• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Jag köpte 20mm till min PO, men det var lite tunnare än jag trodde. Är det så jag skall ha 22mm till PO? (se bild)

Bilagor

• IMG_20150317_190328~2.jpg
    IMG_20150317_190328~2.jpg
    144.1 KB · Visningar: 175
Någon som har förslag på ett snyggt rött gummi till en steelfish förutom ocean bandet. Gärna bild :)

Jag hade gärna velat korta min länk lite och tänkte jag kan försöka göra det själv. Har ju lärt mig byta från länk till nato och tvådelade band nu så lika bra lära mig detta med.
Dels behöver jag ju en liten skruvmejsel då antar jag? Men sen då? Och vilken av delarna är bäst ta bort? Har en dålig bild här på klockan, men kanske räcker för att hjälpa mig? Annars får jag fixa nya hemma sen.

1. Tips på bra skruvmejsel.
2. Tips på bra guide/video för att lyckas göra detta smidigt med den länk jag har (se bild)
3. Tips på vilken av skruvarna/bitarna som skall plockas bort då. Eller saker att tänka på här?

Bilagor

• IMG_20150303_153353~2.jpg
    IMG_20150303_153353~2.jpg
    148.1 KB · Visningar: 183
Fick precis min länk förminskad hos en urmakare i Oslo, till det facila priset av 200 NOK :)
P.S
Han lämnade garanti också ;)

Jo jag kan också tänka mig betala 200-300kr om det fixas, det var mest jag vill lära mig själv lite som jag frågade.

Hej!
Letar efter ett band åt min kollega men har lite svårigheter att hitta någon bra webbshop som säljer.
Någon som har något bra tips på webbshop där man kan hitta brun ödla med guldspänne, 18mm?
Tack på förhand!
Mvh

Tjena.
Jag har ju fått tillbaka denna lilla goding från servizio.
IMG_3821.JPG

Nu ska det skaffas ett matchande band av god kvalitet. Vill absolut ha ett i cordovan. Kulör: Obestämd. Kantsöm eller inte: Obestämt.
Det är 18 mm mellan luggarna. Just nu lutar det åt något sånt här, från Fluco i kulör Whiskey.
Tar tacksamt emot synpunkter på detta!
51YklfCC4dL.jpg

Tjena.
IMG_3821.JPG

Nu ska det skaffas ett matchande band av god kvalitet. Vill absolut ha ett i cordovan. Kulör: Obestämd. Kantsöm eller inte: Obestämt.
Det är 18 mm mellan luggarna. Just nu lutar det åt något sånt här, från Fluco i kulör Whiskey.
51YklfCC4dL.jpg
Kommer bli skitcoolt m det på bilden!

Är cordovan värt sitt pris tycker ni? Jag har ett vanligt läderband på nu och tycker inte det håller så hög kvalité, funderar starkt på att köpa ett Horween Shell Cordovan.

Tjena.
IMG_3821.JPG

51YklfCC4dL.jpg

Jag hade satsat på ett svart racingband, typ sånt
Fc-LC101R-schw20-Uhrenarmband.jpg

Är cordovan värt sitt pris tycker ni? Jag har ett vanligt läderband på nu och tycker inte det håller så hög kvalité, funderar starkt på att köpa ett Horween Shell Cordovan.
Ja det tycker jag! Älskar det jag har - smidigt, lagom tunnt, riktigt skön kvalitet på lädret som bara blir snyggare med tiden. Mitt är ofodrat och utan sömmar, vilket förutom att det känns fräscht, känns som att det kommer att hålla mycket mycket länge. Så prisvärt? Svar Ja.

Ja det tycker jag! Älskar det jag har - smidigt, lagom tunnt, riktigt skön kvalitet på lädret som bara blir snyggare med tiden. Mitt är ofodrat och utan sömmar, vilket förutom att det känns fräscht, känns som att det kommer att hålla mycket mycket länge. Så prisvärt? Svar Ja.

Lät lovande minst sagt, vilken tjocklek har du på bandet? Upplever att mitt läderband är nästan lite för tjockt, vill ha det så tunt som möjligt, annars blir det klumpigt vid spännet.

Var köpte du bandet?

Är sugen på ett gummiband till min certina action diver men den har 21 mm mellan bandhornen. Någon som testat om det går att trycka dit 22 mm?

Tillbaka
Topp