Nytt in idag!
Första intrycken är: trevlig storlek, sjysst borstning, bra verktygslös justering i låset.
Högre finish hos visare, tavla o index än vad jag fått intryck av från bilder. De tjänar inte på makro/renderade bilderna på CWs site men funkar mycket bättre på riktigt (utan lupp). Har sett grova och dåligt borstade/polerade ut på bild, ser kanonbra ut på handen.
Tycker den har sett en gnutta obalanserad ut på bild, men inget jag tänker på när jag har den på handleden.
Tillräckligt bra AR för att den blanka tavlan ska göra sig bra.
Kronan är inte så dum!
Länken är lätt utan att bli för obalanserad. Två halvlänkar, inte dumsnålt.
Låset är avlångt men smidigt. Tryckknapparna känns bra och högkvalitativa.
Rotorn låter för mycket, det är det enda negativa jag kan hitta.
Mitt personliga användningsområde är att ha något tåligt, snyggt och "billigare" till hands när "huvudklockan", just nu en Speedy, inte får komma med pga prisklass och/eller tålighet inte matchar aktiviteten. Men, jag har inte varit nöjd med de (för) billiga alternativ jag provat, har saknat kvalitetsnivån för mycket i tidigare val (squale, maen, hamilton, certina, seiko, orient) även om de har alla har varit prisvärda. Tänkte prova CW eller Monta och det råkade bli denna först. Verkar lovande! Jag jämför den orättvist med Omega och Breitling, för att det är så min hjärna funkar till vardags, och den kan kanske klara det!