• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

J.K.N.

Omega
2-Faktor
Är väääldigt nära att klicka hem den här: https://www.christopherward.com/watches/c63-sealander-automatic/C63-36ADA3-S00K0-B1.html

Nån som kan underlätta beslutet genom lite goda ord om C Ward? 😊
Instämmer i lovsången!
Oerhört mångsidig och trevlig! Tror du kommer bli väldigt nöjd.
Nya länken diggar jag skarpt, gamla (som jag har och på bild) not so mutch. Det är största plumpen i protokollet för mig.
Kör min på sailcloth nu för tiden.
20230308_224205.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Instämmer i lovsången!
Oerhört mångsidig och trevlig! Tror du kommer bli väldigt nöjd.
Nya länken diggar jag skarpt, gamla (som jag har och på bild) not so mutch. Det är största plumpen i protokollet för mig.
Kör min på sailcloth nu för tiden.
20230308_224205.jpg
Vad är det för skillnad på nya och gamla länken?
Har läst att den nya kallas "Bader" men inte reflekterat något mer över det.
 

J.K.N.

Omega
2-Faktor
Vad är det för skillnad på nya och gamla länken?
Har läst att den nya kallas "Bader" men inte reflekterat något mer över det.
Nja jag har uppfattat det som att Bader är det som de haft länge och även det jag har.
Celest är det nya och det som jag fick fram när jag följde din länk.


Alltså det är inget fel på Bader. Tvärt om får CW mycket positiv kritik för sina armband vad jag förstår. Mest en smaksak kanske, där jag gillar jubileestilen mer. Tycker det är bekvämare också. Sen är ju spännet med on the go justering trevligt, men otroligt stort i relation till 36 mm klocka. Där är min främsta kritik. Men visst, fortfarande 1000 ggr bättre än något som Seiko någonsin lyckat mickla ihop 😆


1000014638.jpg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Nja jag har uppfattat det som att Bader är det som de haft länge och även det jag har.
Celest är det nya och det som jag fick fram när jag följde din länk.


Alltså det är inget fel på Bader. Tvärt om får CW mycket positiv kritik för sina armband vad jag förstår. Mest en smaksak kanske, där jag gillar jubileestilen mer. Tycker det är bekvämare också. Sen är ju spännet med on the go justering trevligt, men otroligt stort i relation till 36 mm klocka. Där är min främsta kritik. Men visst, fortfarande 1000 ggr bättre än något som Seiko någonsin lyckat mickla ihop 😆


1000014638.jpg
Är det samma länk till 39 som 36? Skulle kunna vara lite sugen på en begagnad Bader som passar 39 i alla fall.
 

J.K.N.

Omega
2-Faktor
Är det samma länk till 39 som 36? Skulle kunna vara lite sugen på en begagnad Bader som passar 39 i alla fall.
Säkert olika endlinks och ska du köpa nya endlinks (om det finns) är det kanske inte värt att köpa begagnat.
Om det ändå är intressant kanske jag kan övertalas att sälja 😎
 

klock-skadad

Breitling
2-Faktor
Halloj!
Någon här med erfarenhet av The Twelve 40mm? Får ett intryck av att 40mm eventuellt är lite over-sized medan 36 känns för nätt. En Arctic White 38mm no date hade ju vart drömmen!
 

Mrliee

Breitling
Ser att många skryter om kvaliteten på CW länkarna, hur står de sig mot tex ORIS Aquis? Många CW dykare är riktigt snygga och överväger att skaffa en, men aldrig haft möjligheten att få prova någon. 😄
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Halloj!
Någon här med erfarenhet av The Twelve 40mm? Får ett intryck av att 40mm eventuellt är lite over-sized medan 36 känns för nätt. En Arctic White 38mm no date hade ju vart drömmen!
Jag har en 40 (till salu på KS). Den bär mindre än PRX40 till exempel. Kramar handleden mycket bättre pga avsaknad av de platta boett/bandhorn-ovansidan.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Ser att många skryter om kvaliteten på CW länkarna, hur står de sig mot tex ORIS Aquis? Många CW dykare är riktigt snygga och överväger att skaffa en, men aldrig haft möjligheten att få prova någon. 😄
Om man bortser från
  • verktygslös mikrojustering i länklåset på många CW-länkar, vilket Aquis inte har
  • integrerad länk på Aquis som inte går att byta mot ett standardband på 20 eller 22mm
  • quickrelease på ändlänkarna på CW, så att det går att byta band utan verktyg

...så är resten smaksak i mina ögon. Har inte haft en Aquis men länken ser ut att vara lite tjockare och tyngre. Om det är bra eller dåligt är upp till betraktaren :)
 

dodds

Omega
2-Faktor
Om man bortser från
  • verktygslös mikrojustering i länklåset på många CW-länkar, vilket Aquis inte har
  • integrerad länk på Aquis som inte går att byta mot ett standardband på 20 eller 22mm
  • quickrelease på ändlänkarna på CW, så att det går att byta band utan verktyg

...så är resten smaksak i mina ögon. Har inte haft en Aquis men länken ser ut att vara lite tjockare och tyngre. Om det är bra eller dåligt är upp till betraktaren :)
Jag har båda. Skulle säga att CWn lås har uspen att den har mikrojustering, men Aquisens lås känns mer premium ändå. Luddig känsla och extremt subjektiv. Aquis har också lite mer tyngd i sig i jämförelse, men då har jag en Aquis 41.5 och en CW på 36mm så är ju viktskillnad av den anledningen också.

Med det sagt, CWns länk i prisklassen är grym och man glömmer nästan att den är där. Just mikrojusteringen är guld värd. Grymt nöjd med min lilla C63 på 36mm 🙂
 

Mrliee

Breitling
Jag har båda. Skulle säga att CWn lås har uspen att den har mikrojustering, men Aquisens lås känns mer premium ändå. Luddig känsla och extremt subjektiv. Aquis har också lite mer tyngd i sig i jämförelse, men då har jag en Aquis 41.5 och en CW på 36mm så är ju viktskillnad av den anledningen också.

Med det sagt, CWns länk i prisklassen är grym och man glömmer nästan att den är där. Just mikrojusteringen är guld värd. Grymt nöjd med min lilla C63 på 36mm 🙂

Tack båda för inputs! 👌

Jag har bara jämfört Aquis med Hydroconquest och då blev jag ganska besviken på just HQ. Svårt att sätta ord på vad men HQ var mer skramlig och Aquis mer följsam och premium.

Sällan man ser beggade CW, hoppas det dyker upp någon som man kan testa! 😃
 
Topp