Det mäter 12,5 cm på långa delen och 8 cm på korta delen(exklusive spänne).@Islay har du lust att mäta längden på bandet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det mäter 12,5 cm på långa delen och 8 cm på korta delen(exklusive spänne).@Islay har du lust att mäta längden på bandet?
Tack för att du mätte upp.Det mäter 12,5 cm på långa delen och 8 cm på korta delen(exklusive spänne).
12.5? 11 fick jag det till. Jag får kontrollera igen när jag kommer hemDet mäter 12,5 cm på långa delen och 8 cm på korta delen(exklusive spänne).
Fick 12,5 om man mäter till yttersta spetsen på själva rundningen. Annars är det 11 cm rakdel innan rundningen tar vid så beror lite på hur man ska mäta.12.5? 11 fick jag det till. Jag får kontrollera igen när jag kommer hem
Absolut ingen fara, tack för att du tog dig tid och mätte. Har avvaktat med köp då jag misstänkte att bandet kunde vara lite för långt :/@rambo_amadeus jag pudlar! Ber tusen gånger om ursäkt. 112,5 är den! Det är jag som inte kan använda mitt mätinstrument korrekt. @Islay har rätt!
Det ser ungefär ut som ett Barton Elite så det går ganska enkelt att byta ut mot ett likvärdigt alternativ.Absolut ingen fara, tack för att du tog dig tid och mätte. Har avvaktat med köp då jag misstänkte att bandet kunde vara lite för långt :/
Absolut ingen fara, tack för att du tog dig tid och mätte. Har avvaktat med köp då jag misstänkte att bandet kunde vara lite för långt :/
Är det verkligen mått mellan hålen då? Jag tänker att de kanske bara är otydliga och syftar på lång vs kort?Här är längderna för Barton Elite standard längd (finns även long). Pratar vi 20mm bandbredd så är måttet för Barton 75+120 mot det uppmätta bandet 80+112,5. I så fall är Barton totalt längre eller missförstår jag?
Det mindre måttet borde rimligtvis vara för den kortare varianten? Dvs. 75+100mm för korta och 75+120mm för den längre.
Borde vara 75+12 Barton kontra 80+12,5 CW så betydligt kortare totalt på Barton!Här är längderna för Barton Elite standard längd (finns även long). Pratar vi 20mm bandbredd så är måttet för Barton 75+120 mot det uppmätta bandet 80+112,5. I så fall är Barton totalt längre eller missförstår jag?
Ok jag ger mig men läs denna som Barton själva skriver.Borde vara 75+10 Barton kontra 80+12,5 CW så betydligt kortare totalt på Barton!
Sorry! Skrev fel och editerade. (10 ska vara 12 som du skriver.) Men menar att oavsett så är ju Barton bandet kortare totalt.Ok jag ger mig men läs denna som Barton själva skriver.
Fitting Your Watch Band
BARTON Size Guide | Apple Watch Band Sizes FAQ There's a very good chance that BARTON’s band options will fit your watch perfectly. Most watches have a standard lug that is designed to accommodate any watch band of the proper width. Our watch bands fit thousands of traditional and smart watches...www.bartonwatchbands.com
Ber om ursäkt att jag missa skriva edit, ställde det till det en delOch nu går man in i efterhand och ändrar sina felaktiga påståenden utan att skriva edit.
Tror en rad missförstånd ligger bakom att vi räknar om varandra. CW mått är enl. senaste uppmätningen 80+112,5
Barton: 75+120=195mm ------ CW: 80+112,5=192,5mm.
CW är då lite kortare om de som mätt CW mätt och skrivit rätt. Och jag förstått rätt .
Men nu tar jag kväll från detta det löser sig .
Klubbat och klart .Ber om ursäkt att jag missa skriva edit, ställde det till det en del
Blev rörigt detta men:
CW: 80+125=205
Barton: 75+120=195
Är det mm eller inch?Ber om ursäkt att jag missa skriva edit, ställde det till det en del
Blev rörigt detta men:
CW: 80+125=205
Barton: 75+120=195
Tror jag tar en whiskey och funderar ett par varv tillÄr det mm eller inch?
Ska det vara rörigt kan det lika gärna vara rörigt på riktigtDet här är inte sant. Även jag läste på fel rad, elite silikon ska det väl vara. Finns extra long också. Förlåt!!! Hoppas du tagit dig en whiskey @Islay.
70+105 = ytterligare ännu kortare än CW. God natt!
Jag tänkte bara att de hade snarlikt utseende om det var utseendet som var det viktiga och hybridbandet nu var för långt. Jag vet inte om det finns så många andra alternativ som är kortare?Haha! Tror att det kan vara jag som ställde till det igen skrev fel igen först. 112,5 istället för 12,5. Sorry!
Hursomhelst, varför jämför vi med Barton Elite? Är inte det gummi rakt igenom? Det schyssta med CWs hybrid är ju att det är ett hybrid band med "canvas webbing" ovanpå gummi...?
Aha! Då är jag med.Jag tänkte bara att de hade snarlikt utseende om det var utseendet som var det viktiga och hybridbandet nu var för långt. Jag vet inte om det finns så många andra alternativ som är kortare?
Behåll, du kommer ångra digHeads up!
Jag är rätt säker på att jag köpte i pund för typ två tre månader sedan.
GBP eller EUR är väl det som är aktuellt för oss. Priserna är generellt lägre i GBP men jag vet inte om man fortfarande kan välja det när klockorna skickas till Sverige? Sist jag försökte ändrade den bara tillbaka till euro hela tiden.
Christopher Ward är momsregistrerade i Sverige så det tillkommer ingen ytterligare tull/moms utan det du ser i kassan är det du betalar (förutom USD där momsen inte debiteras i samband med köp).
Köpte i pund idag, blev ca 500 kr billigare jämfört med euro.Jag är rätt säker på att jag köpte i pund för typ två tre månader sedan.