• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

MoHaha

Rolex
2-Faktor
1682626761976.png


Kostnadseffektivt...
Som när Pininfarina sålde samma bildesign till 2 tillverkare.
(Alfa 164 och Peugeot 405)
 

DrDre

Patek
Här är en artikel hos Fratello om Twelve.

Ang likheterna med andra klockor så stör det mig inte. Det finns ju många tillverkare som gör klockor i den "lyxstålsport"-stilen och de uppvisar alla vissa likheter. Som någon skrev i kommentarerna hos Fratello: "AP dial, PRX bracelet, GP Laureato case mixed with Zenith Defy and Aqua Terra indices!" och ovanpå dessa förlagor så lyfter andra upp Czapek Antarctique. Straum's Jan Mayen är en annan som ligger åt samma håll. Att göra en klocka där varje del är helt ny design tror jag är rätt svårt.

Det talas i artikeln om att den även ska finnas i gummi. Är det någon som sett några bilder på den varianten?

 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Här är en artikel hos Fratello om Twelve.

Ang likheterna med andra klockor så stör det mig inte. Det finns ju många tillverkare som gör klockor i den "lyxstålsport"-stilen och de uppvisar alla vissa likheter. Som någon skrev i kommentarerna hos Fratello: "AP dial, PRX bracelet, GP Laureato case mixed with Zenith Defy and Aqua Terra indices!" och ovanpå dessa förlagor så lyfter andra upp Czapek Antarctique. Straum's Jan Mayen är en annan som ligger åt samma håll. Att göra en klocka där varje del är helt ny design tror jag är rätt svårt.

Det talas i artikeln om att den även ska finnas i gummi. Är det någon som sett några bilder på den varianten?

Alla varianter finns här inklusive de med gummin. https://www.christopherward.com/the-twelve-watches
 

D..S..

Panerai
Jag har en svart dykare, ponera att jag vill ha en till. Tycker ni jag ska välja en vit eller blå c60 Trident Pro 300 😝
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det kliar rejält i köpfingret för The Twelve efter att jag testat Czapek, särskilt den ljusblåa😍 Någon här i tråden som slagit till på en?

Tycker nog den nästan är finare än Czapek på bild, gillar den 12-kantiga bezeln.
0EF9E472-D925-4F1A-ABAE-793FC248ED14.jpeg
3B46D526-AE0A-4EEC-ADF2-F4204FC66F26.jpeg

En egen jämförelsebild mot Czapek:
Grym? Ja
Värd 275k? Nja, inte för mig
E05AF6AD-D541-4137-9C9B-3550A46F37F5.jpeg
 

____gustaf

Breitling
Mycket snack om "The twelve" just nu, supercool klocka men jag är funderar på en liten field watch.
Undrar om någon äger en C65 Sandhurst series 2 och vad dom tycker om den isåfall?
 

Crispie

Rolex
Mycket snack om "The twelve" just nu, supercool klocka men jag är funderar på en liten field watch.
Undrar om någon äger en C65 Sandhurst series 2 och vad dom tycker om den isåfall?
Mycket tjusig klocka. Sett några här i tråden men minns inte exakt vilka som sitter på en. Sök lite så ska du nog hitta. Tror det finns minst två ägare här i tråden.
 

D..S..

Panerai
Ett tag såldes CWs hej vilt på forumet. Verkar vara lite stiltje nu.. någon som funderar på att avyttra någon av de nya dykarna i 38mm?😝
 
Topp