• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Någon som har tips på en sajt som säljer bra band? Jag är både ute efter gummiband samt läderband, gärna lite tjockare.

Tänkte slänga på nåt på den här rackaren. Typ ett vitt nato för skojs skull. Vart finns det billiga tunna natoband? Köpt från cheapestnatostraps, natoband och natobutiken innan. Alla de är för tjocka. Visst går rätt enkelt att trycka dit det, har fått dit ett på min F-91W så haha. Men skulle vara skönt med ett man kan dra loss enkelt.

Bilagor

• 15349534898125640900744130131000.jpg
    15349534898125640900744130131000.jpg
    96.5 KB · Visningar: 4
Prövar tråden.. försöker hjälpa pappa med ett snyggt band till denna tunna guldare. 20mm mellan bandhornen och jag söker något som är tunnt, i måtten 20/16 (viktigt!), gärna tidsenligt och som inte är krokodil eller alligator?
IMG_1430.JPG
IMG_1431.JPG
Wow vilken klocka! Håller UG väldigt högt.

Kanske något i ödla? Har för mig det kan vara tidstypiskt för den (60-tal?).

IMG_4791.JPG

Båda dessa kommer på ett svart 20/16 alligatorband med svarta sömmar, fin kvalité och med en diskret stoppning. Jag tyckte det såg så livlöst ut på en klocka med så mycket karaktär i tavlan med helsvarta band. Provade ett Hirsch London i mörkbrunt med guldbruna sömmar till den svarta och ett brunt cordovan ifrån Rios på den ljusa och tycker dom fick en helt ny karaktär :). Nu har jag beställt ett par cordovan band av jankoxxx som jag spänt väntar på (så dessa band kan sättas tillbaka på klockorna dom plockades av) :rolleyes:

Tänkte beställa nåt läderband till min seiko, rios eller hirsch kanske, passar det med nåt brunt eller? man vill ju att tavlan ska poppa, varifrån beställer ni nån som har bra priser?
20180712_082932.jpg

Tänkte beställa nåt läderband till min seiko, rios eller hirsch kanske, passar det med nåt brunt eller? man vill ju att tavlan ska poppa, varifrån beställer ni nån som har bra priser?
20180712_082932.jpg
Skulle köra ert svart till den klockan, typ alligator-mönster. Inte så mycket vaddering och inga synliga sömmar :)
Finns bra och prisvärda från Hirsch!

Beställde precis ett läderarmband till min Tag Heuer Aquaracer. Dock måste jag nu skaffa ett spänne. Tänkte lägga ett par hundra lappar på det. Nån som har bra förslag på clips typ Tag Heuer?

Hej alla! Jag hade en hel del bekymmer med att få loss länken när jag skulle byta band på min Explorer II. Detta pga det näst intill obefintliga spelet mellan länk och bandhorn. Råkade tyvär repa klockan när jag försökte med vanliga bandstiftsverktyg. Jag läste på och insåg rätt snabbt att det fanns ”tänger” som Bergeon tillverkar just för detta ändamål och en som heter 7825 hade fått ganska bra omdöme på olika sajter. Jag letade men hittade tyvärr nästan inga svenska sidor/butiker som hade detta verktyg. De få ställen som hade detta tog oförskämt mycket för det. Jag chansade och skrev ett mail till Fru Ur och fick svar samma söndag om att de kunde beställa hem det verktyget för 1990 kr. Jag slog till och fick hem det drygt en vecka senare. Nu kan jag få loss länken på ett nafs. Det är så jäkla lätt nu! Behöver inte ens tejpa bandhornen. Men vet ni vad som var bäst av allt? Bemötandet jag fick av Åsa på Fru Ur. Hon vet hur man skapar förtroende hos sina kunder. Jag fick snabbt svar på mina frågor och kände mig riktigt trygg med att handla från henne. Jag rekommenderar absolut Fru Ur så har ni funderat på att skaffa Bergeon-verktyg så föreslår jag att ni beställer det därifrån.

Senast ändrad:
Tänkte slänga ut en krok här och se om någon kan tipsa om ett aftermarket jubilee till en 16220 som håller okej kvalitet?:)

Tillbaka
Topp