Riktigt bra!Lägger in ett gäng snabba bilder här både från inomhus samt utomhus i skugga och solsken.
Första intrycket är mycket bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra!Lägger in ett gäng snabba bilder här både från inomhus samt utomhus i skugga och solsken.
Ser grym ut. Ser fram emot att höra ditt intryck.Lägger in ett gäng snabba bilder här både från inomhus samt utomhus i skugga och solsken.
Cosmo gul var helt klart ett bra val. Hade valt den också av färgerna som erbjöds. Riktigt snyggt.En färg som piggar upp på morgonpromenixen
Fantastiskt fin klocka det där!! Fick tips Idag om CH Ward... Är så extremt sugen på C60 Trident, svart eller vit...
Ja, spännet har tyvärr blivit större. Jag kan inte svära på det men jag har också för mig att de tidigare länkarna haft steglös mikrojustering.Det var onödigt krångligt med att behöva skruva från båda sidorna när jag kortade länken på min Aquitaine. Å andra sidan behöver man ju inte göra det särskilt ofta. Kanske det minskar risken för att skruven skruvas ur? På plussidan är att det finns två halvlänkar som tillsammans med den smidiga mikrojusteringen gör det omöjligt att inte hitta rätt passform!
Fick en känsla av att spännet blivit större jämfört med min C65 Trident GMT. Den såldes dock för ett antal månader sen så kunde inte göra en direkt jämförelse.
Nu har jag ganska stora handleder, så det är inget jag upplever som ett problem direkt (se bild). Tror dock inte att mikrojusteringen fått ett större spann. Däremot vill jag minnas att mikrojusteringen på min förra var steglös, vilket det inte är på den nya. Minns jag rätt?
Kul!En medlem i CW-gruppen som recenserar en del av deras klockor på Youtube och bl.a. intervjuat Mike France kommenterade ett inlägg och påstod att nygamla C60n skulle lanseras 25/8 kl. 11 svensk tid eftersom det var tidsfristen för NDA och videon skulle publiceras då. Inga enorma skillnader men helt klart små förbättringar bortsett från spännet.
Ja precis, de kapar någon millimeter på L2L och höjden och så lägger de på det på spännet istället. Det är ingen ny version utan bara en mindre uppdatering av den befintliga serien så tavelfärger osv. är med största sannolikhet identiska. Kanske även i 36/39mm?Kul!
Vi pratar C60 trident pro 600 va?
Sett fram emot denna. Det blir ett sannolikt köp för mig. Svart eller blå. Blir intressant vad de väljer för blåton. Tycker att nuvarande gen är lite konstig. Som att det är pyttelite rött i färgen så den får en väldigt lätt lila ton. Koboltblå typ.
Någon annan som uppfattar detta?
Oerhört spännande!!
- 36mm
- Troligtvis lika bra länk som övriga C63
- 20mm bandbredd!
- Verktygslös mikrojustering i länklåset
- lightcatcher-boetten
- inga delar är någon större design-ripoff
- kostar inte skjortan
Måste prova! Kan vara den perfekta klockan.
Tyvärr inte, men deras 60 | 60 garanti innebär att du kan beställa hem en och klämma och känna och skicka tillbaka om du inte är nöjd. Var dock försiktig så att inga märken uppkommer då det såklart blir avdrag på den återbetalda summan i så fall.Oerhört spännande!!
Klockintresset har dalat mycket på sistone och jag letar efter en GADA-klocka som bara funkar i alla lägen.
Den perfekta klockan hade varit en Explorer i 36mm men jag vill inte lägga de pengarna på en klocka, homage är uteslutet och då känns ju den här rätt klockren då den ändå har en egen identitet.
Går det att testa Ch Wards klockor i någon butik i Sverige?
Men tullavgiften kommer man väl inte ifrån ändå även om dom har den garantin ?Tyvärr inte, men deras 60 | 60 garanti innebär att du kan beställa hem en och klämma och känna och skicka tillbaka om du inte är nöjd. Var dock försiktig så att inga märken uppkommer då det såklart blir avdrag på den återbetalda summan i så fall.
Tror dock inte att du kommer bli besviken.
De är momsregistrerade i Sverige så det du betalar i kassan är totalbeloppet och inga övriga avgifter tillkommer. Tänk på att handla i GBP då priserna generellt sett är lägre och det bör dessutom komma en ny rabattkod för £100 i samband med nästa nummer av deras medlemstidning Loupe som släpps inom kort.Men tullavgiften kommer man väl inte ifrån ändå även om dom har den garantin ?
Det är ju lysandeDe är momsregistrerade i Sverige så det du betalar i kassan är totalbeloppet och inga övriga avgifter tillkommer. Tänk på att handla i GBP då priserna generellt sett är lägre och det bör dessutom komma en ny rabattkod för £100 i samband med nästa nummer av deras medlemstidning Loupe som släpps inom kort.
Som jag förstått det, dock som väldigt ny i klock-världen, så går det inte att prova i Sverige, men man kan beställa från deras hemsida och man har 60 dagars öppet köp.Oerhört spännande!!
Klockintresset har dalat mycket på sistone och jag letar efter en GADA-klocka som bara funkar i alla lägen.
Den perfekta klockan hade varit en Explorer i 36mm men jag vill inte lägga de pengarna på en klocka, homage är uteslutet och då känns ju den här rätt klockren då den ändå har en egen identitet.
Går det att testa Ch Wards klockor i någon butik i Sverige?
Är så nära på att beställa en C60 men måste väl vänta tills de släpper en ny... blir den nya inte till belåtenhet så får jag fortsätta att jaga en gammal istället... Det verkar dock inte gödsla med begangnade CW i Sverige tyvärr....Kul!
Vi pratar C60 trident pro 600 va?
Sett fram emot denna. Det blir ett sannolikt köp för mig. Svart eller blå. Blir intressant vad de väljer för blåton. Tycker att nuvarande gen är lite konstig. Som att det är pyttelite rött i färgen så den får en väldigt lätt lila ton. Koboltblå typ.
Någon annan som uppfattar detta?
Jag skulle säga det är rätt troligt att CW kommer rea ut gamla modellen på sin hemsida när nya har kommit. Har sett flera gånger att utgående modeller sätts ned 30%Det vankas tydligen nya C60 från CW nästa vecka... sitter någon på en sådan här och vill sälja den för att införskaffa nytt så hojta till! Jag är mäkta intresserad!!