• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Tittade väldigt mycket på just den för ett par månader. Var såå nära att trycka på köpknappen. Såg lite bilder på andra och forum och den började kännas lite blek på något sätt. Men som aktivitetsklocka undrar jag om titan är rätt?
Repor och dings lär ju synas rätt bra på den eller?
Det är det här som också är så svårt med titan tycker jag. Lättheten är ju av den anledningen helt rätt för aktiviteter, medan vissa typer av titan är väldigt lättrepade och andra inte. Just grade 2 vet jag inte. Kan det vara snyggt med en sliten titanklocka eller inte? Vet inte om jag någonsin sett en. 🤷🏻‍♂️

Fick hem en CW voucher på posten häromdagen som någon här i tråden kan få. Värd 120 euro och går ut sista oktober.
Kanske är något dom strösslar ut och som man kan få tag i ändå men tänkte utifall det kan glädja någon.

Fick hem en CW voucher på posten häromdagen som någon här i tråden kan få. Värd 120 euro och går ut sista oktober.
Kanske är något dom strösslar ut och som man kan få tag i ändå men tänkte utifall det kan glädja någon.
Går det att kombinera med loupe koden? :O
:edit: vill inte ha koden själv men tänkte att det kunde va en bra fråga!

Fick också Loupe vouchern. Tyvärr vill ju CW att man ska köpa en ny modell igen fast man köpte ny i somras ;) Dom rackarna, nästan så man går med på det. ca 1000kr rabatt är ju inte helt fel liksom. Riktgt prisvärt.

Fick också Loupe vouchern. Tyvärr vill ju CW att man ska köpa en ny modell igen fast man köpte ny i somras ;) Dom rackarna, nästan så man går med på det. ca 1000kr rabatt är ju inte helt fel liksom. Riktgt prisvärt.
Ja, tyvärr är det väl så att priset med rabattkod är vad som anses vara priset man betalar då det alltid finns en rabattkod mer eller mindre. Jag skulle känna mig lurad om jag köpte en till fullpris (men så är det väl iofs med många andra märken hos AD också, så inte så konstigt kanske).

Sommaren må vara över men jag ägnade mig åt en bandbytarorgie tidigare ikväll och denna kombon blev kvar på handleden för nu ☺️
B66D91D1-C235-4879-8BBE-3B30DF818866.jpeg

Jag snubblade över den här hemsidan efter tips i en CW-grupp och det finns en del godbitar. Vissa mer lyckade än andra men det är ändå kul att se hur friskt de har vågat experimentera och hur mycket de har hunnit med under de få år som märket har existerat.

Screenshot_20211009-214631_Firefox.jpg
Screenshot_20211009-214755_Firefox.jpg
Screenshot_20211009-214715_Firefox.jpg
WardHoard-W6-SPP-pink-splash.jpg
IMG_4027cut.jpg
C70-FR1906-SBBK.jpg
c900-wt-sbb_1.jpg

Jag snubblade över den här hemsidan efter tips i en CW-grupp och det finns en del godbitar. Vissa mer lyckade än andra men det är ändå kul att se hur friskt de har vågat experimentera och hur mycket de har hunnit med under de få år som märket har existerat.

IMG_4027cut.jpg
C70-FR1906-SBBK.jpg
c900-wt-sbb_1.jpg
Ja, absolut bra sida för oss CW intresserade! Inte att förglömma att det finns ett forum också där man kan förkovra sig bland sina gelikar 😃.

IMG_4027cut.jpg
C70-FR1906-SBBK.jpg
c900-wt-sbb_1.jpg
Det är nog delvis bilden som gör det men måste säga att TT-modellen gjorde sig oväntat dåligt. Worldtimern däremot 👌

Det är nog delvis bilden som gör det men måste säga att TT-modellen gjorde sig oväntat dåligt. Worldtimern däremot 👌
Ja, den var riktigt kass men ändå kul att de har tagit fram den. A for effort! 😂 Det är en dansk snubbe som brukar posta bilder på sin rosefärgade C60-prototyp i olika CW-grupper och den skär sig också på något vis. Den kanske är för toolig för guld? Som du säger känns genomförandet också lite taffligt.
Ja, absolut bra sida för oss CW intresserade! Inte att förglömma att det finns ett forum också där man kan förkovra sig bland sina gelikar 😃.
Bra tips! Jag har varit in och kikat där några gånger men man kanske skulle ta och registrera sig ett konto. 🙂

Någon med vit C63 GMT som vill dela med sig av intrycken? Tycker att kontrast mellan tavlan, index och visare gör att känns hyfsat lättavläst men har inte sett den live. Annars verkar det som att C63:ans boett är fantastiskt fin.

Kanske läge att bli med CW igen 🧐🤩

Nytt in idag!

IMG_20211012_191700__01__01.jpg

Första intrycken är: trevlig storlek, sjysst borstning, bra verktygslös justering i låset.

Högre finish hos visare, tavla o index än vad jag fått intryck av från bilder. De tjänar inte på makro/renderade bilderna på CWs site men funkar mycket bättre på riktigt (utan lupp). Har sett grova och dåligt borstade/polerade ut på bild, ser kanonbra ut på handen.

Tycker den har sett en gnutta obalanserad ut på bild, men inget jag tänker på när jag har den på handleden.

Tillräckligt bra AR för att den blanka tavlan ska göra sig bra.

Kronan är inte så dum!

Länken är lätt utan att bli för obalanserad. Två halvlänkar, inte dumsnålt.

Låset är avlångt men smidigt. Tryckknapparna känns bra och högkvalitativa.

Rotorn låter för mycket, det är det enda negativa jag kan hitta.

Mitt personliga användningsområde är att ha något tåligt, snyggt och "billigare" till hands när "huvudklockan", just nu en Speedy, inte får komma med pga prisklass och/eller tålighet inte matchar aktiviteten. Men, jag har inte varit nöjd med de (för) billiga alternativ jag provat, har saknat kvalitetsnivån för mycket i tidigare val (squale, maen, hamilton, certina, seiko, orient) även om de har alla har varit prisvärda. Tänkte prova CW eller Monta och det råkade bli denna först. Verkar lovande! Jag jämför den orättvist med Omega och Breitling, för att det är så min hjärna funkar till vardags, och den kan kanske klara det! :)

Senast ändrad:
Är det någon som har en uppfattning om hur långa CW orginalgummi är? Hamnar man på sista hålet med 16cm handled?

M v h
Jag har deras hybridstrap. Har också testat deras läder. Då hamnade jag på tredje sista med 16.2-5 ish handled och hyfsat tajt. Dom är inte korta men inte onormalt långa heller enligt mig. Detta var med en C63 GMT och en C60 trident mk3.

Bara en sista snabbis, även om det varit upp 100 ggr.

Är 100 pund den bästa promo code nu?

Pund är som sagt billigare. Och det är fortfarande ingen som åkt på tullavgifter, även om det står att "please note that delivery and taxes for UK and EU ..... "

Avslöjar vad jag beställt så fort ni svarar på mina frågor :D

Bara en sista snabbis, även om det varit upp 100 ggr.

Är 100 pund den bästa promo code nu?

Pund är som sagt billigare. Och det är fortfarande ingen som åkt på tullavgifter, även om det står att "please note that delivery and taxes for UK and EU ..... "

Avslöjar vad jag beställt så fort ni svarar på mina frågor :D
Ja, det är den bästa vouchern som finns att tillgå men det finns även en kod som ger 10% vilket av uppenbara skäl är mer fördelaktigt om priset är norr om £1000. Koden är dock endast avsedd för personal inom militär, vård, polismakt osv. så det är lite av en samvetsfråga om man vill använda den eller ej. Vad gäller valutaval så är priserna i GBP generellt lägre oavsett växelkurs och är nästan alltid billigast men det kan vara värt att jämföra om GBP/EUR sticker iväg mycket.

De är momsregistrerade i Sverige så inga ytterligare avgifter tillkommer och de debiterar av någon märklig anledning endast 20% UK VAT istället för 25%.

Vad har du beställt? 😎

Ja, det är den bästa vouchern som finns att tillgå men det finns även en kod som ger 10% vilket av uppenbara skäl är mer fördelaktigt om priset är norr om £1000. Koden är dock endast avsedd för personal inom militär, vård, polismakt osv. så det är lite av en samvetsfråga om man vill använda den eller ej. Vad gäller valutaval så är priserna i GBP generellt lägre oavsett växelkurs och är nästan alltid billigast men det kan vara värt att jämföra om GBP/EUR sticker iväg mycket.

De är momsregistrerade i Sverige så inga ytterligare avgifter tillkommer och de debiterar av någon märklig anledning endast 20% UK VAT istället för 25%.

Vad har du beställt? 😎
unnamed.jpg

:cool::cool::cool:

Undrar hur länge man får vänta!?

unnamed.jpg

:cool::cool::cool:

Undrar hur länge man får vänta!?
Förhoppningsvis inte särskilt länge. 🙂 Det är länkarna som är bristvara och det verkar som att de skickar ut dem varefter de kommer in i lager och att leverans sker löpande men jag antar att de har en större restock på G eftersom de anger slutet på oktober och att de då räknar med fri tillgång på länkar.

Bild lånad från Facebook men jag ville bara visa ett wristshot på den nya, gröna tavelvarianten. Riktigt snygg och ni frågar mig och eftersom ombretavlorna är behandlade för hand så är varje tavla unik. 🙂

FB_IMG_1634369931202.jpg

Senast ändrad:
Bild lånad från Facebook men jag ville bara visa ett wristshot på den nya, gröna tavelvarianten. Riktigt snygg och ni frågar mig och eftersom ombretavlorna är behandlade för hand så är varje tavla unik. 🙂

FB_IMG_1634369931202.jpg
Ja, den där är fantastiskt bra. Nu när @Smeden tagit över min GMT kanske man skulle slå till på en sån där. Får suga lite på det. Ser fram emot bilder på din blå @D..S..

Tillbaka
Topp