'd and will reach out to you regarding our bespoke services.

Please let me know if you need anything else.

Kind regards,

Katie Howard
Customer Service Advisor
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Fick post här idag och jag må ju säga att Sealander och Sealander GMT lockar.
6ED71E5B-144A-4970-BD73-A2D71782DE0E.jpeg

En viktig sak för mig när det gäller just länk är att det finns en smidig on the fly justering som det gör på den.
Vad säger ni CW fans, funkar det lika bra med justeringen som det ser ut att göra ?
 

Crispie

Rolex
Fick post här idag och jag må ju säga att Sealander och Sealander GMT lockar.
6ED71E5B-144A-4970-BD73-A2D71782DE0E.jpeg

En viktig sak för mig när det gäller just länk är att det finns en smidig on the fly justering som det gör på den.
Vad säger ni CW fans, funkar det lika bra med justeringen som det ser ut att göra ?
Det tycker jag. Det kanske inte är den mest avancerade och "smutta" lösning jag sett men den gör jobbet väl. Ska man "öppna den" måste man ta av länken men för att tajta till går det bra att låta den sitta kvar vilket är schysst. C63 är för övrigt en magisk klocka. Har själv svarta GMTn.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Det tycker jag. Det kanske inte är den mest avancerade och "smutta" lösning jag sett men den gör jobbet väl. Ska man "öppna den" måste man ta av länken men för att tajta till går det bra att låta den sitta kvar vilket är schysst. C63 är för övrigt en magisk klocka. Har själv svarta GMTn.
Tack för input. Känns som en absolut nödvändighet för mig nuförtiden att kunna justera länken på ett smidigt sätt när handleden varierar i storlek hela tiden.
Ja den svarta GMTn är riktigt läcker.
 

Crispie

Rolex
Tack för input. Känns som en absolut nödvändighet för mig nuförtiden att kunna justera länken på ett smidigt sätt när handleden varierar i storlek hela tiden.
Ja den svarta GMTn är riktigt läcker.
Har man väl testat på det så är det svårt att välja något annat.

Hade jag gjort köpet idag hade jag nog valt den vita. Köpte dock denna begagnad så jag hade "inget val" och jag älskar den verkligen men den svarta polerade tavlan reflekterar och blänker lite för mycket för min smak. Å andra sidan vet jag inte hur den vita upplevs IRL.

Eller jag vet inte. Kanske hade valt den svarta ändå. Den är så jävla fin.. Gaaah!! 🤯
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Har man väl testat på det så är det svårt att välja något annat.

Hade jag gjort köpet idag hade jag nog valt den vita. Köpte dock denna begagnad så jag hade "inget val" och jag älskar den verkligen men den svarta polerade tavlan reflekterar och blänker lite för mycket för min smak. Å andra sidan vet jag inte hur den vita upplevs IRL.

Eller jag vet inte. Kanske hade valt den svarta ändå. Den är så jävla fin.. Gaaah!! 🤯
Kan tänka mig det. Jag gillar länk och behöver en smidig lösning för att justera storleken utan att behöva använda verktyg.

Jag var och ryckte lite i den där svarta också när @Anatta hade den till salu men det känns som att den landade hos rätt köpare till slut :)
 

morgel

Omega
2-Faktor
Fick post här idag och jag må ju säga att Sealander och Sealander GMT lockar.
6ED71E5B-144A-4970-BD73-A2D71782DE0E.jpeg

En viktig sak för mig när det gäller just länk är att det finns en smidig on the fly justering som det gör på den.
Vad säger ni CW fans, funkar det lika bra med justeringen som det ser ut att göra ?

Det tycker jag. Det kanske inte är den mest avancerade och "smutta" lösning jag sett men den gör jobbet väl. Ska man "öppna den" måste man ta av länken men för att tajta till går det bra att låta den sitta kvar vilket är schysst. C63 är för övrigt en magisk klocka. Har själv svarta GMTn.
Instämmer! Den gör sitt jobb och är stabil och diskret så även om det finns ännu bättre lösningar hos några andra tillverkare (host Halios host) så hamnar den klart på plussidan.

Ska man klaga på någon av de "smidighetsfeatures" som finns så är det snarare på quick release-funktionen på länken tycker jag. Även den funkar och känns stadig när länken är monterad, men det är lite pilligt och gör ofta lite småont i fingertopparna att trycka dit den.
 

jacoby

Cartier
Hiss! Ser riktigt bra ut tycker jag :)
Hur matchar nyansen detaljerna på klockan?
Jag skulle säga att den röda nyansen på nya bandet matchar bättre nyansen på detaljerna på klockan än med CWs hybridband. Deras färg är lite/något för ljus röd medans detaljerna är snarare lite mörk röd

Längden på bandet var faktiskt något längre udda nog, men upplevs inte som det eftersom den sitter tajtare om man kan säga så
 

D..S..

Panerai
Om man ber att få länken anpassad via hemsidan så är minsta möjliga handledsomkrets 16.5cm? Jag tror min handled är typ 15.9.

Är det kört för mig?

(Syftar på c63 exempelvis).
 

_bb58_

Cartier
Jag slängde på en nytt läderarmband på min gamla trident. Helt plötsligt kändes den mer som en äventyr/skogsklocka istället för en dykare. Den köptes förövrigt 2013 och är aldrig servad och den senaste veckan har den endast tappat ett par sekunder så det känns härligt att den fortsätter ticka på.
 

Bilagor

  • A96B7AD2-6031-4493-B77B-B3E8BF557876.jpeg
    A96B7AD2-6031-4493-B77B-B3E8BF557876.jpeg
    768.8 KB · Visningar: 12

jacoby

Cartier
Gillar klockan rejält mycket men ändå är det glaset som stör mig så otroligt mycket. AR coatingen dom har måste vara av en sämre kvalite, alternativt att dom slarvat. Min blir konstant smutsig, den suger liksom åt sig smuts och fett droppar och vipps så är de smutsigt på glaset igen, fast jag försöker hålla med med att torka allt för ofta.
Känns helt sjukt, inte ens mina andra klockor blir så smutsiga och dom används precis på samma sätt.
Ska fasiken skicka ett mail till deras support och fråga kring det. Jag är tveksam till att det skulle vara för att tavlan är svart
Blir så galen :borg:😅
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Gillar klockan rejält mycket men ändå är det glaset som stör mig så otroligt mycket. AR coatingen dom har måste vara av en sämre kvalite, alternativt att dom slarvat. Min blir konstant smutsig, den suger liksom åt sig smuts och fett droppar och vipps så är de smutsigt på glaset igen, fast jag försöker hålla med med att torka allt för ofta.
Känns helt sjukt, inte ens mina andra klockor blir så smutsiga och dom används precis på samma sätt.
Ska fasiken skicka ett mail till deras support och fråga kring det. Jag är tveksam till att det skulle vara för att tavlan är svart
Blir så galen :borg:😅
Skadar inte att fråga. Annars är väl enda alterantivet att slipa ner AR. Läste i SINN tråden att man kan använda sig av munskölj och microfiberduk för jobbet :)
 

Crispie

Rolex
Gillar klockan rejält mycket men ändå är det glaset som stör mig så otroligt mycket. AR coatingen dom har måste vara av en sämre kvalite, alternativt att dom slarvat. Min blir konstant smutsig, den suger liksom åt sig smuts och fett droppar och vipps så är de smutsigt på glaset igen, fast jag försöker hålla med med att torka allt för ofta.
Känns helt sjukt, inte ens mina andra klockor blir så smutsiga och dom används precis på samma sätt.
Ska fasiken skicka ett mail till deras support och fråga kring det. Jag är tveksam till att det skulle vara för att tavlan är svart
Blir så galen :borg:😅
Verkligen trist. Skicka ett mejl och meddela vad du får för svar. Min C63 är absolut den klocka där jag behöver putsa glaset oftast men hade nog inte reflekterat så mycket över det om du inte lyft det.
 
Topp