• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Om det var någon som undrade hur supercompressorn ser ut i vintermörker och jordens sämsta ljus, så kan jag bjussa på svaret :D

IMG_20211210_072739__01.jpg

Ska börja vända på steken oftare och ha typiska sommartavlor på vintern, det livar ju upp? Den flög fint till jultröjan på julfesten iaf ;)

IMG_20211210_072436__01.jpg

En Sandhurst landade just i klocklådan!
Riktigt bra modell med väldigt lagom 38mm storlek och kul koppling till gamla w10 uren. Dock egentligen bara tavlan som är lik. Detta är min tredje CW och som vanligt är kvalitén riktigt bra. Bättre än någonsin faktiskt. Det enda man kan anmärka på är tim- och minutvisarnas finish som inte är riktigt perfekt. Dock är det helt OK (lupp nivå) och allt övrigt är top notch. Riktigt bra klocka och rent av billigt för en kronometercertad klocka med så hög kvalité rakt över.
IMG_20211202_124708.jpg
IMG_20211201_174852.jpg
IMG_20211202_124806.jpg
Både den och din O&O har varit på min radar. Får man be om en liten jämförelse?

Både den och din O&O har varit på min radar. Får man be om en liten jämförelse?
Absolut! Båda är i mitt tycke bland det bästa jag haft i field watch väg. Har haft Sinn 556a i och a, Hamilton khaki flera olika, Tudor Ranger, samt dessa två som jag tycker är klart bäst total sett. Båda är väldigt jämförbara i kvalité. OandO är något bättre på tavla index visare men lite sämre lås på länken (i nivå med Sinns H lås) o något sämre lume. OandO ger ett större intryck på armen med större tavla men sitter väldigt bra och känns väldigt bra i proportionerna. Den är ju också helt igenom borstad så lite tooligare i känslan kanske. Sandwich tavlan är riktig cool och väldigt välgjord. Urverk är ju bra i båda. För nypris är CW mest prisvärd. Som beg är dom nog väldigt likvärdiga. Jag tycker båda är riktigt bra men har bara plats för en och valde CW på tydligare militär påbrå även om den egentligen känns mindre fältmässig.

Absolut! Båda är i mitt tycke bland det bästa jag haft i field watch väg. Har haft Sinn 556a i och a, Hamilton khaki flera olika, Tudor Ranger, samt dessa två som jag tycker är klart bäst total sett. Båda är väldigt jämförbara i kvalité. OandO är något bättre på tavla index visare men lite sämre lås på länken (i nivå med Sinns H lås) o något sämre lume. OandO ger ett större intryck på armen med större tavla men sitter väldigt bra och känns väldigt bra i proportionerna. Den är ju också helt igenom borstad så lite tooligare i känslan kanske. Sandwich tavlan är riktig cool och väldigt välgjord. Urverk är ju bra i båda. För nypris är CW mest prisvärd. Som beg är dom nog väldigt likvärdiga. Jag tycker båda är riktigt bra men har bara plats för en och valde CW på tydligare militär påbrå även om den egentligen känns mindre fältmässig.
Jag har på alla bilder på sandhursten stört mig på de skrapiga visarna. Men det är kanske som du säger, endast något man stör sig på om man sitter o glor med lupp🤣

Jag har på alla bilder på sandhursten stört mig på de skrapiga visarna. Men det är kanske som du säger, endast något man stör sig på om man sitter o glor med lupp🤣
Nja det syns i vissa lägen även utan lupp och känns sjukt onödigt då i princip allt annat är ruggigt bra för pengarna. Mitt ex är rätt OK. Det kan säkert skilja och på totalen är det ändå så mycket bättre nivå än mycket annat så jag bestämde mig för att leva med det. Men som sagt varför kan man inte få till en såpass viktig grej...?

Wihoo nu är en CW på väg hem, har bara haft en tidigare så det ska bli riktigt kul att få testa på en helt annan modell😁 To be continued…
Idag kom den hem!
17692ED1-B1FB-4A54-89E3-D650F0D22B79.jpeg

Slog till på en C65 Super Compressor🙏
Första tankarna:
  • Visuellt sett är den grymt fin, älskar färgerna!
  • Bra size, upplevs rätt tunn på handleden!
  • Otroligt skönt tropic!
  • (Gör sig nog bättre till en somrig t-shirt än skjorta😜)

Den här ska med ut på varmare äventyr framöver, och få smaka på en hel del saltvatten.
Och här kommer två bilder, men ska lösa lite fler framöver när solen tittar fram igen.
7EFF6D06-AE69-49CA-AD6E-B70C08406645.jpeg
69184A7D-CCAF-4AEE-B77C-53CE6BB3D2F5.jpeg

Idag kom den hem!

Första tankarna:
  • Otroligt skönt tropic!

Den här ska med ut på varmare äventyr framöver, och få smaka på en hel del saltvatten.
Och här kommer två bilder, men ska lösa lite fler framöver när solen tittar fram igen.
Gjorde du rätt i så grym den där.

Idag kom den hem!

Första tankarna:
  • Otroligt skönt tropic!

Grattis.
Ett av årets bästa köp för min del
Superfin i blått.
Ser nästan ut som vridringen ligger på utsidan på bilderna

Tror ni denna skulle passa till min c63. Det är förvisso ingen dykare men... Vågar man satsa på orange, eller ska man köra safe på blå?

Tror ni denna skulle passa till min c63. Det är förvisso ingen dykare men... Vågar man satsa på orange, eller ska man köra safe på blå?

Även jag är nyfiken på detta 👋

Flärplöst med zuludiver. Tycker det passar riktigt bra. Ska ta en solljus-bild imorrn.
20220103_140808.JPG

Edit: claspen är dock löjligt tight. Jag kan bokstavligen inte öppna den med mina naglar, utan har behövt bända upp den med en nyckel...

20220103_141441.JPG
Snyggt. Ett tips gällande spännet, testa att lyfta i baksidan på spännet ist. Det brukar fungera när de är tighta.

Tillbaka
Topp