• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Christopher Ward Enthusiasts är en Facebookgrupp dedikerad till CW och som har ett nära samarbete med dem. De har tagit fram en egen LE tidigare och det här är v2 som precis har levererats till den som håller i projektet och ska säljas i gruppen inom kort.

Så här ser förra versionen ut:

FB_IMG_1626104807638.jpg
Tack, då förstår jag! Kul projekt.

Uppdatering på frågan jag skickade iväg:

Thank you for your email.
This is the first issue regarding the AR coating and the watch has passed through our stringent quality checks.
Please let me know if you require any further assistance.
Kind regards,

Så varken något svar egentligen. Skulle ändå gissa att dom använder någon eventuellt sämre AR coating.
Men kommer iafall behålla klockan ;).. tills något annat intressant dyker upp som vanligt

Bjuder på en wristshot av röda bandet

IMG_1229.JPEG

Uppdatering på frågan jag skickade iväg:

Thank you for your email.
This is the first issue regarding the AR coating and the watch has passed through our stringent quality checks.
Please let me know if you require any further assistance.
Kind regards,

Så varken något svar egentligen. Skulle ändå gissa att dom använder någon eventuellt sämre AR coating.
Men kommer iafall behålla klockan ;).. tills något annat intressant dyker upp som vanligt

Bjuder på en wristshot av röda bandet

IMG_1229.JPEG
Har du testat munskölj och microfiberduk? Tog bort "kletigheten" enl. Vad jag kunde läsa i Sinn tråden.

Hmm. Intressant. Kom igen @jacoby kör! Rapportera tillbaka och så kanske jag också vågar 😉
Det låter som en skröna - började tydligen med att ngn hade problem med AR på sin Macbook pro.
Testade med nån munskölj - voiila den blev som ny.

Vi är några i Sinntråden har testat och på vissa händer det ingenting och andra har lyckats bra.
Frågade Sinn om deras AR och tydligen använder dem 7 olika varianter märkligt nog.

Googla på;
macbook pro staingate listerine

Skulle jag göra det på en helt ny klocka?
Mja, skulle nog vänta och se vad de svarar.

Hm ja jag är lite fundersam om man skulle vara smart att göra det på en helt ny klocka.
Just nu när jag ser att glaset blir för smutsigt brukar jag gå till handfatet och skölja av med varm vatten och luft-torka med att blåsa bort vattnet från glaset. Hittills, de senaste dagarna har den hållit sig relativt ren och okletig.

Och en sista notering som jag märkt av(högst troligt relaterat till just bara generellt AR coating): Tittar man i spegeln på klockan så ser man dubbelt typ(vet inte hur jag ska förklara), dvs en optisk illusion. Antagligen pga den övre och undre AR coatingen? Tyckte de var en intressant fundering när jag såg det

Det låter som en skröna - började tydligen med att ngn hade problem med AR på sin Macbook pro.
Testade med nån munskölj - voiila den blev som ny.

Vi är några i Sinntråden har testat och på vissa händer det ingenting och andra har lyckats bra.
Frågade Sinn om deras AR och tydligen använder dem 7 olika varianter märkligt nog.

Googla på;
macbook pro staingate listerine

Skulle jag göra det på en helt ny klocka?
Mja, skulle nog vänta och se vad de svarar.
Okej. Mycket intressant. Man polerar alltså inte bort coatingen utan "behandlar" den endast!? Jag har kört med polywatch och putsduk tidigare för att bli av med otroligt härjad AR-coating på en gammal Eterna men då försvann den ju (avsiktligt såklart för det såg för jävligt ut).

Okej. Mycket intressant. Man polerar alltså inte bort coatingen utan "behandlar" den endast!? Jag har kört med polywatch och putsduk tidigare för att bli av med otroligt härjad AR-coating på en gammal Eterna men då försvann den ju (avsiktligt såklart för det såg för jävligt ut).
Jag ser två senarior här. Dels de som tex @Dr. D som bara vill bli av med kletigheten och dels de som du och jag som har sliten AR och vill polera bort den helt. För mig räckte dock varken listerin eller Polywatch men det är en annan historia.

Christopher Ward Enthusiasts är en Facebookgrupp dedikerad till CW och som har ett nära samarbete med dem. De har tagit fram en egen LE tidigare och det här är v2 som precis har levererats till den som håller i projektet och ska säljas i gruppen inom kort.

Så här ser förra versionen ut:

FB_IMG_1626104807638.jpg

Tack för tipset.
Jag hade inte koll på den gruppen.
Är med i Christopher Ward Aficionados men har inte sätt någon LE där.
(Och då är jag ju på Facebook minst varje månad eller så... ) 😊

Ja, man kan ju misstänka det. Jag har redan ett gäng med blåa och svarta tavlor, så jag hoppas fortfarande på den vita. Men vill ha den på länk.

Edit: Såld!
Överväger att flippa min C63. Eventuellt tillfällig sinnesförvirring, men har flippardjävulen väl visat sitt hånfulla flin brukar det bara finnas ett sätt att blidka hen.

Vill såklart flagga i tråden först!

Fullset, gott skick. PMa vid intresse. Fler bilder om intresse finns.
PXL_20210923_123047547.jpg

PXL_20210819_113219203.jpg

Senast ändrad:
Ångest! Ångest!

I förra veckan, i ett obevakat ögonblick och jag måste haft ett tillfälligt synfel, för jag var helt säker på att det stod att de hade C63 på länk inne (trots att det ju tidgare stått att den skulle komma in i slutet av oktober först). Kort och beställning och bekräftelsemail förkunnar att ingen leverans sker före utgången av oktober.

Och så komer den med blå tavla. Ser väldigt trevlig ut.

Jag tänkte först att den med vit tavla kunde vara trevlig då den ser lite mer dressig ut. Men ju mer jag tittar på den blå tavlan på bilderna ser det ju ut som de gjort den riktigt snyggt. Ingen sunburst, inte direkt blank och inte direkt matt heller.

Men visst är blå tavla lite lagom informellt, lite lagom lekffullt. Är det vad jag vill ha?

Skall jag be dem ändra min order till en blå? Eller köra på vitt? Fördel med att de inte redan hade den på lager och redal levererat förstås, men det är ju å andra sidan bara det som är fördelen! :)

Ångest! Ångest!

I förra veckan, i ett obevakat ögonblick och jag måste haft ett tillfälligt synfel, för jag var helt säker på att det stod att de hade C63 på länk inne (trots att det ju tidgare stått att den skulle komma in i slutet av oktober först). Kort och beställning och bekräftelsemail förkunnar att ingen leverans sker före utgången av oktober.

Jag tänkte först att den med vit tavla kunde vara trevlig då den ser lite mer dressig ut. Men ju mer jag tittar på den blå tavlan på bilderna ser det ju ut som de gjort den riktigt snyggt. Ingen sunburst, inte direkt blank och inte direkt matt heller.

Men visst är blå tavla lite lagom informellt, lite lagom lekffullt. Är det vad jag vill ha?

Skall jag be dem ändra min order till en blå? Eller köra på vitt? Fördel med att de inte redan hade den på lager och redal levererat förstås, men det är ju å andra sidan bara det som är fördelen! :)
BLÅ! BLÅ! BLÅ!

Ångest! Ångest!

Hade lätt köpt blå om jag inte redan hade den svart. köp blåååå

Ja, den blå färgen verkar riktigt trevlig. Tur att jag borde ha några veckor på mig innan jag måste besluta mig. :) En grej med den blå: känns det inte som den är lite svårare om man vill ha den på läder? vitt eller svart är ju i regel ganska lätt att hitta ok armband till. Men blå känns mera länk...

Inget hindrar ju att jag får leta efter en annan klocka med vit tavla heller.

Tillbaka
Topp