• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snackade precis med @Airman om hans Airman :) i en annan tråd. Flyttar över konversationen hit så Glycine-fansen får ta del.
Jag funderar på hur Airman No1 levererades till piloterna och då främst på vilket typ av band/länk den kom på när det begav sig. Nån som har koll?
Finns en skrift skriven av André Stikkers som heter "Glycine Airman Play it again, Sam". Den försöker lista alla modeller som kommit ut men är inte säker på att den svarar på din fråga. Finns en del bilder och det verkar vara läder band på dem. Om de satt på original eller är ersatta vet jag inte. Här finns en annons också för Airman special och därmed från början av 60 talet.Observera att det i slutet står att nån modell kan fås med länk i rostfritt med justerbart spänne.
Airman3.jpg

Snackade precis med @Airman om hans Airman :) i en annan tråd. Flyttar över konversationen hit så Glycine-fansen får ta del.
Jag funderar på hur Airman No1 levererades till piloterna och då främst på vilket typ av band/länk den kom på när det begav sig. Nån som har koll?
Finns en bild i slutet på skriften som visa en klocka på en trälåda med skjutlock på och "Glycne Altus" skrivet på. Ser gammal ut, kanske var det så de leverades...

Finns en skrift skriven av André Stikkers som heter "Glycine Airman Play it again, Sam". Den försöker lista alla modeller som kommit ut men är inte säker på att den svarar på din fråga. Finns en del bilder och det verkar vara läder band på dem. Om de satt på original eller är ersatta vet jag inte. Här finns en annons också för Airman special och därmed från början av 60 talet.Observera att det i slutet står att nån modell kan fås med länk i rostfritt med justerbart spänne.
Airman3.jpg
Ahh, super. Tack för det, jag ska kolla in. Vore intressant att se hur original stållänk ser ut.

Det är möjligtvis inblandning av Invictas designpolicy. Inte speciellt vackert.
Tror den (liksom gummimodellerna) designades 2014 dvs innan Invicta to över. Finns med i skriften... Lär ha varit Stephan Lack som designade dem plus några till som base 22 modellerna mysterious och lumimous (som jag visade uppackning av lite tidigare i tråden.).

Dagens klocka. Var lite osäker på vad jag skulle tycka om den, är ju annorlunda. Den växer på en tycker jag. Gillar lumen, de omvända kontrasterna och hur lättläst den är både i ljus ochi mörker.
IMG_20181120_183856_4.jpg

IMG_20181120_183902_7.jpg

IMG_20181120_184623_5.jpg

I had a Glycine Incursore, the "murdered out" version. I liked it, but not enough for me to let my dear mother (whom also happens to be a watch enthusiast) buy it off me. It was great, hard to tell time at night though... Accurate as hell too.
28C6E784-6268-445C-8558-1CE14F8E30EC.jpg

I had a Glycine Incursore, the "murdered out" version. I liked it, but not enough for me to let my dear mother (whom also happens to be a watch enthusiast) buy it off me. It was great, hard to tell time at night though... Accurate as hell too.
28C6E784-6268-445C-8558-1CE14F8E30EC.jpg
That’s a really cool watch! Stealthy. :)

Som nytillkommen medlem i forumet och dessutom nybliven ägare till två Glycine så får jag väl posta ett par bilder :)
Den ena är en Airman kvarts som kommer tjäna som brukskocka och utvärdering för ett ev framtida köp av en vintagevariant.
Den andra är en Combat sub som skall få agera landskampsklocka då våra blågula lag äntrar diverse arenor, kände att den var såpass tacky att jag var tvungen att ha en motivering för denna men jag gillar den faktisk, blått guld och rostfritt är snyggt om än lite overstated :)

IMG_7503.JPG
IMG_7601.JPG

Som nytillkommen medlem i forumet och dessutom nybliven ägare till två Glycine så får jag väl posta ett par bilder :)
Den ena är en Airman kvarts som kommer tjäna som brukskocka och utvärdering för ett ev framtida köp av en vintagevariant.
Den andra är en Combat sub som skall få agera landskampsklocka då våra blågula lag äntrar diverse arenor, kände att den var såpass tacky att jag var tvungen att ha en motivering för denna men jag gillar den faktisk, blått guld och rostfritt är snyggt om än lite overstated :)

IMG_7503.JPG
IMG_7601.JPG
snygga!ven om din airman är en quartz så måste jag säga att den är rätt okey!!!
fräckt med datumet och andra tidszonen

din dykare lär också passa bra på bpde nato och gummi så tummen upp!

IMG_7503.JPG
IMG_7601.JPG
En trippel-12 med kvarts, lite häftigt. Vad för vintage tänkte du dej?
Verkar passa bra med den länken till combat suben.

En trippel-12 med kvarts, lite häftigt. Vad för vintage tänkte du dej?
Verkar passa bra med den länken till combat suben.
Ja, det är faktiskt en rysligt trevlig klocka :) Någon gång i framtiden hade det ju varit roligt att få tag i en Vietnameraflygare men jag har förstått att dom är ganska dyra.. Ja, länken gjorde sig bra. Inte exakt samma ton på guldet men nära nog :)

Ja, det är faktiskt en rysligt trevlig klocka :) Någon gång i framtiden hade det ju varit roligt att få tag i en Vietnameraflygare men jag har förstått att dom är ganska dyra.. Ja, länken gjorde sig bra. Inte exakt samma ton på guldet men nära nog :)
Ok model 1 altså, kan jag tänka mej man får ge en del pengar för. Har du sett några priser? Framför allt de tidiga med Felsa verket i antar jag är ovanliga (och dyra). Men kriget pågick väl fram till mitten på 70 talet tror jag så då borde väl även sst kunna vara aktuell, den kom ju -67...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp