Det är naturligtvis sant. Tänkte mest att det skulle vara smidigt.
Jag tycker att det blir så sjukt olika beroende på hur man mäter... inte troligt att de får till det rätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är naturligtvis sant. Tänkte mest att det skulle vara smidigt.
Justerade nya länken själv igårkvällDom är väldigt sega på att svara på mail just nu. Nån som har tips på hur man ska tänka kring omkretsen på handleden om man beställer att dom kortar ner bandet? Ska man ta lite tajtare för att kunna släppa lite med hjälp av micro adjustment? Eller kan klockan levereras med micron i olika lägen och inte nödvändigtvis hela vägen in?
Min handled är strax över 17cm. Är väldigt sugen på nya Trident C60 300 40mm.
Ursäkta min OCD
Justerade nya länken själv igårkväll
Du behöver 2 spårmejslar som är max 1.5 mm breda, gärna något smalare. Inga konstigheter att fixa själv!
Om du beställer länken oavkortad riskerar du inte att CW lägger rabarber på vissa överblivna länkbitar och du har således fler att erbjuda en köpare vid ev framtida försäljning klockan.
Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!Även om man hört att sådant kan hända hos snikna svenska ÅF för t.ex. rolex så tror jag absolut att CW skickar med överblivna länkbitar.
Men som @Smeden säger, lätt att fixa själv.
Okej, tänker begränsa mitt KSande till denna tråd och frågor som jag faktiskt kan svara på Min nya C63 GMT har lika kladdigt glas som den förra. En riktig fläckmagnet, skit/fingeravtryck syns med en gång och syns väl. Enda nackdelen som jag kan finna med klockan hitills. Ett av de värre glasen av alla klockor jag provat hittills, billiga som dyra.Ni som har nya sealander. Vad tycker ni om glaset/antireflexbehandlingen? Föregående modell hade en hel del problem med att glaset känndes kladdigt...?
Jag håller med. Det är faktiskt uppseendeväckande dåligt. Kan inte minnas att min C60 hade så dåligt glas. Tycker dock att med vit tavla märks inte kladdet av lika mycket som med svart tavla.Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!
Okej, tänker begränsa mitt KSande till denna tråd och frågor som jag faktiskt kan svara på Min nya C63 GMT har lika kladdigt glas som den förra. En riktig fläckmagnet, skit/fingeravtryck syns med en gång och syns väl. Enda nackdelen som jag kan finna med klockan hitills. Ett av de värre glasen av alla klockor jag provat hittills, billiga som dyra.
Ok. Jag har aldrig putsat en klocka lika mycket som min c63.Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!
Okej, tänker begränsa mitt KSande till denna tråd och frågor som jag faktiskt kan svara på Min nya C63 GMT har lika kladdigt glas som den förra. En riktig fläckmagnet, skit/fingeravtryck syns med en gång och syns väl. Enda nackdelen som jag kan finna med klockan hitills. Ett av de värre glasen av alla klockor jag provat hittills, billiga som dyra.
Upplever lite samma sak på mina CW ochså. Funderar på att testa med en omgång Prime(panelwipe) för att se om "fetthinnan" försvinner lite.Tycker mig minnas att diskussionen förts här i tråden förut, och då gällde saken om CW skickade med alla bitar (i mitt fall tre) eller istället tex två bitar. Minns inte detaljerna!
Upplever lite samma sak på mina CW ochså. Funderar på att testa med en omgång Prime(panelwipe) för att se om "fetthinnan" försvinner lite.
Ja, det kan det säkert vara men verkar ha blivit för fet. Ska försöka få bort hinnan och sedan kan man AR-behandla själv om man vill.Kan det vara AR-behandling på utsidan tro?
Ja, det kan det säkert vara men verkar ha blivit för fet. Ska försöka få bort hinnan och sedan kan man AR-behandla själv om man vill.
Ja, då är det någon annan fet hinna som finns på glaset. Lite sprit löser det mestaMen tycker mej ha läst att XW bara kör AR på insidan...?
Ja, det kan det säkert vara men verkar ha blivit för fet. Ska försöka få bort hinnan och sedan kan man AR-behandla själv om man vill.
I Sinn-tråden rekommenderar man att putsa med munskölj. Något du testat?Ja, riktig AR-behandling kanske är svårt att få bort utan någon form av polering vid närmare eftertanke och känns ju lite överkurs. Är mest intresserad om man kan få bort lite av den feta ytan. Ska testa lite.
Nej, men det skulle man kunna testa till att börja med.I Sinn-tråden rekommenderar man att putsa med munskölj. Något du testat?
I Sinn-tråden rekommenderar man att putsa med munskölj. Något du testat?
Nej, men det skulle man kunna testa till att börja med.
Min har 5 snäpp i spännet.
Japp, 16.5mm vid spännet.Min som är den äldre har 4 tror jag... vilket iofs. Är mer än tillräckligt sen de la till halvlänkar. Men är din lönk smalare vid låset också? 16 istället för 18 mm?
Tack för info!Japp, 16.5mm vid spännet.
Stämmer, brukar komma ut 100 gbp (billigast att handla i gbp) rabattkod med jämna mellanrum. Enklast är att söka på ”rabattkod” i tråden. Finns många inlägg om detta. Just nu tror jag att senaste koden gått ut men borde komma en ny snartLäst lite i tråden att det brukar komma ut en del rabattkoder till CW. Finns det någon aktuell kod för tillfället?
Sugen att plocka hem en Grön C63 Sealander 39mm.
Kanske är någon i forumet som ska sälja en annars?