• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Bra val, sjukt läcker. Inte diggat vita urtavlor tidigare men den vita GMTn 🤤
Jag har inte heller gillat dem förut. Problemet är att man kollat på klockor i ett vakuum. När man sedan kommer på att man ska ha dem på sig till kläder så blir det ibland svårt med färger.

En vit klocka kommer ”popa” mot alla sorters blåfärger, mot grönt, mot rött, ja än vad man har på sig.

Vit svart och silverurtavla är verkligen något jag lärt mig uppskatta. Vit C63 och en svart dykare skulle jag vara väldigt nöjd med.
 
Racinglädet på

C3590574-F9DD-473E-AC59-CDE417E7A5A6.jpeg
 
Nu är den beställd. (Edit: tyvärr är lev först 10 Juli)

C63 automatic white på camel vintage oak leather.

intressant vad gäller pengar. Jag mixtrade mig fram och testade olika betalmedel och fick följande resultat.

Beställer man via:
Paypal i Euro kostar det 6633 kr (630 € med rabattkod)
Paypal i Pund kostar det 6112 kr (495 £ med rabattkod)
Mastercard i pund kostar det 5934 kr (495 £ med rabattkod)

Tog självklart billigaste alternativet. Mastercardet kräver ändå bankid så jag tänker att man inte behöver vara så nojjig över att fylla i det på nätet.

6F0930E5-9587-4E5F-A3E5-1384A6680694.jpeg
 
Nu är den beställd. (Edit: tyvärr är lev först 10 Juli)

C63 automatic white på camel vintage oak leather.

intressant vad gäller pengar. Jag mixtrade mig fram och testade olika betalmedel och fick följande resultat.

Beställer man via:
Paypal i Euro kostar det 6633 kr (630 € med rabattkod)
Paypal i Pund kostar det 6112 kr (495 £ med rabattkod)
Mastercard i pund kostar det 5934 kr (495 £ med rabattkod)

Tog självklart billigaste alternativet. Mastercardet kräver ändå bankid så jag tänker att man inte behöver vara så nojjig över att fylla i det på nätet.

6F0930E5-9587-4E5F-A3E5-1384A6680694.jpeg
Rekommenderar annars klarnakortet där har du ingen valutaväxlingsavgift. Brukar köra paypal fast utan konvertering (på klarnakortet). Både säkert och prisvärt.
 
  • Like
Reactions: L.D
Nu är den beställd. (Edit: tyvärr är lev först 10 Juli)

C63 automatic white på camel vintage oak leather.

intressant vad gäller pengar. Jag mixtrade mig fram och testade olika betalmedel och fick följande resultat.

Beställer man via:
Paypal i Euro kostar det 6633 kr (630 € med rabattkod)
Paypal i Pund kostar det 6112 kr (495 £ med rabattkod)
Mastercard i pund kostar det 5934 kr (495 £ med rabattkod)

Tog självklart billigaste alternativet. Mastercardet kräver ändå bankid så jag tänker att man inte behöver vara så nojjig över att fylla i det på nätet.

6F0930E5-9587-4E5F-A3E5-1384A6680694.jpeg
Riktigt bra pris. Och bra köp! Grattis. Synd på länken, som är så jäkla bra. Ska du köpa till det i efterhand tänker du eller klarar du dig utan?
 
Rekommenderar annars klarnakortet där har du ingen valutaväxlingsavgift. Brukar köra paypal fast utan konvertering (på klarnakortet). Både säkert och prisvärt.
Nu är den beställd. (Edit: tyvärr är lev först 10 Juli)

C63 automatic white på camel vintage oak leather.

intressant vad gäller pengar. Jag mixtrade mig fram och testade olika betalmedel och fick följande resultat.

Beställer man via:
Paypal i Euro kostar det 6633 kr (630 € med rabattkod)
Paypal i Pund kostar det 6112 kr (495 £ med rabattkod)
Mastercard i pund kostar det 5934 kr (495 £ med rabattkod)

Tog självklart billigaste alternativet. Mastercardet kräver ändå bankid så jag tänker att man inte behöver vara så nojjig över att fylla i det på nätet.

6F0930E5-9587-4E5F-A3E5-1384A6680694.jpeg


Klarna är riktigt fula fiskar, jag tycker att man bör undvika dem.
 
På vilket sätt? Är väl ett kreditkort som vilket annat? Betalar man inom 14 dagar så är det bara att tuta och köra. Kan man inte göra det så ska man fråga sig om man verkligen ska köpa klockan.
Det är en diskussion för en annan avdelning, jag vidarebefordrade min åsikt bara och i min mening är dem inte alls som andra kreditkort. Men är man intresserad så är det bara att googla hur dem beter sig, deras affärside och grundarna till företaget. Jag personligen handlar inte om Klarna är det enda betalningsalternativet.
 
Jag kontaktade CW förra veckan om bezeln/insertet på min C7 Rapide.
Lyckades repa den för ett bra tag sen och tyckte det var dags att fixa till den nu.
Tyvärr ingen super respons.
Blev lite besviken faktiskt. Hade förväntat att det skulle finnas delar i lager.
Finns väl i och för sig det, den bara sitter fast i en boett...

"I have finally been able to look into this for you and please accept my apologies we only have cases available. The cost of these are £305. If you would like to go ahead with this repair the watch would need to come back to us as we are sadly unable to sell parts."

1622745960416.png

"
 
Jag kontaktade CW förra veckan om bezeln/insertet på min C7 Rapide.
Lyckades repa den för ett bra tag sen och tyckte det var dags att fixa till den nu.
Tyvärr ingen super respons.
Blev lite besviken faktiskt. Hade förväntat att det skulle finnas delar i lager.
Finns väl i och för sig det, den bara sitter fast i en boett...

"I have finally been able to look into this for you and please accept my apologies we only have cases available. The cost of these are £305. If you would like to go ahead with this repair the watch would need to come back to us as we are sadly unable to sell parts."

1622745960416.png

"

Blir själv lite besviken när jag får höra detta. Finns helt klart utvecklingspotential från CWs sida att erbjuda uppfräschning av sina egna klockor. 🦉
 
Det är från Watchwear.se 🐥

Alltid lite pillande när dessa med curved ends ska passa men den sitter väldigt fint 😃
Och nej, ingen speciell anpassning.
Kanske ska plocka upp ett gummi där jag också då. Metallänken var slut när jag beställde och läder är inte så trevligt sommartid alltid.

Edit: Synd bara att de böjda gummina inte har quickrelease. Såg att deras raka hade det
 
Senast ändrad:
Så grymt att du var så snabb på köpknappen där. Det gjorde du helt rätt i. Oktober är långt bort. Känns som en annan värld. :banghead:

Ja, jag försöker lära mig simma medströms, och detta var ett tydligt sådant exempel. Jag är glad att den är här 😃
Oktober är långt. Men denna på länk är en riktigt bra höst och vinterklocka med tänker jag!

Stay cool. 🧡
 
Fick precis hem ett gummiband. Jävlar vad bekvämt det var. Skall mycke till om den kombon åker av i sommar.
Men sparka mig i pungen. 😍 Så jävla grym!

Ni som rockat era C63 på länk. Har "piggarna" i ändlänksbitarna, som är till för att plocka av länken, stört er när klockan suttit på? På mig kunde min C65 ibland sitta lite olustigt och liksom hugga sig in i handledsknölen. Tycker piggarna kunde varit lite rundade istället med så vassa kanter.
 
Men sparka mig i pungen. 😍 Så jävla grym!

Ni som rockat era C63 på länk. Har "piggarna" i ändlänksbitarna, som är till för att plocka av länken, stört er när klockan suttit på? På mig kunde min C65 ibland sitta lite olustigt och liksom hugga sig in i handledsknölen. Tycker piggarna kunde varit lite rundade istället med så vassa kanter.

Jag har inte känt av dem på min C63 GMT.
 
Tillbaka
Topp