• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Så länge länken smalnar av mot låset så kanke detta kommer fungera. Fortfarande bra vattentäthet så kronan kanske inte är något problem. Hm nu kliar det i köptarmen.
Hehe, hos mig med. Men den kanske är lite för lik min C60 LE, behöver jag flera CW i den stilen?
Samt priset, nu är vi uppe och nosar på 10k. Jag försöker hitta anledningar att inte trycka på köp :)
Vad finns det för rabatter nu förresten?
 

AE41500

Panerai
Nya modellen C65 GMT
p1kDjuz.jpg

ImOo2rG.jpg

2aXygua.jpg
Nice, nästan alla rätt för mig, men varför inte våga köra ett eget race UTAN GMT, som ett alternativ i varje fall! Då hade jag köpt!
 

Mech David

Cartier
Nice, nästan alla rätt för mig, men varför inte våga köra ett eget race UTAN GMT, som ett alternativ i varje fall! Då hade jag köpt!
Håller med om det var nästan alla rätt. CW loggan och symbolen kl 12 ska byta plats med varandra och de skulle finnas inramning av datumet. Tycker också att lysmassan på GMT handen ser lite taskig ut.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hallå! Tråden verkar ha gått i ide. Bomba på med lite bilder så jag kan bestämma mig.
Fantastiskt nära nu men behöver en liten knuff över kanten. Lite snålt med begagnade tridents på forumet så det får väl bli nytt.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Du kommer kanske inte blir inkultad likt Zodiac men klockorna kompenserar med oerhört gedigen känsla av kvalite. CW är det enda märket jag lyckats övertyga andra att köpa.
Som tidigare skrivet i tråden, leta rabatter och mot förmodan kanske någon i tråden vill sälja sin ;)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Du kommer kanske inte blir inkultad likt Zodiac men klockorna kompenserar med oerhört gedigen känsla av kvalite. CW är det enda märket jag lyckats övertyga andra att köpa.
Som tidigare skrivet i tråden, leta rabatter och mot förmodan kanske någon i tråden vill sälja sin ;)
Ja kvalitén verkar vara riktigt grym. Är lite tveksam när det gäller 38mm på 18cm handled bara. Får inte kännas för liten. Kanske ingen fara. Vi får se vad som dyker upp. Lutar kanske åt nytt.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Ja kvalitén verkar vara riktigt grym. Är lite tveksam när det gäller 38mm på 18cm handled bara. Får inte kännas för liten. Kanske ingen fara. Vi får se vad som dyker upp. Lutar kanske åt nytt.
Det är stor skillnad på de två, jag har 17cm och det var ovant i början när man var van med 42mm men nu känns det naturligt. Den är kraftig och har närvaro.
43an är stor och är på gränsen med luggarna för mig.
 

Bilagor

  • IMG_2865_zpstvebgdlf.jpg
    IMG_2865_zpstvebgdlf.jpg
    70.3 KB · Visningar: 3

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Det är verkligen så himla konstigt att de envisas med dessa två storlekar som ligger i ytterkant av vad de flesta vill ha. 40-41mm hade verkligen varit optimalt. Undrar varför de vägrar.
 

marwe

Breitling
För mig som har ynkliga handleder är 38mm perfekt. Svårt att hitta dykare annars i den storleken med gedigen kvalitet och rimlig prislapp. Så köp en @Nilas! Du kommer inte ångra dig.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
För mig som har ynkliga handleder är 38mm perfekt. Svårt att hitta dykare annars i den storleken med gedigen kvalitet och rimlig prislapp. Så köp en @Nilas! Du kommer inte ångra dig.
Ja så blir det nog. Tankarna pendlar mellan c60 och c65. Inte lätt när alla är förbaskat bra. Gmt eller inte? Är jäkligt svag för gmt och c65an är inget undantag. Grym men med hyfsat saftig prislapp men 41mm hade varit perfekt. Ja tankarna går runt :).
 

AE41500

Panerai
Ja kvalitén verkar vara riktigt grym. Är lite tveksam när det gäller 38mm på 18cm handled bara. Får inte kännas för liten. Kanske ingen fara. Vi får se vad som dyker upp. Lutar kanske åt nytt.
Vanesak i slutändan. Har själv ca. samma 18 cm armled och är supernöjd med min 43 mm Trident. 38 mm hade för mig personligen, för en dykare, känts för liten. Mycket nöjd med mitt val. Kvalitén lär du inte bli besviken på!
20180907_233316.jpg
 
Topp