Säkert inget fel på fru ur men vill man komma undan ännu billigare tar cousins uk typ 1100-1200 för det där verktyget har jag för mig.Hej alla! Jag hade en hel del bekymmer med att få loss länken när jag skulle byta band på min Explorer II. Detta pga det näst intill obefintliga spelet mellan länk och bandhorn. Råkade tyvär repa klockan när jag försökte med vanliga bandstiftsverktyg. Jag läste på och insåg rätt snabbt att det fanns ”tänger” som Bergeon tillverkar just för detta ändamål och en som heter 7825 hade fått ganska bra omdöme på olika sajter. Jag letade men hittade tyvärr nästan inga svenska sidor/butiker som hade detta verktyg. De få ställen som hade detta tog oförskämt mycket för det. Jag chansade och skrev ett mail till Fru Ur och fick svar samma söndag om att de kunde beställa hem det verktyget för 1990 kr. Jag slog till och fick hem det drygt en vecka senare. Nu kan jag få loss länken på ett nafs. Det är så jäkla lätt nu! Behöver inte ens tejpa bandhornen. Men vet ni vad som var bäst av allt? Bemötandet jag fick av Åsa på Fru Ur. Hon vet hur man skapar förtroende hos sina kunder. Jag fick snabbt svar på mina frågor och kände mig riktigt trygg med att handla från henne. Jag rekommenderar absolut Fru Ur så har ni funderat på att skaffa Bergeon-verktyg så föreslår jag att ni beställer det därifrån.