• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Länken justerad. 36mm till 17-17.5cm handled känns inte tokigt alls. Tavlan upplevs större också i o m den är vit. Väldigt nöjd så här långt 🙂
1000041245.jpg

1000041242.jpg

Riktigt bra. Har varit sugen på den orangea ett bra tag nu men kan inte förmå mig att slå till.
Den är orangea är grymt snygg! Jag har jagat en helt monokrom klocka ett tag och denna tickar alla boxar. Köpte min lätt begagnad, så priset var rimligt. Måste säga att känslan på kronan och bezel är brutalt bra😍

Den är orangea är grymt snygg! Jag har jagat en helt monokrom klocka ett tag och denna tickar alla boxar. Köpte min lätt begagnad, så priset var rimligt. Måste säga att känslan på kronan och bezel är brutalt bra😍
Det är nog just den orangea som gäller för min del om det skulle bli någon. Noterade att det även finns en gul men gick inte riktigt igång på nyansen.

Lite svårt att se på bild tycker jag! Hört många positiva kommentarer att färgen är bättre i verkligheten! Det stämmer på min också, väldigt mycket bättre i verkligheten än på bild✌🏼

Lite svårt att se på bild tycker jag! Hört många positiva kommentarer att färgen är bättre i verkligheten! Det stämmer på min också, väldigt mycket bättre i verkligheten än på bild✌🏼
Dom är ju oftast det, bättre irl.
Få se om jag slår till någon vacker dag men skulle nog helst scouta en beggad.

Länken justerad. 36mm till 17-17.5cm handled känns inte tokigt alls. Tavlan upplevs större också i o m den är vit. Väldigt nöjd så här långt 🙂
1000041245.jpg

1000041242.jpg

Heads up. Går snabbt i hockey. Drygt vecka senare med mestadels användning hemma har jag börjat fundera på att avyttra denna och köpa en större dykare (Squale). Lås ser oanvänt ut då jag mestadels kört den på gummi eller nato. Enda jag kan se är ett märke på baksidan av bandhorn efter ett stift från bandbyte. Någon som är sugen så släpper jag den fraktat för 9.5k (kan diskuteras vid smidig affär). Betalade 11300 för den för 2 veckor sen på CWs rea. Annons kommer upp senare med fler bilder 🙂

Senast ändrad:
Jag har en cw 12 36 mm alta white. Den är otroligt snygg och är nog det mesta pang för pengarna som jag köpt. Det värsta är att jag ändå alltid väljer min datejust 36 framför den.

Kikade in på CWs hemsida. Blev rätt besviken när jag såg vad de gjort med Dune.
Jag har ju gått och suktat efter den tidigare med blå tavla och länk helt i brons.
Gillar inte den nya tavlan alls och länken verkar vara borta.

Ville bara klaga lite.

Nu har man släppt nyheten. En tunnare Twelve.

IMG_1233.jpeg

Uppdatering.

Mer info finns här:
https://timeandtidewatches.com/christopher-ward-the-twelve-660-hands-on/

IMG_1234.jpeg
IMG_1235.jpeg

Kommer även på gummi.

IMG_1237.jpeg

Olika färgalternativ.

IMG_1236.jpeg

Riktigt fin. Finge man önska sig något ytterligare vore det väl lite andra färger på urtavlan och kanske även ett band i läder som jag tror skulle passa bra till den här lite mer dressade varianten av Twelve. Även ett färgmatchat gummiband till den bensinfärgade tror jag hade blivit väldigt snyggt.

Frågan är vilken man föredrar, den "vanliga" Twelve som är lite sportigare eller denna som är lite mer elegant?

Jag tror nog ändå att jag lutar åt den vanliga i 38 mm.

Senast ändrad:
Nu har man släppt nyheten. En tunnare Twelve.

IMG_1233.jpeg

Uppdatering.

Mer info finns här: https://timeandtidewatches.com/christopher-ward-the-twelve-660-hands-on/

IMG_1234.jpeg
IMG_1235.jpeg

Kommer även på gummi.

IMG_1237.jpeg

Olika färgalternativ.

IMG_1236.jpeg
Jag gillar verkligen den blåa varianten. Färgvalet på den släta urtavlan och länkarna ger mig en en mixad vibe av både Overseas och Royal Oak. Men är det inte lite väl högt prissatta jämfört med de ursprunliga automatiska varianterna? Det hade varit en sak om de faktiskt kom med COSC men det är ju inte fallet. Snygga hur som helst!

Tillbaka
Topp