• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
När jag för ett par veckor sedan fick min nya Oris Aquis så kollade jag i klocklådan och insåg att jag nog "har behov" av en GMT/Worldtimer. Men jag har inte behov av att rotera fler "automater" och med tanke på att jag bara reser västerut/österut 3-4 ggr/år så vill jag inte spendera för mycket pengar på ett sådant ur. Airman har jag alltid haft ett gott öga till, men 24-timmars tavlan är inget för mig. OK, då finns ju "Double Twelve", men det är ju en automatic och lite för dyr för mina behov.
Men så dök detta alternativ upp, Airman 42 Quartz (Ronda) och med tre tidszoner. Idag kom uret från USA och det motsvarade mer än väl mina förväntningar till ett facilt pris, strax under 3 K inkl. frakt och importmoms.
Otroligt positivt med gamla loggan på uret istället för den nya "Invictainfekterade" dito. Den enkla boxen var dock med "infekterad" logga.
Möjligen är jag lite sval till datumfönstret a la "Breitling for Bentley".
Det här uret är sannolikt inget för "purister", men jag är i vart fall nöjd och glad.
20180828_132913-COLLAGE.jpg
 

Waldorf

Audemars
När jag för ett par veckor sedan fick min nya Oris Aquis så kollade jag i klocklådan och insåg att jag nog "har behov" av en GMT/Worldtimer. Men jag har inte behov av att rotera fler "automater" och med tanke på att jag bara reser västerut/österut 3-4 ggr/år så vill jag inte spendera för mycket pengar på ett sådant ur. Airman har jag alltid haft ett gott öga till, men 24-timmars tavlan är inget för mig. OK, då finns ju "Double Twelve", men det är ju en automatic och lite för dyr för mina behov.
Men så dök detta alternativ upp, Airman 42 Quartz (Ronda) och med tre tidszoner. Idag kom uret från USA och det motsvarade mer än väl mina förväntningar till ett facilt pris, strax under 3 K inkl. frakt och importmoms.
Otroligt positivt med gamla loggan på uret istället för den nya "Invictainfekterade" dito. Den enkla boxen var dock med "infekterad" logga.
Möjligen är jag lite sval till datumfönstret a la "Breitling for Bentley".
Det här uret är sannolikt inget för "purister", men jag är i vart fall nöjd och glad.
20180828_132913-COLLAGE.jpg
Kul, grattis. Riktigt fin till bra pris.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
När jag för ett par veckor sedan fick min nya Oris Aquis så kollade jag i klocklådan och insåg att jag nog "har behov" av en GMT/Worldtimer. Men jag har inte behov av att rotera fler "automater" och med tanke på att jag bara reser västerut/österut 3-4 ggr/år så vill jag inte spendera för mycket pengar på ett sådant ur. Airman har jag alltid haft ett gott öga till, men 24-timmars tavlan är inget för mig. OK, då finns ju "Double Twelve", men det är ju en automatic och lite för dyr för mina behov.
Men så dök detta alternativ upp, Airman 42 Quartz (Ronda) och med tre tidszoner. Idag kom uret från USA och det motsvarade mer än väl mina förväntningar till ett facilt pris, strax under 3 K inkl. frakt och importmoms.
Otroligt positivt med gamla loggan på uret istället för den nya "Invictainfekterade" dito. Den enkla boxen var dock med "infekterad" logga.
Möjligen är jag lite sval till datumfönstret a la "Breitling for Bentley".
Det här uret är sannolikt inget för "purister", men jag är i vart fall nöjd och glad.
20180828_132913-COLLAGE.jpg
Schysst, grattis! :)
 

Keltik

Omega
2-Faktor
Jag har haft en Airman no1 någon vecka nu och är verkligen nöjd. Var rädd att 36mm skulle bli för liten, har ju vant mig med större, men den sitter som en smäck. Helt enkelt perfekt storlek till mina 17cm handleder. Gillar man vintage men ändå modernt kan denna verkligen rekommenderas.
IMG_20180907_100832899.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Double twelve på Massdrop nu till 399.
Mycket bra pris för en snygg modell med gamla loggan också om man lägger till tull/moms för USA import.
Jag har själv den röda sen förra våren och är mycket nöjd.
Klassisk tunn "dykarboett" med lug holes 200 m wr.
Relativt tunn och perfekt storlek 40 mm
https://www.massdrop.com/buy/glycine-double-twelve-watch?utm_placement=0&referer=4HN46G&mode=guest_open&utm_campaign=Automated Daily Promotional 2018-09-17&utm_source=SparkPost&utm_medium=email&utm_term=Daily Promotional&utm_content=1537169981519.874228295565686663329322
 
Hej! Jag är pissdålig på att bidra till diskussioner så jag lägger ba in några fler bilder på min No.1 :cool:
Hittar du en säger jag köpköpköp!
Och än en gång, kolla in visarna :woot:
 

Bilagor

  • C8E57E6E-023D-4AD6-9CE3-62DAF202F57F.jpeg
    C8E57E6E-023D-4AD6-9CE3-62DAF202F57F.jpeg
    184.6 KB · Visningar: 4
  • 3B86480B-D465-4DF4-ADF9-12F388B83313.jpeg
    3B86480B-D465-4DF4-ADF9-12F388B83313.jpeg
    175.8 KB · Visningar: 3
  • 1D51FED8-26B8-4C3E-851E-6D93F3149458.jpeg
    1D51FED8-26B8-4C3E-851E-6D93F3149458.jpeg
    167.4 KB · Visningar: 4

Clark78

Cartier
Vad tycker ni om Glycine Combat 7 Vintage? Finns ett gäng på Massdrop nu för runt 3000:-. Nån här som har en? Gillar att den har hesalite vilket inte är så vanligt nuförtiden annat än på Speedy.

/C
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad tycker ni om Glycine Combat 7 Vintage? Finns ett gäng på Massdrop nu för runt 3000:-. Nån här som har en? Gillar att den har hesalite vilket inte är så vanligt nuförtiden annat än på Speedy.

/C
Den är ju trevlig men jag tycker den är för stor. Min CWC fyller ungefär samma funktion och kategori men med bättre mått tycker jag. Dock Quartz.
674047C2-4309-406C-A991-C56E568162F5.jpeg
 

Clark78

Cartier
Den är ju trevlig men jag tycker den är för stor. Min CWC fyller ungefär samma funktion och kategori men med bättre mått tycker jag. Dock Quartz.
Har du helt rätt i, men är lite svag för mekaniska ur. Hade den varit mer runt 39 hade den varit perfekt.

Här jämförande bild med Khaki mechanical. Gissningsvis sitter det Sellita verk i dagens C7V.
Den slitna klyschan "mycket klocka för pengarna" passar perfekt på Combat 7 Vintage.
Väldigt snygg! Hade en Khaki Automatic ett tag och den var trevlig, men lite liten och dålig lume.
 

Clark78

Cartier
Det blev en beställning till slut, kunde inte hålla mig, så får vi se vad jag tycker när den dyker upp!
W10 är trevlig också, jag kan tänka mig en sån också, gärna vintage. Sen är fixed lugs lite jobbigt och begränsande och det räcker att jag har det på min CWC diver. Men tack för tipsen!
/C
 
Topp