• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Men frågan är - meshlänk eller läder?

Jag är inne på läder, gillar brytningen med mörkare armband till den ljusare urtavlan.

4E753883-378D-4437-93E4-A58EA53C8874.jpeg

EBA6A13F-A5A2-424F-A208-4B4FDB6B85D2.jpeg
Vet inte hur deras meshlänkar är men jag hade absolut kört på det. Ett läder är lättare att komplettera med i efterhand.

Ser fram emot en familjebild sen då när hela gänget är samlat. Såklart med en C1 också 😉

Jaha, nu är de 2, min gula Trident pro och en blå Super Compressor som kom med posten idag, de skulle egentligen vara 3. Fick också min C1 Malvern WT men... den går icke :eek: Plockade upp den ur lådan och noterade att rotorn inte rörde på sig, går inte heller att manuellt vrida upp den.

Så jäkla trist, känns som om jag har jäkligt dåligt flyt just nu, Speedyn i golvet, Aquaracer låset ramlar i bitar och nu detta. Vafan alltså!

Nåja, mailade direkt CW's kundservice så får de klockan i retur, tror det blir pengarna tillbaks och jag nöjer med mig 2 st bätte begagnade godingar.

Här de 2 fungerande i bild, i lådan ligger liket förpackat... Kanske DHL som varit våldsamma med lådan? Den var ju inte packad i ngt direkt stötdämpande material utan det var i stort sett bara papplådan med klockboxen direkt i.

7FCD9D20-7AB7-4674-8A28-D5669EC36F8D.jpeg

Senast ändrad:
Jaha, nu är de 2, min gula Trident pro och en blå Super Compressor som kom med posten idag, de skulle egentligen vara 3. Fick också min C1 Malvern WT men... den går icke :eek: Plockade upp den ur lådan och noterade att rotorn inte rörde på sig, går inte heller att manuellt vrida upp den.

Så jäkla trist, känns som om jag har jäkligt dåligt flyt just nu, Speedyn i golvet, Aquaracer låset ramlar i bitar och nu detta. Vafan alltså!

Nåja, mailade direkt CW's kundservice så får de klockan i retur, tror det blir pengarna tillbaks och jag nöjer med mig 2 st bätte begagnade godingar.

Här de 2 fungerande i bild, i lådan ligger liket förpackat... Kanske DHL som varit våldsamma med lådan? Den var ju inte packad i ngt direkt stötdämpande material utan det var i stort sett bara papplådan med klockboxen direkt i.

7FCD9D20-7AB7-4674-8A28-D5669EC36F8D.jpeg
Kluven mellan like och ledsen gubbe. Men får bli like för två fina dinkor. Jäkla trist när sånt där händer - och att läsa om din övriga otur. When it rains it pours. Håller tummarna för snygg hantering från CWs kundservice.

Kluven mellan like och ledsen gubbe. Men får bli like för två fina dinkor. Jäkla trist när sånt där händer - och att läsa om din övriga otur. When it rains it pours. Håller tummarna för snygg hantering från CWs kundservice.
Haha, ja ska man skratta eller gråta vad gäller klock-(o)flytet. Men jag är iaf jäkligt nöjd med köpet av @Limeee's Super Compressor, snygg som bara den o perfekt storlek för mina spinkiga handleder. :D

Verkar vara en Sealander så 39mm i så fall. Eller kanske 40mm om de använder Eliteboetten men det känns mer som en vanlig Sealander.
FB_IMG_1643131715831.jpg
Ah!! Najs. Det här skulle kunna vara något för mig. Älskar 39mm caset. Datumplaceringen skvallrar om att det är en Sealander. Men kommentaren i det där inlägget bekräftar ju ☺️. Men den är 600m så den kanske blir högre än orignalsizen? Eller kan det bero på materialet? 🤔

Ah!! Najs. Det här skulle kunna vara något för mig. Älskar 39mm caset. Datumplaceringen skvallrar om att det är en Sealander. Men kommentaren i det där inlägget bekräftar ju ☺️. Men den är 600m så den kanske blir högre än orignalsizen? Eller kan det bero på materialet? 🤔
Två olika modeller. 🙂 Den här saknar vridring.

Någon som vet om CW brukar köra någon rea som gäller på hela sortimentet ibland? Annars om någon vill bli av med en Sealander C63 GMT så hojta 😄

Betyder detta att releasen är den 27:e januari 🤔 ?

1643133306667.png
Ja, eller att den avtäcks då. Det kan hända att de öppnar för beställningar men att leverans sker längre fram alt. att den finns i lager direkt. Jag vet inte om de har sagt något om när C60n ska lanseras?
Någon som vet om CW brukar köra någon rea som gäller på hela sortimentet ibland? Annars om någon vill bli av med en Sealander C63 GMT så hojta 😄
Ja, de har ibland rea på hela sortimentet men det brukar även finnas rabattkoder för £100/€100. Tyvärr tror jag inte att det finns någon aktiv kod just nu men det dyker nog snart upp då de är rätt generösa med koderna. 🙂

Tillbaka
Topp