Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett brunt vintageinspirerat band. Finns hos de flesta nätbutiker.Någon som vet vad detta är för band?
Inköpsställen i Sverige?
Jag följer en bespokeskomakare från sevilla på instagram där han har namnet enrileshoesHej,
Är det någon här som vet var jag kan köpa äkta sailcloth straps? Jag hittar många som säljer olika imitationer, men äkta vara verkar det vara sämre med.
Den enda återförsäljaren jag har hittat med äkta sailcloth är strapped.se.
Jag är tacksam för alla tips, även om det bara skulle vara rykten och ledtrådar.
Mailade honom nyss ifall det stämmer att han gör custom sailcloth, skulle vilja ha ett i mörkblått vi får se vad han svarar, frågade om tillverkningstid och ca pris.Jag följer en bespokeskomakare från sevilla på instagram där han har namnet enrileshoes
Han gör klockband, plånböcker, bälten mm i sailcloth. Men det mesta är på beställning så jag antar att du själv kan komma med önskemål på storlek, färg osv... Aldrig provat personligen men skorna är kända för väldigt hög hantverksnivå.
Vad kallas sprintarna som håller ihop länkarna i t.e.x oyster-armband? Försöker googla men hittar bara sprintar som fäster armband i klockans case.
Yes, tack!Är det såna här du menar:
https://www.ebay.co.uk/bhp/rolex-pin
Kul! Tagga mig gärna när du får uppdatering. vore intressant att höra priser osv.Mailade honom nyss ifall det stämmer att han gör custom sailcloth, skulle vilja ha ett i mörkblått vi får se vad han svarar, frågade om tillverkningstid och ca pris.
Tyvärr gör han inga Sailcloth band, se mail svar nedan.Kul! Tagga mig gärna när du får uppdatering. vore intressant att höra priser osv.
De flesta jag har testat har varit helt ok, de från kina är varken bättre eller sämre än de som suttit på tex tissot och liknande. Jag har ett fold-over på min oris som är ett tydligt steg upp, och jag tycker nomos verkar ha en intressant produkt, men jag har inte testat. Vad är du på jakt efter?Har någon tips på bra kvalle deployment clasps till läderband? Finns oändligt många så om någon har erfarenhet av en trevlig är jag idel öra.
De flesta jag har testat har varit helt ok, de från kina är varken bättre eller sämre än de som suttit på tex tissot och liknande. Jag har ett fold-over på min oris som är ett tydligt steg upp, och jag tycker nomos verkar ha en intressant produkt, men jag har inte testat. Vad är du på jakt efter?
Just, den påminner starkt om Oris-spännet jag har. Jag tycker det funkar bättre för mindre handleder (som mina) eftersom spännet - delen som viks under - förskjuts åt delen av remmen som normalt håller spännet. Butterfly-modellen hamnar 50/50 kring spännet. Nackdelen med denna modell där spänn-sidan ligger ovanpå hål-sidan av remmen (de har säkert namn som undgår mig) är att hålet för pinnen i spännet syns. En liten detalj, men den stör mig lite. På nomos variant hamnar långa remen ovanpå spänne-sidan, vilket löser problemet. Notera att i bilden nedan har de inget hål för tang-buckle.Har ögonen lite på Strapcode's NT-ACC-DE18-013P. Har inte använt den här typen av produkt tidigare, bortsett från på länk då. en "single fold" eller vad man ska kalla det känns cleanare än butterfly.
Just, den påminner starkt om Oris-spännet jag har. Jag tycker det funkar bättre för mindre handleder (som mina) eftersom spännet - delen som viks under - förskjuts åt delen av remmen som normalt håller spännet. Butterfly-modellen hamnar 50/50 kring spännet. Nackdelen med denna modell där spänn-sidan ligger ovanpå hål-sidan av remmen (de har säkert namn som undgår mig) är att hålet för pinnen i spännet syns. En liten detalj, men den stör mig lite. På nomos variant hamnar långa remen ovanpå spänne-sidan, vilket löser problemet. Notera att i bilden nedan har de inget hål för tang-buckle.
Jag har haft två exemplar av denna, den ena hade inget hål (som bilden), den andra hade. Känslan är väldigt solid. Jag tänker generellt att läderband gör klockan lite dressigare än länk, och jag är lite kluven på huruvida deployant blir dressigare eller mindre dressigt än tang. Just det här är ett lite större spänne med push-button låsning, så kanske lite sportigare? Min är en chronoris, så den drar definitivt åt det hållet.Ja den var väldigt lik. Det förstår jag verkligen att det stör haha. Märkligt att den Orismärkta puch-buttondelen inte sträcker sig hela vägen över hålet med pinnen. Är känslan solid när du knäpper på den? Är det någon som hör hemma på sportklocka eller är den här typen av spänne mer avsett för dressare/vardags?
Sugen på att beställa hem ett waffle strap från uncle seiko, någon som har beställt därifrån? Vilka utgifter har tillkommit förutom frakten som står på hemsidan? Så man vet lite vad man kan räkna med.