• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

D..S..

Panerai
Chrille teasar om en ny C60 med skeleton. Det känns som att de har växlat upp på sistone och bara sprutar ur sig nya modeller på löpande band.

FB_IMG_1634412334867.jpg
Nu behöver de bara släppa 38mm dykaren med loggan på rätt plats!
 

D..S..

Panerai
Selitta SW200 är standardverk både i denna och lite högre prisklass. Dock sällan i lägre prisklass så det säger kanske nått om pris/kvalite-ratio.
 

jacoby

Cartier
Jag är tveksamt intresserad av att kanske försöka sälja min svarta C63 för att köpa mig en blå istället, men nu har jag verkligen en bra mix av olika färger på urtavlorna(svart + vit + blå), men den blåa är så snygg.
Dock som tidigare nämnt några gånger är AR behandlingen av de sämre jag noterat så lär väl inte vara bättre med den blåa oavsett.
Kanske bara blir att köpa mig en länk nu när den äntligen börjar säljas igen separat.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Någon med vit C63 GMT som vill dela med sig av intrycken? Tycker att kontrast mellan tavlan, index och visare gör att känns hyfsat lättavläst men har inte sett den live. Annars verkar det som att C63:ans boett är fantastiskt fin.

Kanske läge att bli med CW igen 🧐🤩
Var det ingen här som köpte en vit C63 GMT redan vid släppet, eller har jag bara fått för mig det? Jag är oerhört sugen på att klicka hem en, men har på något vis ändå lyckats hejda mig.
 

Crispie

Rolex
Var det ingen här som köpte en vit C63 GMT redan vid släppet, eller har jag bara fått för mig det? Jag är oerhört sugen på att klicka hem en, men har på något vis ändå lyckats hejda mig.
Otroligt hur länge du lyckats hålla dig nu 😂.
Jag är rätt säker på att den synts i tråden men kan inte minnas vem. Scrolla bakåt ett par sidor så lär den dyka upp.
 

jacoby

Cartier
Aj aj aj 😣 Skulle gå in och beställa C63 Steel Bracelet nu men hittar inte den i listan mer. Finns bara titanium…
Är det möjligt att det är någon typ av stål/järn brist i för de som tillverkar CWards länkar?
Dem har skjutit fram den blåa c63 till ”Pre-order for early Nov 2021”
 
Senast ändrad:

D..S..

Panerai
Aj aj aj 😣 Skulle gå in och beställa C63 Steel Bracelet nu men hittar inte den i listan mer. Finns bara titanium…
Är det möjligt att det är någon typ av stål/järn brist i för de som tillverkar CWards länkar?
Dem har skjutit fram den blåa c63 till ”Pre-order for early Nov 2021”
Om det visar sig att de ska hålla på skjuta på beställningar som är lagda ska jag avbryta min beställning. Tänker inte ligga ute med 8k till CW i väntan på en klocka. Då beställer jag hellre när allt finns på plats.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Jag fortsätter min turné med "klockor-som-egentligen-är-för-bra-att-flippa" med att konstatera att min svarta C63 GMT på länk sitter ganska löst i klocklådan! Den har ju allt, men den här hobbyn är inte rationell... :)
 

dodds

Omega
2-Faktor
Tråkig första post för mig. Det blir en roligare post när pjäsen har dykt upp (förhoppningsvis på onsdag 😊). Jag har sökt i tråden att C.W. löser moms och tullavgifter. När ni andra beställt, har ni fått lämna fullmakt ang. tull till DHL ändå?
 

jacoby

Cartier
Tråkig första post för mig. Det blir en roligare post när pjäsen har dykt upp (förhoppningsvis på onsdag 😊). Jag har sökt i tråden att C.W. löser moms och tullavgifter. När ni andra beställt, har ni fått lämna fullmakt ang. tull till DHL ändå?
Nope. Ingen fullmakt nödvändigt vad jag vet. Jag behövde inte lämna någon iaf :cigar:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tråkig första post för mig. Det blir en roligare post när pjäsen har dykt upp (förhoppningsvis på onsdag 😊). Jag har sökt i tråden att C.W. löser moms och tullavgifter. När ni andra beställt, har ni fått lämna fullmakt ang. tull till DHL ändå?
De är momsregistrerade i Sverige så behövdes ingen fullmakt eller liknande.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tråkig första post för mig. Det blir en roligare post när pjäsen har dykt upp (förhoppningsvis på onsdag 😊). Jag har sökt i tråden att C.W. löser moms och tullavgifter. När ni andra beställt, har ni fått lämna fullmakt ang. tull till DHL ändå?
Ja, jag tror att det är något nytt som DHL har infört. Jag har inte besrällt från CW på länge men har varit tvungen att lämna fullmakt för andra DHL-försändelser.

@jacoby och @L.D fick samma sak på sina CW-paket har jag för mig. Det tillkommer som sagt ingen ytterligare moms eller liknande då de är momsregistrerade i Sverige men jag antar att det är något som sker per automatik för alla UK-försändelser sedan brexit.
 

Tejpen1

Breitling
2-Faktor
Finns det återförsäljare av CW i Sverige? Jag är väldigt intresserad av en C1 Moonglow men skulle gärna vilja känna och klämma innan jag betalar så mycket för en klocka.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Finns det återförsäljare av CW i Sverige? Jag är väldigt intresserad av en C1 Moonglow men skulle gärna vilja känna och klämma innan jag betalar så mycket för en klocka.
Tyvärr inte. Däremot har cw en ganska generös returpolicy :)

Edit: bjussigare än så kan jag ju faktiskt vara. Här är en länk där du kan läsa mer:
 

Tejpen1

Breitling
2-Faktor
Tyvärr inte. Däremot har cw en ganska generös returpolicy :)

Edit: bjussigare än så kan jag ju faktiskt vara. Här är en länk där du kan läsa mer:
Aah tack! Hade gärna köpt en begagnad. Känns inte som de är så vanliga på andrahandsmarknaden i Sverige. Får kanske överväga nyköp.
 
Topp