När jag för ett par veckor sedan fick min nya Oris Aquis så kollade jag i klocklådan och insåg att jag nog "har behov" av en GMT/Worldtimer. Men jag har inte behov av att rotera fler "automater" och med tanke på att jag bara reser västerut/österut 3-4 ggr/år så vill jag inte spendera för mycket pengar på ett sådant ur. Airman har jag alltid haft ett gott öga till, men 24-timmars tavlan är inget för mig. OK, då finns ju "Double Twelve", men det är ju en automatic och lite för dyr för mina behov.
Men så dök detta alternativ upp, Airman 42 Quartz (Ronda) och med tre tidszoner. Idag kom uret från USA och det motsvarade mer än väl mina förväntningar till ett facilt pris, strax under 3 K inkl. frakt och importmoms.
Otroligt positivt med gamla loggan på uret istället för den nya "Invictainfekterade" dito. Den enkla boxen var dock med "infekterad" logga.
Möjligen är jag lite sval till datumfönstret a la "Breitling for Bentley".
Det här uret är sannolikt inget för "purister", men jag är i vart fall nöjd och glad.
Men så dök detta alternativ upp, Airman 42 Quartz (Ronda) och med tre tidszoner. Idag kom uret från USA och det motsvarade mer än väl mina förväntningar till ett facilt pris, strax under 3 K inkl. frakt och importmoms.
Otroligt positivt med gamla loggan på uret istället för den nya "Invictainfekterade" dito. Den enkla boxen var dock med "infekterad" logga.
Möjligen är jag lite sval till datumfönstret a la "Breitling for Bentley".
Det här uret är sannolikt inget för "purister", men jag är i vart fall nöjd och glad.