• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Dom är väldigt sega på att svara på mail just nu. Nån som har tips på hur man ska tänka kring omkretsen på handleden om man beställer att dom kortar ner bandet? Ska man ta lite tajtare för att kunna släppa lite med hjälp av micro adjustment? Eller kan klockan levereras med micron i olika lägen och inte nödvändigtvis hela vägen in?

Min handled är strax över 17cm. Är väldigt sugen på nya Trident C60 300 40mm.

Ursäkta min OCD😂
Justerade nya länken själv igårkväll

Du behöver 2 spårmejslar som är max 1.5 mm breda, gärna något smalare. Inga konstigheter att fixa själv!

Om du beställer länken oavkortad riskerar du inte att CW lägger rabarber på vissa överblivna länkbitar och du har således fler att erbjuda en köpare vid ev framtida försäljning klockan.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Justerade nya länken själv igårkväll

Du behöver 2 spårmejslar som är max 1.5 mm breda, gärna något smalare. Inga konstigheter att fixa själv!

Om du beställer länken oavkortad riskerar du inte att CW lägger rabarber på vissa överblivna länkbitar och du har således fler att erbjuda en köpare vid ev framtida försäljning klockan.

Även om man hört att sådant kan hända hos snikna svenska ÅF för t.ex. rolex så tror jag absolut att CW skickar med överblivna länkbitar.

Men som @Smeden säger, lätt att fixa själv.
 

D..S..

Panerai
Ni som har nya sealander. Vad tycker ni om glaset/antireflexbehandlingen? Föregående modell hade en hel del problem med att glaset känndes kladdigt...?
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Även om man hört att sådant kan hända hos snikna svenska ÅF för t.ex. rolex så tror jag absolut att CW skickar med överblivna länkbitar.

Men som @Smeden säger, lätt att fixa själv.
Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!
Ni som har nya sealander. Vad tycker ni om glaset/antireflexbehandlingen? Föregående modell hade en hel del problem med att glaset känndes kladdigt...?
Okej, tänker begränsa mitt KSande till denna tråd och frågor som jag faktiskt kan svara på ;) Min nya C63 GMT har lika kladdigt glas som den förra. En riktig fläckmagnet, skit/fingeravtryck syns med en gång och syns väl. Enda nackdelen som jag kan finna med klockan hitills. Ett av de värre glasen av alla klockor jag provat hittills, billiga som dyra.
 

Crispie

Rolex
Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!

Okej, tänker begränsa mitt KSande till denna tråd och frågor som jag faktiskt kan svara på ;) Min nya C63 GMT har lika kladdigt glas som den förra. En riktig fläckmagnet, skit/fingeravtryck syns med en gång och syns väl. Enda nackdelen som jag kan finna med klockan hitills. Ett av de värre glasen av alla klockor jag provat hittills, billiga som dyra.
Jag håller med. Det är faktiskt uppseendeväckande dåligt. Kan inte minnas att min C60 hade så dåligt glas. Tycker dock att med vit tavla märks inte kladdet av lika mycket som med svart tavla.
 

D..S..

Panerai
Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!

Okej, tänker begränsa mitt KSande till denna tråd och frågor som jag faktiskt kan svara på ;) Min nya C63 GMT har lika kladdigt glas som den förra. En riktig fläckmagnet, skit/fingeravtryck syns med en gång och syns väl. Enda nackdelen som jag kan finna med klockan hitills. Ett av de värre glasen av alla klockor jag provat hittills, billiga som dyra.
Ok. Jag har aldrig putsat en klocka lika mycket som min c63.
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!

Okej, tänker begränsa mitt KSande till denna tråd och frågor som jag faktiskt kan svara på ;) Min nya C63 GMT har lika kladdigt glas som den förra. En riktig fläckmagnet, skit/fingeravtryck syns med en gång och syns väl. Enda nackdelen som jag kan finna med klockan hitills. Ett av de värre glasen av alla klockor jag provat hittills, billiga som dyra.
Upplever lite samma sak på mina CW ochså. Funderar på att testa med en omgång Prime(panelwipe) för att se om "fetthinnan" försvinner lite.
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Ja, riktig AR-behandling kanske är svårt att få bort utan någon form av polering vid närmare eftertanke och känns ju lite överkurs. Är mest intresserad om man kan få bort lite av den feta ytan. Ska testa lite.
 

Tybring

Omega
2-Faktor
Jag är ute efter en svart C63 i 36mm om någon har en de vill bli av med!
Helst med stållänken!
Hojta om intresse finns 😊
 

Crispie

Rolex
Spellelonkat lite idag med dottern. Självklart med spellelonk-klockan på.
20221029_135052.jpg
 

Crispie

Rolex
Spontan fråga. Ni som har skaffat 'uppdaterade' C63an med skruvade länken. Har den det uppdaterade spännet också? Dvs 16mm istället för 18 samt fler lägen i snabbjusteringen.
 
Läst lite i tråden att det brukar komma ut en del rabattkoder till CW. Finns det någon aktuell kod för tillfället?
Sugen att plocka hem en Grön C63 Sealander 39mm.
Kanske är någon i forumet som ska sälja en annars?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Läst lite i tråden att det brukar komma ut en del rabattkoder till CW. Finns det någon aktuell kod för tillfället?
Sugen att plocka hem en Grön C63 Sealander 39mm.
Kanske är någon i forumet som ska sälja en annars?
Stämmer, brukar komma ut 100 gbp (billigast att handla i gbp) rabattkod med jämna mellanrum. Enklast är att söka på ”rabattkod” i tråden. Finns många inlägg om detta. Just nu tror jag att senaste koden gått ut men borde komma en ny snart
 
Topp