• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Ja, den blå färgen verkar riktigt trevlig. Tur att jag borde ha några veckor på mig innan jag måste besluta mig. :) En grej med den blå: känns det inte som den är lite svårare om man vill ha den på läder? vitt eller svart är ju i regel ganska lätt att hitta ok armband till. Men blå känns mera länk...

Inget hindrar ju att jag får leta efter en annan klocka med vit tavla heller.
Har du fått hem klockan så se till att inte använda den bara. När jag skickade tillbaka min (som jag köpte som Nearly new) så skulle de dra av 30% :eek: fick bråka och ringa till dem innan de tillslut gav med sig att ev repor inte var orsakade av mig (fanns förövrigt inga).

Har du fått hem klockan så se till att inte använda den bara. När jag skickade tillbaka min (som jag köpte som Nearly new) så skulle de dra av 30% :eek: fick bråka och ringa till dem innan de tillslut gav med sig att ev repor inte var orsakade av mig (fanns förövrigt inga).

Menar du att deras 60/60-garanti inte är värd så mycket som de säger?

Menar du att deras 60/60-garanti inte är värd så mycket som de säger?
Man ska nog läsa det finstilta. Retur går att göra men klockan ska vara helt oanvänd. För att inte riskera ngt så skulle jag säga att man bör knappt plocka upp den ur lådan. Annars finns risken för avdrag på priset om man bestämmer sig för att skicka tillbaka den.

"If you aren’t happy with your watch for any reason, provided it is still in perfect condition and accompanied by all the original packaging and documentation, you can return it to us free of charge for up to 60 days from the date of despatch for a full refund or exchange.

In the event this is not the case we will only offer a partial refund, the amount of which will be decided by the condition of the watch and whether there is any missing documentation."

5 års garantin gäller bara om klockan servats inom 3-4 år och då endast av ChrWard.

"If your watch develops a mechanical fault within sixty months of despatch we will be happy to repair it free of charge provided it has been serviced by us prior to this anniversary and in line with our recommended service intervals of between 3 and 4 years.

Please note that a service completed by anyone other than Christopher Ward, and/or no service being completed by Christopher Ward prior to the 5th anniversary since despatch, will invalidate this guarantee."

Man ska nog läsa det finstilta. Retur går att göra men klockan ska vara helt oanvänd. För att inte riskera ngt så skulle jag säga att man bör knappt plocka upp den ur lådan. Annars finns risken för avdrag på priset om man bestämmer sig för att skicka tillbaka den.

"If you aren’t happy with your watch for any reason, provided it is still in perfect condition and accompanied by all the original packaging and documentation, you can return it to us free of charge for up to 60 days from the date of despatch for a full refund or exchange.

In the event this is not the case we will only offer a partial refund, the amount of which will be decided by the condition of the watch and whether there is any missing documentation."

5 års garantin gäller bara om klockan servats inom 3-4 år och då endast av ChrWard.

"If your watch develops a mechanical fault within sixty months of despatch we will be happy to repair it free of charge provided it has been serviced by us prior to this anniversary and in line with our recommended service intervals of between 3 and 4 years.

Please note that a service completed by anyone other than Christopher Ward, and/or no service being completed by Christopher Ward prior to the 5th anniversary since despatch, will invalidate this guarantee."
Jag tycker inte att skrivningen om de 60 dagarna är så konstig. Klart den måste vara i perfekt skick. Vore anmärkningsvärt om det inte funkade på det sättet kan jag tycka!?

Däremot är kravet på service inom de 60 månaderna riktigt fult. Det har varit uppe i tråden tidigare och den ogillar jag starkt!

Jag ser inga konstigheter med detta.
Ingen klockbutik vill jag tro tar tillbaka en klocka till fullpris om den inte är precis som när den såldes.
Betr. servicen väl också normalt. Det vanliga är att man bara accepterar service utförd av auktoriserade serviceverkstäder för att garantin ska gälla.
Båda ovan gäller inte bara klockor.
När det gäller service generellt dock, vem skickar sin klocka för service efter 3-4 år som har sin klocka i cirkulation bland flera klockor el. ens det om den funkar helt perfekt?
Jag påstår att det inte är nödvändigt. Med andra ord, 60 mån. servicegarantin är rätt tunn och bara en försäljningsgimmick.

Aj aj aj!! 🔥🔥
Nästan bättre än den blå...?
Screenshot_20210930-204241.png

Nej, givetvis måste det man lämnar tillbaka vara friskt. Risken är ju som tidigare nämnts att det lätt blir olika åsikter om en produkt är hel och ren så att säga när den kommer i retur.

Men det blev inte lättare av en färg till, nej!

Är det någon här som hunnit ta emot en C63 Sealander Elite? Funderar på den som ”aktivitetsklocka” för vandring, cykling, lek med barnen osv pga sportigt utseende, lätt titancase och integrerad krona.

Jag kulle gärna höra era erfarenheter om det redan nu finns några eller om ni har förslag på andra intressanta modeller som jag eventuellt kan vara intresserad av. Tack!
3CB6A810-56C0-4B54-86E8-A6F031E5506A.jpeg

Är det någon här som hunnit ta emot en C63 Sealander Elite? Funderar på den som ”aktivitetsklocka” för vandring, cykling, lek med barnen osv pga sportigt utseende, lätt titancase och integrerad krona.

Jag kulle gärna höra era erfarenheter om det redan nu finns några eller om ni har förslag på andra intressanta modeller som jag eventuellt kan vara intresserad av. Tack!
Jag tror inte att någon gett sig till känna som ägare här i tråden. Men ett par av oss har C63or. GMT och trehandare. Dom är grymma och Eliten är skitball tycker jag. Har du haft någon CW tidigare?

Tittade väldigt mycket på just den för ett par månader. Var såå nära att trycka på köpknappen. Såg lite bilder på andra och forum och den började kännas lite blek på något sätt. Men som aktivitetsklocka undrar jag om titan är rätt?
Repor och dings lär ju synas rätt bra på den eller?

Jag tror inte att någon gett sig till känna som ägare här i tråden. Men ett par av oss har C63or. GMT och trehandare. Dom är grymma och Eliten är skitball tycker jag. Har du haft någon CW tidigare?
Nej aldrig, men ni CW-ägare verkar ju nöjda och jag gillar generellt vad CW håller på med. Just C63 Elite är så unik och annorlunda mot det mesta jag ser.

Tillbaka
Topp