• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

På tal om Bartons Elite kan det se ut så här på en vit C63 👍
20220130_172800.jpg

Absolut ingen fara, tack för att du tog dig tid och mätte. Har avvaktat med köp då jag misstänkte att bandet kunde vara lite för långt :/

Här är längderna för Barton Elite standard längd (finns även long). Pratar vi 20mm bandbredd så är måttet för Barton 75+120 mot det uppmätta bandet 80+112,5. I så fall är Barton totalt längre eller missförstår jag?

1643560794914.png

Här är längderna för Barton Elite standard längd (finns även long). Pratar vi 20mm bandbredd så är måttet för Barton 75+120 mot det uppmätta bandet 80+112,5. I så fall är Barton totalt längre eller missförstår jag?

1643560794914.png
Är det verkligen mått mellan hålen då? Jag tänker att de kanske bara är otydliga och syftar på lång vs kort?

Jag har i alla fall den korta på min tuna och det är på gränsen till för kort med mina 16.5-17cm.

1643560794914.png
Borde vara 75+12 Barton kontra 80+12,5 CW så betydligt kortare totalt på Barton!

Borde vara 75+10 Barton kontra 80+12,5 CW så betydligt kortare totalt på Barton!
Ok jag ger mig men läs denna som Barton själva skriver.

1643562113535.png

1643562170064.png

Ok jag ger mig men läs denna som Barton själva skriver.

1643562113535.png

1643562170064.png
Sorry! Skrev fel och editerade. (10 ska vara 12 som du skriver.) Men menar att oavsett så är ju Barton bandet kortare totalt.

Och nu går man in i efterhand och ändrar sina felaktiga påståenden utan att skriva edit.

Tror en rad missförstånd ligger bakom att vi räknar om varandra. CW mått är enl. senaste uppmätningen 80+112,5

Barton: 75+120=195mm ------ CW: 80+112,5=192,5mm.

CW är då lite kortare om de som mätt CW mätt och skrivit rätt. Och jag förstått rätt 🙄.

Men nu tar jag kväll från detta det löser sig :).
Ber om ursäkt att jag missa skriva edit, ställde det till det en del😔
Blev rörigt detta men:
CW: 80+125=205
Barton: 75+120=195

Haha! Tror att det kan vara jag som ställde till det igen 😂 skrev fel igen först. 112,5 istället för 12,5. Sorry!

Hursomhelst, varför jämför vi med Barton Elite? Är inte det gummi rakt igenom? Det schyssta med CWs hybrid är ju att det är ett hybrid band med "canvas webbing" ovanpå gummi...?

Det här är inte sant. Även jag läste på fel rad, elite silikon ska det väl vara:banghead::banghead::banghead:. Finns extra long också. Förlåt!!! Hoppas du tagit dig en whiskey @Islay.
70+105 = ytterligare ännu kortare än CW. God natt!
1643565431584.png

Haha! Tror att det kan vara jag som ställde till det igen 😂 skrev fel igen först. 112,5 istället för 12,5. Sorry!

Hursomhelst, varför jämför vi med Barton Elite? Är inte det gummi rakt igenom? Det schyssta med CWs hybrid är ju att det är ett hybrid band med "canvas webbing" ovanpå gummi...?
Jag tänkte bara att de hade snarlikt utseende om det var utseendet som var det viktiga och hybridbandet nu var för långt. 🙂 Jag vet inte om det finns så många andra alternativ som är kortare?

Jag tänkte bara att de hade snarlikt utseende om det var utseendet som var det viktiga och hybridbandet nu var för långt. 🙂 Jag vet inte om det finns så många andra alternativ som är kortare?
Aha! Då är jag med.

Jag har tunna handleder 16.2-5ish jag ogillar verkligen långa band men när det kommer till hybridbandet är inte min upplevelse att det är så långt. Kanske för att det är så följsamt och skönt. Det funkar bra på min handled om den infon kan vägleda någon.

Screenshot_20220127-133131_Facebook.jpg

GBP eller EUR är väl det som är aktuellt för oss. Priserna är generellt lägre i GBP men jag vet inte om man fortfarande kan välja det när klockorna skickas till Sverige? Sist jag försökte ändrade den bara tillbaka till euro hela tiden. 🤷‍♂️

Christopher Ward är momsregistrerade i Sverige så det tillkommer ingen ytterligare tull/moms utan det du ser i kassan är det du betalar (förutom USD där momsen inte debiteras i samband med köp). 🙂
Jag är rätt säker på att jag köpte i pund för typ två tre månader sedan.

Tillbaka
Topp