• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

image.jpg
Vad tycker forumet om den nya kronografen? Då med hänsyn till att den landar på ~£1500. Är den värd det mån tro?
Är ju inte jättehet på kronografer men den ser ju CW fin ut, brukar väl vara mycket klocka för pengen även om den inte är billigast. Ser ut som det sitter en 7750 i?

Håller med. Vad tror ni händer då? Kommer de försöka bli ett "lyxmärke" och att priserna sticker iväg eller kommer de kunna hålla sig till nuvarande strategi som verkar vara kvalitet till rimligt pris?

Att bli "true luxury" (I brist på bättre uttryck) tar tid. Man är redan ungefär på Longinesnivå av priser, det blir svårt att placera sig mycket högre på skalan än så utan ett gäng år med ny teknik och ett gäng ambassadörer av rang.

Jag tror att de vinner på att ligga ungefär där de är och bara förbättra förbättra förbättra.

Att bli "true luxury" (I brist på bättre uttryck) tar tid. Man är redan ungefär på Longinesnivå av priser, det blir svårt att placera sig mycket högre på skalan än så utan ett gäng år med ny teknik och ett gäng ambassadörer av rang.

Jag tror att de vinner på att ligga ungefär där de är och bara förbättra förbättra förbättra.
Ja kanske. De har ju dock utvecklat ett eget urverk och därmed är man ju på väg till en annan nivå än longiness och liknande (om man fortsätter den linjen). Tror som du att det tar lång tid att nå riktig "true luxury" eftersom det är rätt mycket varumärkesbyggande men en nivå som börjar likna Tudor till exempel är ju inte utom räckhåll för dem inom ett antal år. Frågan är vad de vill.

Dom gör mycket rätt o klockorna är fina Men ett par grejer tycker jag dom måste ordna upp. Det svänger lite för mycket i modell floran. Modeller försvinner o kommer till i lite för hög grad om man skall bli riktigt etablerade tror jag. Ta tex vintage 38mm som plötsligt inte finns med länk? Den modellen skulle lätt kunna bli en klassiker om den fick stanna men jag ger mig sjutton på att den plötsligt är borta. Likaså C8 aviation i grundmodell finns inte längre. Istället kommer en apful special hyllning till concorde osv. Om dom ser till att "sätta" designen lite på några av grundmodellerna o inte byta logga vartannat år så tror jag på dom för dom gör som sagt mycket rätt!

Dom gör mycket rätt o klockorna är fina Men ett par grejer tycker jag dom måste ordna upp. Det svänger lite för mycket i modell floran. Modeller försvinner o kommer till i lite för hög grad om man skall bli riktigt etablerade tror jag. Ta tex vintage 38mm som plötsligt inte finns med länk? Den modellen skulle lätt kunna bli en klassiker om den fick stanna men jag ger mig sjutton på att den plötsligt är borta. Likaså C8 aviation i grundmodell finns inte längre. Istället kommer en apful special hyllning till concorde osv. Om dom ser till att "sätta" designen lite på några av grundmodellerna o inte byta logga vartannat år så tror jag på dom för dom gör som sagt mycket rätt!

Du har en poäng. Lite samma sjuka som Omega lider av

Håller helt och hållet med, tycker även designen på övriga modeller spretar åt alla håll. Kunde lätt skära med antalet modeller till häften och satsa på att utveckla dom i sig själva. Är glad att 43mm vintage finns på länk :)
_20190215_181903.JPG

Tror det är svårt att vandra så mycket uppåt i premiumsegmentet utan närvaro i fysiska butiker. Skall man lira i lyxsegmentet tycks det vara egna boutiqer som gäller (Rolex undantaget än så länge).

Tror det är svårt att vandra så mycket uppåt i premiumsegmentet utan närvaro i fysiska butiker. Skall man lira i lyxsegmentet tycks det vara egna boutiqer som gäller (Rolex undantaget än så länge).
Ja, åtminstone bör man ha en AD i varje land och gärna komma in i de butiker som säljer premium. Nån som sett/läst om deras mål och strategier? Nån intervju med en av grundarna?

Senast ändrad:
Tack, varit in där och snokat runt lite, hittar inget direkt om deras planer för företagets framtid, får leta lite mer...
Där har du säkert rätt, något om deras direkta framtidsplaner basuneras nog inte ut så tydligt/offentligt där, men lusläser man trådar där så kan man nog bilda sig en uppfattning, då vissa forummedlemmar har bra kontakt med CW. Min uppfattning är att dom verkligen vill mycket. Mycket entusisiatiska ägare, och det brukar funka i längden...

Hmmm... Pepsi-varianten är rätt lockande. Gillar att de inte kör vitage lume på den. Samtidigt är Trident MKiii på väg, och i 40mm dessutom. Tror jag avvaktar och ser hur den blir.

Tillbaka
Topp