• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Gillar särskilt storleken.
IMG_0339.jpeg

IMG_0343.jpeg

IMG_0344.jpeg

Senast ändrad:
Det var, baserat på "likes" och svar, svalt intresse för den nya Twelve. Själv tycker jag att det är en av sommarens roligare släpp. 38mm vilket är (imho) en perfekt storlek, micro justerad länk och lite glada färger. Nu ska jag bara vänta in senare släpp i lite mer traditionella färger (grå, mörkblå, mörkgrön etc) vilket väl lär komma lite senare framåt hösten.

Här är en länk med mer info:

Det var, baserat på "likes" och svar, svalt intresse för den nya Twelve. Själv tycker jag att det är en av sommarens roligare släpp. 38mm vilket är (imho) en perfekt storlek, micro justerad länk och lite glada färger. Nu ska jag bara vänta in senare släpp i lite mer traditionella färger (grå, mörkblå, mörkgrön etc) vilket väl lär komma lite senare framåt hösten.

Här är en länk med mer info:

Håller med 💯

En 38mm Tolva med vit tavla, snälla CW! 🙏

38mm är perfekt för tolvan men vaaarför envisas med date? 😫

Ja, det eviga dilemmat. No date är nästan alltid snyggare (särskilt på renodlade tool watches och dress watches) men samtidigt är det ju rätt praktiskt.

Jag tycker dock att man placerat det snyggt vid 6 (istf 3 som de flesta Genta designade) och även matchat färgen. Dvs samma lösning som Czapek Antarctique (som har samma designer).

IMG_0358.jpeg

Ja, det eviga dilemmat. No date är nästan alltid snyggare (särskilt på renodlade tool watches och dress watches) men samtidigt är det ju rätt praktiskt.

Jag tycker dock att man placerat det snyggt vid 6 (istf 3 som de flesta Genta designade) och även matchat färgen. Dvs samma lösning som Czapek Antarctique (som har samma designer).

IMG_0358.jpeg
Tveklöst.
Om man nu tvunget ska ha date window så har de gjort den bästa lösningen.:.

Tänkte slå till på min första CW, tolvan med vit urtavla. Kanske en dum fråga, men i och med att dem tar ut momsen i kassan, behöver jag fortfarande betala separat moms då den skickas från UK? Allt gott!

Tänkte slå till på min första CW, tolvan med vit urtavla. Kanske en dum fråga, men i och med att dem tar ut momsen i kassan, behöver jag fortfarande betala separat moms då den skickas från UK? Allt gott!

Dom är momsreggade i Sverige så det du betalar i kassan är allt. Inget extra tillkommer. 🤑

Ett till tips är att det är onödigt att köpa en CW utan rabattkod ;)

Om du inte har bråttom, skriv upp dig på nyhetsbrevet så trillar det nog in en rabattkod i mailen till slut. Brukar även gå bra att fråga om ngn har en kod här i tråden.

När vi ändå är inne på temat hur man lämpligast köper en CW. Är det ngn som vet om det blir billigare att be en engelsman köpa den hem till sig?

(Jag har efter mkt velande och tvekan mellan olika klockor nu bestämt mig för att köpa en Twelve 38mm om/när den kommer i "vanliga" färger).

När vi ändå är inne på temat hur man lämpligast köper en CW. Är det ngn som vet om det blir billigare att be en engelsman köpa den hem till sig?

(Jag har efter mkt velande och tvekan mellan olika klockor nu bestämt mig för att köpa en Twelve 38mm om/när den kommer i "vanliga" färger).
Är rätt säker på att det inte hade gjort någon skillnad.

Skulle säga att det blir dyrare då du betalar moms två ggr.

Blev riktigt sugen på nya twelve i 38mm, frågan är om man ska köpa den blå eller vänta och hoppas på att dem släpper samma storlek i lite lugnare färger ^^

Betalar man då alltså 1.095 GBP inklusive moms för den nya 38? Eller är det 1.095 + 219 i moms? Svårt att tolka tycker jag.

1721646442560.png

"Total" måste ju vara det du betalar och av det är 219£ skatt. Kommer inte ihåg exakt hur det såg ut när jag checkade ut men såhär ser det iallafall ut på papperskvittot:

20240722_131205.jpg

Ja jag missade hacket med att ändra valuta till pund... 😏

Tillbaka
Topp