• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Lägger in ett gäng snabba bilder här både från inomhus samt utomhus i skugga och solsken.
Första intrycket är mycket bra :)
241D42CD-8FAB-4810-B956-FA059910D0C9.jpeg
CCC73523-A19D-48ED-A47B-60B0CEEB852F.jpeg
35E74094-227A-4262-B837-1A96E4DFD16C.jpeg
5A2E5FE4-1432-4A28-AD2C-FD13C603E15A.jpeg
ACCC6205-C8C1-4D0C-BEDD-DB016485E5E6.jpeg
87742343-08DA-49D2-9CED-352E14FD2A96.jpeg
EE2F5F7B-8623-44DE-B8E3-BD6CAE2FBA50.jpeg
Riktigt bra!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
So far so good :)
Det enda jag har att anmärka på är att det kunde varit smidigare med länkskruvarna utifrån en annars genomtänkt klocka.
Lite onödigt meckigt med skruvar åt två håll men det känns som en struntsak när länken väl är kortad.
1660064413558.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Efter 3 dagar med denna så är intrycken mycket bra.
Det enda jag skulle vilja förändra är att skippa glasbaksidan då jag föredrar closed casebacks rent generellt mot huden.
On the fly justeringen funkar super nu i värmen och kommer till sin fulla rätt.
Storleken och komforten är perfekt för min preferens.
Tack vare den medföljande halvlänken så hittade jag även rätt i storleken på länken.
Tavlan poppar titt som tätt i olika miljöer och boetten reflekterar ljuset på ett superbt sätt.
För mig så får den 9/10 getingar med avdrag just pga glasbaksidan men i övrigt så är det en grym dinka som jag varmt kan rekommendera.
1660222969927.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
En medlem i CW-gruppen som recenserar en del av deras klockor på Youtube och bl.a. intervjuat Mike France kommenterade ett inlägg och påstod att nygamla C60n skulle lanseras 25/8 kl. 11 svensk tid eftersom det var tidsfristen för NDA och videon skulle publiceras då. Inga enorma skillnader men helt klart små förbättringar bortsett från spännet. 🙂
 
  • Like
Reactions: L.D

HSK

Patek
2-Faktor
Det var onödigt krångligt med att behöva skruva från båda sidorna när jag kortade länken på min Aquitaine. Å andra sidan behöver man ju inte göra det särskilt ofta. Kanske det minskar risken för att skruven skruvas ur? På plussidan är att det finns två halvlänkar som tillsammans med den smidiga mikrojusteringen gör det omöjligt att inte hitta rätt passform!:)

Fick en känsla av att spännet blivit större jämfört med min C65 Trident GMT. Den såldes dock för ett antal månader sen så kunde inte göra en direkt jämförelse.
Nu har jag ganska stora handleder, så det är inget jag upplever som ett problem direkt (se bild). Tror dock inte att mikrojusteringen fått ett större spann. Däremot vill jag minnas att mikrojusteringen på min förra var steglös, vilket det inte är på den nya. Minns jag rätt?
20220807_183338-.jpg
Ja, spännet har tyvärr blivit större. Jag kan inte svära på det men jag har också för mig att de tidigare länkarna haft steglös mikrojustering.
 

L.D

Omega
En medlem i CW-gruppen som recenserar en del av deras klockor på Youtube och bl.a. intervjuat Mike France kommenterade ett inlägg och påstod att nygamla C60n skulle lanseras 25/8 kl. 11 svensk tid eftersom det var tidsfristen för NDA och videon skulle publiceras då. Inga enorma skillnader men helt klart små förbättringar bortsett från spännet. 🙂
Kul!

Vi pratar C60 trident pro 600 va?

Sett fram emot denna. Det blir ett sannolikt köp för mig. Svart eller blå. Blir intressant vad de väljer för blåton. Tycker att nuvarande gen är lite konstig. Som att det är pyttelite rött i färgen så den får en väldigt lätt lila ton. Koboltblå typ.

Någon annan som uppfattar detta?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kul!

Vi pratar C60 trident pro 600 va?

Sett fram emot denna. Det blir ett sannolikt köp för mig. Svart eller blå. Blir intressant vad de väljer för blåton. Tycker att nuvarande gen är lite konstig. Som att det är pyttelite rött i färgen så den får en väldigt lätt lila ton. Koboltblå typ.

Någon annan som uppfattar detta?
Ja precis, de kapar någon millimeter på L2L och höjden och så lägger de på det på spännet istället. 🙈 Det är ingen ny version utan bara en mindre uppdatering av den befintliga serien så tavelfärger osv. är med största sannolikhet identiska. Kanske även i 36/39mm?

Jag gillar inte heller deras blåa nyans men har aldrig upplevt det du beskriver, däremot tycker jag att den är alldeles för ljus för min smak då den nästan blir ljusblå i dagsljus.
 

Owaysis

Cartier
  • 36mm
  • Troligtvis lika bra länk som övriga C63
  • 20mm bandbredd!
  • Verktygslös mikrojustering i länklåset
  • lightcatcher-boetten
  • inga delar är någon större design-ripoff
  • kostar inte skjortan



Måste prova! Kan vara den perfekta klockan.
Oerhört spännande!!
Klockintresset har dalat mycket på sistone och jag letar efter en GADA-klocka som bara funkar i alla lägen.
Den perfekta klockan hade varit en Explorer i 36mm men jag vill inte lägga de pengarna på en klocka, homage är uteslutet och då känns ju den här rätt klockren då den ändå har en egen identitet.

Går det att testa Ch Wards klockor i någon butik i Sverige?
 

Crispie

Rolex
Oerhört spännande!!
Klockintresset har dalat mycket på sistone och jag letar efter en GADA-klocka som bara funkar i alla lägen.
Den perfekta klockan hade varit en Explorer i 36mm men jag vill inte lägga de pengarna på en klocka, homage är uteslutet och då känns ju den här rätt klockren då den ändå har en egen identitet.

Går det att testa Ch Wards klockor i någon butik i Sverige?
Tyvärr inte, men deras 60 | 60 garanti innebär att du kan beställa hem en och klämma och känna och skicka tillbaka om du inte är nöjd. Var dock försiktig så att inga märken uppkommer då det såklart blir avdrag på den återbetalda summan i så fall.

Tror dock inte att du kommer bli besviken.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tyvärr inte, men deras 60 | 60 garanti innebär att du kan beställa hem en och klämma och känna och skicka tillbaka om du inte är nöjd. Var dock försiktig så att inga märken uppkommer då det såklart blir avdrag på den återbetalda summan i så fall.

Tror dock inte att du kommer bli besviken.
Men tullavgiften kommer man väl inte ifrån ändå även om dom har den garantin ?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Men tullavgiften kommer man väl inte ifrån ändå även om dom har den garantin ?
De är momsregistrerade i Sverige så det du betalar i kassan är totalbeloppet och inga övriga avgifter tillkommer. Tänk på att handla i GBP då priserna generellt sett är lägre och det bör dessutom komma en ny rabattkod för £100 i samband med nästa nummer av deras medlemstidning Loupe som släpps inom kort. 🙂
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
De är momsregistrerade i Sverige så det du betalar i kassan är totalbeloppet och inga övriga avgifter tillkommer. Tänk på att handla i GBP då priserna generellt sett är lägre och det bör dessutom komma en ny rabattkod för £100 i samband med nästa nummer av deras medlemstidning Loupe som släpps inom kort. 🙂
Det är ju lysande :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Returfrakten är dessutom gratis (eller var i alla fall det sist jag kollade). Be bara om en retursedel så kan du lämna in det hos närmaste DHL-ombud eller boka upphämtning och få det upplockat.

Alla transaktioner sker dock i GBP så även om man får tillbaka samma belopp så kan det ibland vara högre eller lägre än det man betalat i SEK.
 

JoakimFOH

Breitling
Oerhört spännande!!
Klockintresset har dalat mycket på sistone och jag letar efter en GADA-klocka som bara funkar i alla lägen.
Den perfekta klockan hade varit en Explorer i 36mm men jag vill inte lägga de pengarna på en klocka, homage är uteslutet och då känns ju den här rätt klockren då den ändå har en egen identitet.

Går det att testa Ch Wards klockor i någon butik i Sverige?
Som jag förstått det, dock som väldigt ny i klock-världen, så går det inte att prova i Sverige, men man kan beställa från deras hemsida och man har 60 dagars öppet köp.
 

JoakimFOH

Breitling
Kul!

Vi pratar C60 trident pro 600 va?

Sett fram emot denna. Det blir ett sannolikt köp för mig. Svart eller blå. Blir intressant vad de väljer för blåton. Tycker att nuvarande gen är lite konstig. Som att det är pyttelite rött i färgen så den får en väldigt lätt lila ton. Koboltblå typ.

Någon annan som uppfattar detta?
Är så nära på att beställa en C60 men måste väl vänta tills de släpper en ny... blir den nya inte till belåtenhet så får jag fortsätta att jaga en gammal istället... Det verkar dock inte gödsla med begangnade CW i Sverige tyvärr....
 

JoakimFOH

Breitling
Det vankas tydligen nya C60 från CW nästa vecka... sitter någon på en sådan här och vill sälja den för att införskaffa nytt så hojta till! Jag är mäkta intresserad!! :)
 

Bilagor

  • maxresdefault.jpeg
    maxresdefault.jpeg
    112.2 KB · Visningar: 6

L.D

Omega
Det vankas tydligen nya C60 från CW nästa vecka... sitter någon på en sådan här och vill sälja den för att införskaffa nytt så hojta till! Jag är mäkta intresserad!! :)
Jag skulle säga det är rätt troligt att CW kommer rea ut gamla modellen på sin hemsida när nya har kommit. Har sett flera gånger att utgående modeller sätts ned 30%
 
Topp