Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönt att det hamnade under 3500 i alla fall! Om det finns några ex kvar och dom kör 15% rea på BF så landar man på typ 34k vilket inte är så himla farligt jämfört med mycket annat även om det så klart ligger en bit över deras instegsmodeller men så är det ju med alla märken.C60 concept: 3495 pund
Den GMTn är grymt snygg. Synd att de är så stora. 51 L2L samt att det är "hane" på ändlänkar :/För den som är ute efter något mer affordable så har Tribus 70% på allt. Jag var inne där igår och trodde först att det bara gällde deras fula sportklockor men det gällde tydligen allt! För den som inte vet så är det OG Christopher Ward som skapade märket tillsammans med sina söner när han blev utköpt ur CW. Riktigt bra spec med fin finish, COSC-verk osv. för runt 6k istället för 20k.
TRIBUS Official Site - CLOSED
Change your perception of time. Discover the TRIBUS range of chronometers, plus collaborations with Brentford FC, 23 Foundation, My Dog Sighs and 303 Squadron.tribus-watches.com
Ja, jag tycker att länken ser sådär ut men gummit är snyggt. Tyvärr är man ju mer eller mindre tvungen att köpa på länk om man någon gång vill kunna sälja vidare men man kan ju alltid köpa till gummit nu när det är så billigt.Den GMTn är grymt snygg. Synd att de är så stora. 51 L2L samt att det är "hane" på ändlänkar :/
Givetvis är alla man gillar slutsåldaFör den som är ute efter något mer affordable så har Tribus 70% på allt. Jag var inne där igår och trodde först att det bara gällde deras fula sportklockor men det gällde tydligen allt! För den som inte vet så är det OG Christopher Ward som skapade märket tillsammans med sina söner när han blev utköpt ur CW. Riktigt bra spec med fin finish, COSC-verk osv. för runt 6k istället för 20k.
TRIBUS Official Site - CLOSED
Change your perception of time. Discover the TRIBUS range of chronometers, plus collaborations with Brentford FC, 23 Foundation, My Dog Sighs and 303 Squadron.tribus-watches.com
Ja det gick undan! Första gången jag var inne var bara en modell slut. Kanske hade de bara en av varje till det priset eller nåt?Givetvis är alla man gillar slutsålda
Givetvis är alla man gillar slutsålda
Med tanke på priset och vilken nischad kategori det är så misstänker jag att man har/hade ganska blygsam lagerhållning och precis som med mycket annat så finns det vissa modeller som är hetare än andra så är man lite flexibel finns det säkert fortfarande klockor att fynda.Ja det gick undan! Första gången jag var inne var bara en modell slut. Kanske hade de bara en av varje till det priset eller nåt?
Har länge letat efter en prisvärd klocka i kolfiber. Tror detta kan vara den rättaC63 Elite möter Lympstone med COSC-verk och kolfiberboett för £995. Ursäkta allt spammande i tråden men CW är just nu!
38g!Har länge letat efter en prisvärd klocka i kolfiber. Tror detta kan vara den rätta
Såg det.. sjukt lätt.. nästa för lätt. Frågan är vad man ska ha för band? Risken blir att klockan svävar ovanför handleden
Sitter nog som en keps med MN som stramar åt lite och det passar även perfekt med militärtemat.Såg det.. sjukt lätt.. nästa för lätt. Frågan är vad man ska ha för band? Risken blir att klockan svävar ovanför handleden
Tajt sittande steksnöre borde göra susen! Då håller du nere vikten ocksåSåg det.. sjukt lätt.. nästa för lätt. Frågan är vad man ska ha för band? Risken blir att klockan svävar ovanför handleden
Synd att dom tryckt in 22 mmC63 Elite möter Lympstone med COSC-verk och kolfiberboett för £995. Ursäkta allt spammande i tråden men CW är just nu!
Håller med, det är det enda tråkiga. Tycker de kunde behålla måtten som elite har. Nu har den växt lite på alla håll. Yror ändå den kan bli schysst på MN eller något trevligt band som ex vår eminenta @SpaceAce kan snicka ihop kam nog bli ett köp för migSynd att dom tryckt in 22 mm
Har du fått SMS/mail och godkänt DHLs fullmakt för att hantera tulldeklarationen? Det tillkommer ingen ytterliga tull/moms men DHL har nyligen infört krav på att man måste godkänna detta för att de ska kunna leverera paketen.Jag har beställt en klocka och bär jag spårar försändelsen så står det att " försändelsen är stoppad " i Liepzig. (DHL)
Vad kan det betyda?
Tack. Har inte fått nått mail eller sms..Har du fått SMS/mail och godkänt DHLs fullmakt för att hantera tulldeklarationen? Det tillkommer ingen ytterliga tull/moms men DHL har nyligen infört krav på att man måste godkänna detta för att de ska kunna leverera paketen.
Oklart om det är så även i detta fall eller om det är någon standardkoll eller stickprov i och med att det kommer från ett land utanför EU men kan vara värt att kolla upp.
Oooooh, nu kittlar det till!Ny vintageinspirerad C65 släpps till sommaren. De har "experimenterat med olika material på vridringsinlägg" och även om keramiska vridringar är trevliga så ser det ut som att de siktar på något modernt material i stil med gamla bakelitmodeller? Kanske safir? De säger själva att inspirationen är 50-70-tal och de snålar inte direkt med kupningen på glaset.
De ligger verkligen inte på latsidan!
Jag gillar de befintliga varianterna men 41mm känns som att det är lite i största laget då vridringen är liten/tavelproportionen stor och inlägget i aluminium är också en svaghet så safirinlägg och aningen mindre boett hade varit riktigt trevligt. Förhoppningsvis kan man även välja bort det sjukt välvda glaset, även om det passar in med vintageestetiken så är det ganska opraktiskt både fysiskt och även p.g.a. reflektioner m.m.Oooooh, nu kittlar det till!
Tror det var igår jag pratade med @moggelito om suget efter en ny CW och för mig ligger en C65 jäkligt bra till isf!
Jag är tvärtom, det som gör det för mig på C65 är den relativt smala vridringen iJag gillar de befintliga varianterna men 41mm känns som att det är lite i största laget då vridringen är liten/tavelproportionen stor och inlägget i aluminium är också en svaghet så safirinlägg och aningen mindre boett hade varit riktigt trevligt. Förhoppningsvis kan man även välja bort det sjukt välvda glaset, även om det passar in med vintageestetiken så är det ganska opraktiskt både fysiskt och även p.g.a. reflektioner m.m.
Ny vintageinspirerad C65 släpps till sommaren. De har "experimenterat med olika material på vridringsinlägg" och även om keramiska vridringar är trevliga så ser det ut som att de siktar på något modernt material i stil med gamla bakelitmodeller? Kanske safir? De säger själva att inspirationen är 50-70-tal och de snålar inte direkt med kupningen på glaset.
De ligger verkligen inte på latsidan!